728 x 90

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم اسد

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم اسد
دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم اسد

وال‌استریت ژورنال نوشت: دولت ترامپ در حال آماده‌سازی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه رژیم سوریه است و برنامه دارد لیست سیاه خود را با تمرکز روی شبکه‌های حمایت مالی در خارج از کشور جنگ‌زده گسترش دهد. مقام‌های آمریکایی گفتند: آمریکا می‌خواهد برای انجام این کار تأمین مالی رژیم اسد از خارج کشور را قطع کند

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا برای سوریه، گفت: «ما فشار حداکثری سیاسی و اقتصادی‌مان که رژیم سوریه را هدف قرار می‌دهد، حفظ می‌کنیم. به‌خصوص عناصر نظامی آن و آنهایی که کارهای اهریمنی اسد را تسهیل می‌کنند.


تحریمهای جدید که با هدف فشار بر بشار اسد برای قبول مذاکره صلح و انتقال حاکمیت به یک دولت جدید آماده شده است با قطع تامین مالی رژیم اسد از خارج کشور و فشار آوردن به دولتها از جمله متحدین اروپا برای قطع جریان پول صورت میگیرد.

تحریمهای جدید در ادامه تحریمهای معروف به قانون سزار که از روز چهارشنبه، ۲۸ خرداد، به اجرا درآمد و تا سال ۲۰۲۴ اعتبار خواهد داشت انجام می‌شود که در آن ۳۹ شخص و موسسه که مهمترین آنها عبارت بودند از: بشار اسد ، همسرش اسماء اخرس و برادرش ماهر اسد فرمانده لشگر چهارم زرهی و خود این لشگر، چند شخصیت سیاسی، نظامی و اقتصادی و همچنین لشگر فاطمیون افغان.
پیشتر نیز شرکتها و مقامات رژیم ایران و روسیه با استفاده از اختیارات تحریمی جداگانه بدلیل حمایت شان از رژیم اسد در لیست سیاه امریکا قرار گرفته بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a97b82d6-a2ac-4bcc-8491-30ac5d701fda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات