728 x 90

دولت آمریکا، یونان را از کمک به نفتکش رژیم ایران برحذر داشت

نفتکش گریس ۱
نفتکش گریس ۱

دولت آمریکا در ادامه سیاست حداکثری خود به دولت یونان هشدار داد کمک به نفتکش رژیم ایران که در جبل الطارق رفع توقیف شد مصداق حمایت از سازمانهای تروریستی است.

بامداد امروز سه‌شنبه اسکای نیوز به‌ نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: هر گونه تلاشی برای کمک به نفتکش رژیم ایران ممکن است مصداق حمایت از گروه‌هایی تلقی شود که در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دارند.

این مقام وزارت‌خارجه آمریکا افزود:‌ چنین اقدامی «تبعات کیفری » خواهد داشت.

نفتکش گریس ۱ روز ۱۳تیر توسط نیروهای انگلستان و گارد دریایی منطقه جبل الطارق توقیف شد.

این نفتکش حامل حدود دو میلیون بشکه نفت برای رژیم اسد بود. تلویزیون رژیم اعلام کرده بود مقصد این کشتی پالایشگاه بانیاس سوریه بود.

 

خبرگزاری رویترز امروز ۲۹مرداد۹۸ گزارش داد:

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت باعث تأسف است نفتکش رژیم ایران که در ساحل جبل الطارق توقیف شده بود اجازه داده شد برود.

پمپئو در مصاحبه با کانال فاکس‌ نیوز گفت«این باعث تأسف است که این امر اتفاق افتاد. اگر رژیم ایران موفق شود از محموله نفتی این نفتکش سود ببرد، سپاه پاسداران آن، پول بیشتر و ثروت بیشتر و منابع بیشتری برای ادامه فعالیت‌های تروریستی خود خواهد داشت».

 

روز دوشنبه نفتکش بزرگ حکومت آخوندی که می‌خواست برای بشار اسد نفت قاچاق ببرد، سرانجام پس از یک و نیم ماه توقیف در جبل الطارق، با عوض کردن خدمه و ناخدا و نام کشتی و نصب پرچم تحمیلی و تعهد به این‌که به سوریه نخواهد رفت، به جانب یونان حرکت کرد.

طبق توافق با انگلستان، رژیم باید متقابلاً نفتکش انگلیسی و نفرات آنرا آزاد کند که رژیم آنرا با یک ژست میانتهی، به حکم دادگاهِ خود، احاله داد.

رژیم همچنین در ترس از این که حکمِ توقیف صادر شده در آمریکا، بار دیگر پاپیچ آن نشود، به تهدیدهای مسخرهای مبادرت کرده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه حکومت آخوندی روز دوشنبه در این باره گفت: ما از طریق مجاری رسمی هشدارهای لازم را به آمریکا دادیم تا اقدام اشتباه انجام ندهند چرا که با عواقب بدی روبه‌رو می‌شوند.

 

پهلوان پنبه ارتجاع پاسدار محسن رضایی گفت: قطعاً اشتباه بعدی انگلستان پاسخی سخت‌تر به‌دنبال خواهد داشت.

 

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی نیز در یک بلوف آخوندی مدعی شده که رفع توقیف کافی نیست و باید به رژیم خسارت داده شود.

 

این در حالی است که رفع توقیف پس از غلط‌کردم‌گویی رژیم از ارسال نفت برای بشار اسد امکانپذیر شده است.

به‌ نوشته‌ٔ مجله‌ٔ تایم، آزادی نفتکش گریس ۱ به‌دنبال تضمین کتبی رژیم ایران صورت گرفته که نفت را در سوریه، که موضوع تحریم اتحادیه اروپاست، تخلیه نکند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86c3b127-a114-4c22-ac63-d75bb2d04b4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات