728 x 90

دونالد ترامپ: تعلیق کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی را بررسی می‌کنیم

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۹فروردین ۹۹ در کنفرانس خبری در کاخ سفید، تعلیق کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی به‌دلیل از دست دادن فرصت برای هشدار به جامعه جهانی درباره ویروس کرونا را مطرح کرد.

ترامپ گفت: آنها چند ماه پیش‌تر می‌بایست خبر می‌دادند. آنها می‌بایست می‌دانستند، شاید هم می‌دانستند. وی افزود: ما با دقت بسیار این موضوع را مورد بررسی می‌کنیم و تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد.

ترامپ در ادامه گفت که سازمان بهداشت جهانی وظایفش را به درستی انجام نمی‌دهد و ارزیابیهای نادرستی در این زمینه ارائه کرده است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند افزود: من نگفتم که این کار را می‌کنم. ما قطع تأمین مالی را بررسی می‌کنیم.

نشریه هیل در گزارش خود می‌نویسد که آمریکا بزرگترین کمک‌کننده به سازمان بهداشت جهانی، یکی از زیر مجموعه‌های سازمان ملل متحد، است. طبق این گزارش، آمریکا بودجه اختصاصی به این نهاد برای سال آینده میلادی را ۵۸میلیون دلار تعیین کرده است. این بودجه سال گذشته ۱۲۲میلیون دلار بوده است.

ترامپ می‌گوید، سازمان بهداشت جهانی چشمانش را بر ابعاد آنچه که در ووهان، منشاء شروع ویروس کرونا در چین، روی داد بسته بود.

 

گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی یک روز پس از محدودیتهای اعمال شده توسط رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص ورود افراد از چین به ایالات متحده گفته بود، ممنوعیت سفر گسترده که بر تجارت و مسافرتهای بین‌المللی اثر می‌گذارد برای مقابله با ویروس کرونا ضروری نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28634918-1966-452a-9006-36a9d2bf487e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات