728 x 90

دولت هلند رژیم ایران را به ارتکاب توطئه‌های تروریستی و دو قتل متهم کرد

وزارت خارجه هلند
وزارت خارجه هلند

نامه وزیر خارجه و وزیر کشور هلند: دست داشتن رژیم ایران در چنین موضوعاتی به‌کلی غیرقابل قبول بوده و باید سریعاً متوقف شود.

هلند گفت دلایل قوی دارد که رژیم ایران در پشت ترور دو شهروند هلندی ایرانی تبار در ۲۰۱۵و ۲۰۱۷قرار داشته است.

خبرگزاری رویترز، روز ۸ژانویه۲۰۱۹(۱۸دی۹۷) خبر داد:

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه داراییهای معاونت امنیت در وزارت اطلاعات رژیم ایران و ۲تن از اعضای آن را مسدود کرد.

دولت هلند نیز در در روز ۱۸دیماه به‌طور علنی رژیم ایران را به ارتکاب این توطئه‌ها علاوه بر دو قتل در ۲۰۱۵و ۲۰۱۷متهم کرد و طی نامه‌یی به پارلمان هلند اعلام کرد: در صورتی که رژیم ایران با تحقیقات اروپا همکاری نکند، تحریمهای اقتصادی بیشتری در راه است. به این ترتیب هلند در این‌که رژیم ایران حملات در اروپا را طراحی کرده، به دانمارک و فرانسه پیوست.

در نامه‌یی که توسط وزیر خارجه و وزیر کشور هلند به امضا رسیده، خاطرنشان شده است: انگلستان، فرانسه، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک با مقامات رژیم ایران دیدار کردند تا نگرانیهای جدی خود را نسبت به دست داشتن رژیم ایران در اقدامات خصمانه در خاک اتحادیه اروپا ابلاغ کنند. به رژیم ایران اطلاع داده شد که دست داشتن این رژیم در چنین موضوعاتی به‌کلی غیرقابل قبول بوده و باید سریعاً متوقف شوند. در غیراینصورت، تحریمهای بعدی را نمی‌توان منتفی دانست. به گزارش رویترز، هلند اعلام کرد، دلایل قوی دارد که رژیم ایران در پشت ترور دو شهروند هلندی ایرانی تبار در ۲۰۱۵و ۲۰۱۷قرار داشته است.

یادآوری می‌شود که قتل در سال ۲۰۱۵را رژیم ایران و عوامل و مزدوران آن به مجاهدین نسبت دادند. تاکتیک نعل وارونه برای رد گم کردن و پوشاندن جنایتها شیوه شناخته شده اطلاعات آخوندها و عوامل آن است.

رویتر خاطرنشان کرد که تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریمها علیه رژیم ایران و اطلاعات و مأموران آن بدون هر گونه بحث و مناقشه در یک اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل به تصویب رسید و انسداد داراییها از روز چهارشنبه اعمال می‌شود.

علاوه بر معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات آخوندها، اسامی سعید هاشمی مقدم معاون وزیر اطلاعات و اسدالله اسدی دیپلمات تروریست دستگیر شده به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران، از روز چهارشنبه در مجله رسمی اتحادیه اروپا ثبت می‌شود.

 

حمایت مایک پمپئو از تحریم اروپا علیه رژیم ایران

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا که در سفر خاورمیانهبه‌سر می‌برد، طی پیامهایی در حمایت از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم و لیست‌گذاری معاونت امنیت وزارت اطلاعات و معاون وزیر و اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست دستگیر شده رژیم، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا اولین تحریمهای خود علیه رژیم ایران از زمان توافقنامه هسته‌یی را صادر کرد.هلند نیز افشا کرد که رژیم ایران دستور ترور دو نفر را در سالهای ۲۰۱۵و ۲۰۱۷داده است. این تحریمها در پی خنثی کردن دو حمله تروریستی رژیم ایران در سال ۲۰۱۸توسط دانمارک و فرانسه اتخاذ می‌شود.

 

وزیر خارجه آمریکا در پیام دیگری نوشت: رژیم ایران و حزب‌الله از سال ۱۹۷۹در اروپا اَعمال تروریستی انجام داده‌اند. کشورهای اروپایی با این اقدام خود یک پیام روشن فرستادند که تروریسم تحمل نخواهد شد.

ایالات متحده از تحریمهای جدید قویاً حمایت می‌کند و در کنار متحدان اروپایی‌مان می‌ایستد چرا که ما با یک تهدید مشترک مقابله می‌کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9176d98-6aee-44b3-a8f9-bfe508a6352b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات