728 x 90

دولت رئیسی، دولت گورزاد

آخوند ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷
آخوند ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷

ریاست جمهوری آخوند ابراهیم رئیسی جلاد قتل‌عام ۶۷ امروز توسط خامنه‌ای تنفیذ شد.

در جریان انتخابات‌قلابی‌ خامنه‌ای صحنه را طوری طراحی کرد که رئیسی قاتل از خمره انتخاباتی بیرون بیاید و به‌اصطلاح دولتی جوان، کارا و انقلابی تشکیل دهد، تا بی‌شکاف مطامع ولی‌فقیه را پیش ببرد.

البته این‌که دولت آخوند جلاد می‌تواند کارآ و گره گشای بن‌بست نظام آخوندی باشد خواب و خیال پنبه دانه‌ای بیش نیست.

زیرا عناصر این دولت هم جزو غارتگران و مفسدانی هستند که طی ۴دهه در مناصب مختلف مردم را سرکوب کرده، چاپیده و شیره جان آنها را کشیده‌اند.

اما صرف‌نظر از ماهیت غارتگرانه عناصر این دولت، چگونه امکان دارد که کسانی که خود مسبب این همه بحران و مشکلات بزرگ بوده‌اند، بتوانند راه‌حل هم باشند؟

اولین مشکل نامشروع بودن تمامیت این نظام است که این روزها شاهد فریاد کردن آن توسط مردم در شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه و مرگ بر رئیسی در کف خیابانهای سراسر ایران هستیم. نظامی که رئیسی و اعضای دولتش جزیی از آن هستند.

ضمن این‌که عدم شرکت مردم در انتخابات و نه بزرگ مردم به تمامیت حاکمیت آخوندی بیانگر این است که مردم سر سازگاری با آخوند قتل‌عام و دولتش هم ندارند.

صرف‌نظر از این واقعیت، چالشهای گریبانگیر کشور و مردم بسیار بزرگتر از قد و قواره دولتی است، که تخصص سرکرده آن طی ۴دهه گذشته سرکوب مردم و اعدام جوانان بوده است.

در این رابطه عباس عبدی از باند مغلوب ضمن اشاره به این‌که مردم مطلقاً امیدی ندارند که با آمدن دولت رئیسی اوضاع بهتر می‌شود بلکه نظرشان این است که اوضاع بدتر می‌شود، به رئیسی و عناصری که وارد دولت او می‌شوند هشدار می‌دهد «وضعیت برای آغاز کار اصلاً مساعد نیست. البته این را خودتان انتخاب کردید و وعده‌هایی هم داده‌اید که طبعاً انجام شدنی نیست و این جامعه می‌فهمید، ولی وضعیت از ۲۸خرداد که انتخاب شدید از چند جهت بدتر شده است.

اول، از حیث توقف مذاکرات برجام و بسته شدن چشم‌انداز کوتاه‌مدت در حل مسأله تحریم‌ها.

دوم، افزایش تنشهای منطقه‌یی که حتی اگر ادامه پیدا نکند اثرات روزانه بدی بر جامعه و اقتصاد می‌گذارد.

سوم، وضعیت منطقه و آمدن طالبان

چهارم، وضعیت کرونا که در بدترین شرایط از ۱۸ماه گذشته هستیم به‌ویژه آن‌که مسأله تأمین واکسن به موضوعی پیچیده و مشکل تبدیل شده است.

پنجم، مسأله ناامیدی و اعتراضات عمومی از خوزستان گرفته تا مسأله فضای مجازی و قول‌هایی که در جریان انتخابات داده شده است و باید عمل شوند و همگی مردم را بدبین‌تر و مأیوستر و معترضتر کرد» (روزنامه حکومتی اعتماد ۱۲مرداد ۱۴۰۰).

واقعیت این است که این مشکلات و بحرانها یک‌شبه به‌وجود نیامده تا به‌سرعت و یک‌شبه هم حل شوند، این مشکلات حاصل ۴دهه حاکمیت منحوس نظام ولایت فقیه است. بحران‌هایی که تار و پود جامعه را در نوردیده است.

بی‌دلیل نیست که روزنامه جهان صنعت با استناد به گفته‌ها و اظهارنظرهای نزدیکان رئیسی نوشت: «خبر نگران‌کننده آن است که نزدیکان ابراهیم رئیسی بر بحرانی بودن اوضاع فعلی کشور تأکید و گاهی اظهار می‌کنند که با این اوضاع نباید از رئیسی و دولت آینده او انتظار معجزه داشت. این موضع احتمالاً به‌معنای عقب‌نشینی از وعده‌ها و چشم‌اندازهایی است که ابراهیم رئیسی و همفکرانش پیش از این به مردم ارائه داده بودند. چرا که از ماه‌های گذشته که آن چشم‌اندازها و وعده‌ها بیان شد تاکنون اوضاع تغییر محسوس و قابل لمسی نکرده... اگر اعضای دولت سیزدهم بخواهند ناتوانی خویش را پنهان و ناکارآمدی خود را توجیه کنند، آنگاه باید در جهت هر چه بیشتر ویران نشان دادن کشور، تلاش کنند» (جهان صنعت ۱۲مرداد ۱۴۰۰).

پیش‌بینی روزنامه مستقل هم این است که دولت آخوند رئیسی از هم‌اکنون دولتی ناکارآمد و زمینگیر است: این روزنامه حکومتی ضمن ردیف کردن بحرانها از جمله «افزایش تحریم‌ها، پیک‌های جدید کرونا، بحران آب و برق و مصائب زیست‌محیطی و از همه مهمتر اعتراضات مردمی» که «همگی می‌تواند دولت رئیسی را از ابتدای راه زمینگیر کند. به‌ویژه سویه‌های جدید کرونا که محققان پیش‌بینی مرگ یک‌سوم مبتلایان را کرده‌اند»، مشکلات خارجی پیش روی آن نظیر «تحریم‌های شدید اقتصادی» نیز که «راه فروش نفت و دریافت درآمد آن را کاملاً بسته و بودجه دولت آینده را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است»، پیش‌بینی‌اش این است که دولت آخوند رئیسی هیچ مکانیسمی در دست ندارد که بتواند توسط آن از عهده حل این همه مشکلات برآید و «دیر یا زود شاهد موج‌های تند اعتراضی مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم خواهیم بود» (مستقل ۱۲مرداد ۱۴۰۰).

البته همان‌طور که روزنامه حکومتی مستقل هم پیش‌بینی کرده دیر یا زود شاهد امواج اعتراضی مردم خواهیم بود، امواجی که در نهایت، دولت سرجلاد را به همراه نظام به گور می‌سپارد.

چرا که صبر و تحمل مردم سقفی دارد و در جایی این سقف نفرت مردمی بر روی دولت آخوند جلاد و نظام فاسد ولایت فقیه آوار می‌شود و آنرا به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a80c45aa-1cca-4420-872d-6b85abaf1bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات