728 x 90

دومین جلسه دادگاه آنتورپ، مصاحبه شخصیتهای شاکی خصوصی در دادگاه

دومین جلسه دادگاه آنتورپ
دومین جلسه دادگاه آنتورپ

سر آلن میل – پارلمانتر از انگلستان:

بسیار خوشحالم که می‌توانم در این رابطه صحبت کنم در این روز مهم. روز مهمی هست چون بحث توطئهٔ تروریستی پاریس تحت محاکمه است. من در آن گردهمایی در ۳۰ژوئن ۲۱۰۸ در پاریس شرکت داشتم و دهها هزار نفر در اون شرکت کرده بودند. آنجا صدها تن از قانونگذاران اروپایی شرکت داشتند از ۹۰کشور مختلف نمایندگان شرکت کرده بودند، حداقل! آنچه که بسیار روشن است این است که با کمک منابع دیپلماتیک‌شان اگر می‌توانستند انبوه، انبوه، هزاران نفر، کشته و مجروح می‌شدند. ولی الآن اولین بار هست که یک سیستم دیپلماتیک یک کشور اینچنین به‌خاطر تروریسم متوقف شده است و مهمترین نکته! جهان باید بیدار بشود. این واقعیت را ببیند که خانم مریم رجوی و مقاومت ایران را باید به‌رسمیت بشناسند.

طاهر بومدرا – نماینده دبیرکل ملل متحد در اشرف - ۲۰۱۲:

این را هر کسی می‌داند و مطبوعات هم به‌طور گسترده گزارش دادند که تصمیم برای اقدام در اروپا و در جاهای دیگر، در تهران و در بالاترین سطح رژیم ایران و سران آن اتخاذ می‌شود. بدون یک اقدام قاطع توسط اتحادیه اروپا و سران اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندها، رژیم ایران باز هم جری‌تر و جری‌تر خواهد شد. باز هم اعمال بیشتری انجام خواهد داد نه فقط علیه اپوزیسیون ایران، بلکه بسیاری دیگر از اروپائیان را هم قربانی خواهد کرد و تلاش تروریستی سال۲۰۱۸ در ویلپنت شاهدی بر این هست که رژیم ایران آماده هست که جنایتهایی وحشتناکی را نه فقط علیه اپوزیسیون و رهبران آن انجام دهد و علیه اپوزیسیون به‌طور عام. بلکه هم‌چنین آماده است که این اقدامات رو علیه بسیاری از آمریکائیها، اروپائیها، اعراب، اعضای پارلمان و اعضای جامعه مدنی به پیش ببرد. بنابراین ما انتظار داریم که این واقعه در ویلپنت بتواند درسی باشد که از اون بیاموزیم و باید که دست به اقدامات قاطع زده شود نه فقط علیه دست‌اندرکاران این عملیات، بلکه باید اقداماتی به‌عمل بیاید علیه رژیم ایران و سران این رژیم.

پیر برسی:

دوستان عزیر ایرانی من خوشحالم که امروز در میان شما هستم. اول در میان مقاومت ایران. که بنیاد حقوق‌بشر نوین که در سال۱۹۷۷ آن را بنیان گذاشتم از این مقاومت حمایت می‌کند به مدت ۴۰سال.

آنچه که من را شوکه می‌کند به‌طور خاص این هست که می‌بینم یک دیپلمات، یعنی یک نماینده رسمی رژیم تروریستی حاکم بر تهران، دست داشته در تلاش برای سوء‌قصد ویلپنت در دو سال پیش. بنابراین این روند قضایی رو ما از بسیار نزدیک دنبال می‌کنیم و امیدواریم که محکومیت‌های بسیار قوی وجود داشته باشه.

لیندا چاوز: - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید:

من همیشه افتخار کرده‌ام که در کنار خانم رجوی باشم و با رژیم حاکم بر ایران مخالفت کنم. این یک موضوع حقوق‌بشری مهم هست برای من که سالیان سال و چند دهه ادامه پیدا کرده است. از انقلاب ایران به بعد.

خوب در آن گردهمایی که در ویلپنت که بودیم می‌خواستند یک بمب را اونجا کار بگذارند. من واقعاً فرداً احساس خطر کردم. بسیاری از شخصیتهای آمریکایی آنجا بودند به‌علاوه افرادی از سراسر اروپا و کشورها، و به نظرم همه قاره‌ها آنجا بودند. از نظر من نمی‌شود رژیمی را پذیرفت که بخواهد وارد تروریسم شود علیه افراد بیگناه. برای این‌که تلاش کند مقاومت را از بین ببرد، که خانم رجوی هدایت آن را برعهده دارد.

به نظرم قبل از هر چیز آنها نا‌امید هستند. رژیم ایران در وضعیت بن‌بست و ناامیدی قرار دارد. مردم ایران تحت سلطه این دیکتاتوری بوده‌اند. چندین دهه هست که این ادامه پیدا کرده است. از اواخر دهه۱۹۷۰میلادی. آنها درد و رنج می‌کشند به‌خاطر وضعیت اقتصادی. رژیم آخوندی، رژیم ایران تحت تحریم هست. به‌نظر م آنها دیدند که با این کار بحث زندگی و مرگ بود براشون. خانم رجوی را یک تهدید تلقی می‌کنند برای رژیمشون . نکته دوم این هست که آنها فکر می‌کردند با کشتار پاریس و از بین بردن مقاومت و خانم رجوی می‌توانند عمر خودشان را اضافه کنند.

من با مقاومت ایران از وقتی که در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد بودم با این مقاومت کار می‌کردم. آنجا وارد این موضوع شدم با اعضای مقاومت. و از قطعنامه‌هایی که حمایت کردم در محکومیت اعمال رژیم آخوندی علیه زنان، کشتارهای فراقانونی و سایر موضوعات. بعد که بیشتر مطلع می‌شدم در رابطه با خودم خانم رجوی و با او ملاقات کردم و به سخنانش گوش فرا دادم و سخنرانیهایش را خواندم و توانستم با او گفتگو داشته باشم. برایم روشن شد که او در واقع مدافع دموکراسی برای مردم ایران است. و این دموکراسی شامل حقوق مردم است. برای همه افراد. فارغ از این‌که از چه مذهبی پیروی کنند. و او اعتقاد دارد که باید آزادی مطبوعات وجود داشته باشد. و قضاییه باید استقلال داشته باشد و باید مکانیزمی وجود داشته باشد که همه مردم بتوانند مشارکت داشته باشند در انتخابات و مردم باید بتوانند به‌طور آزادانه رهبران خودشون را انتخاب کنند. همه اینها چیزهایی هستند که واقعاً پایه‌های یک جنبش دموکراتیک را تشکیل می‌دهند و به‌خاطر همین من از او حمایت می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e21ab4d-183d-428d-b88f-ec1a738f7251"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات