728 x 90

دولت ترامپ، برای مقابله با رژیم ایران و شبه‌نظامیانش در عراق گزینه‌های روی میز را بررسی می‌کند

کاخ سفید
کاخ سفید

یک مقام ارشد آمریکا روز پنجشنبه ۴دی، فاش کرد، مقامات ارشد امنیت ملی این کشور شامگاه چهارشنبه در جلسه‌یی که برای جلوگیری از هر گونه حمله نظامی رژیم ایران یا شبه‌نظامیان وابسته‌اش به دیپلمات‌های آمریکایی در عراق برگزار کرد، و چندین گزینه به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه دادند.
با تشدید تنش میان آمریکا و رژیم ایران به‌ویژه پس از حمله موشکی شبه‌نظامیان طرفدار رژیم آخوندی به سفارت آمریکا در منطقه سبز در بغداد پایتخت عراق، واشنگتن رژیم ایران را مسئول این حملات شناخت.
این مقام ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: مسئولان ارشد امنیت ملی در کاخ‌سفید گردهم آمده‌اند تا چندین گزینه برای منع رژیم ایران و سر سپردگانش از حمله به نظامیان و دیپلماتیک‌های آمریکایی در عراق را مورد بررسی قرار دهند. مسئولان امنیت ملی آمریکا بر ارائه تعدادی از گزینه‌ها به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، توافق کردند».
طبق این گزارش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، کریس میلر سرپرست وزارت دفاع، روبرت او براین، مشاور امنیت ملی و دیگر مسئولان ارشد آمریکایی در این جلسه بررسیها درباره رژیم ایران حضور داشتند.
شایان ذکر است در حمله‌یی که شدیدترین از نوع خود توصیف شده، شامگاه یکشنبه ۳۰آذر سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت و تعدادی راکت به منطقه پیرامون سفارت اصابت کرد.

 

کاپیتان بیل اوربان، شامگاه چهارشنبه سوم دیماه با صدور بیانیه‌یی گفت: «حمله راکتی روز ۲۰دسامبر در منطقه سبز عراق به احتمال قریب به یقین از سوی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران انجام شده است». وی حمایت رژیم ایران از این گروهها را خیانت مستقیم به تمامیت ارضی عراق دانست.

سخنگوی سنتکام تأکید کرد آمریکا، رژیم ایران بابت مرگ هر نیروی آمریکایی که از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران کشته شود، پاسخگو خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/708eff93-b5dc-4e46-bc9a-fa6ceb08983f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات