728 x 90

دونالد ترامپ: آمریکا قصد دارد همه تحریمهای قبلی سازمان ملل علیه ایران را برگرداند، این مکانیز ماشه نام دارد

کنفرانس  مطبوعاتی دونالد ترامپ
کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته ۲۹مرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد ایران گفت: «امروز من وزیر خارجه، مایک پمپئو را فرستادم که به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع دهد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد همه تحریم‌های قبلی سازمان ملل علیه ایران را برگرداند. این مکانیز ماشه نام دارد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «۲سال پیش من آمریکا را از توافق وحشتناک با ایران بیرون کشیدم که حاصل سیاست خارجی شکست‌خورده‌یی بود، شکستی که کمتر کسی دیده است که در آن ما مبلغ زیادی پول پرداختیم در مقابل هیچ چیز آن هم در یک توافق کوتاه مدت. این توافق صدها میلیارد دلار، یا به‌طور دقیق بگویم ۱۵۰میلیارد دلار را بسوی ایران روانه کرد، به‌علاوه ۱.۸میلیارد دلار به‌صورت نقد، که اصلاً نمی‌دانم رئیس جمهور چنین آتوریته‌ای برای پرداخت آن داشت یا نه، اینهم معامله دیگری بود که نهایتاً معلوم شد یک فاجعه بیشتر نبوده است. آنها به این وسیله همه اغتشاشات و خون‌ریزیهای منطقه و در سراسر جهان را با این پولها حمایت مالی کردند، رژیم ایران دیگر چنین مبالغی را در اختیار ندارد که به تروریستها بدهد، به القاعده یا دیگر گروه‌های مختلف تروریستی که حمایت مالی آنها را برعهده داشتند. اما در مقابل توافق قبلی چیزی به ما نرسید بجز یک توافق کوتاه مدت که الآن در حال تمام شدن است. ما سخت‌ترین تحریم‌های ممکن را علیه رژیم ایران اعمال کردیم که مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرد، از جمله دادن پول به گروه‌های تروریستی، کاری که اگر بکنند بهای سنگینی برایش خواهند پرداخت. پیش از این نیز من دستور دادم تروریست شماره یک جهان، قاسم سلیمانی، را هدف قرار دهند، علاوه بر رهبر و مؤسس داعش، ابوبکر البغدادی که قبل از او از بین رفت. دو رهبر تروریست مهم که تابه‌حال وجود داشته، بله، مؤسس داعش، چیزی که حتی کسی در مورد آن حرفی نمی‌زند. ما هم‌چنین داعش را در سوریه شکست دادیم. موقعی که من سر کار آمدم، آنجا وضعیت افتضاحی داشت. آنها همه جا را گرفته بودند.

دولت من چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد که برنامه هسته‌یی ایران ادامه پیدا کند. آنها هیچوقت به سلاح هسته‌یی دست پیدا نخواهند کرد. این را خوب یادداشت کنید، ایران هیچوقت به سلاح هسته‌یی دست پیدا نخواهد کرد. هنگامی‌که ایالات متحده وارد توافق هسته‌یی با ایران شد، خیلی واضح بود که ایالات متحده دارای این حق هست که برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌یی ایران، تحریم‌های سازمان ملل را برگرداند. ما در ازای یک سیاست شکست‌خورده که مانع از برقراری صلح در خاورمیانه می‌شد، قیمت گزافی دادیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52443d7b-25d6-44aa-abcc-0b404b5fcff7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات