728 x 90

دو تهاجم سنگین سیاسی دیگر

سخن روز
سخن روز

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶فروردین‌ماه جاری) شاهد دو تهاجم سنگین سیاسی مقاومت ایران به‌فاشیسم مذهبی حاکم با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران بودیم.

اولین تهاجم، کنفرانس «همبستگی عربی اسلامی با مردم و مقاومت ایران برای پایان دادن به‌تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی» بود که در نخستین روز ماه مبارک رمضان به‌افق ایران (چهارشنبه ۲۵فروردین ۱۴۰۰) برگزار شد.

 

در این کنفرانس بین‌المللی که به‌طور زنده از سیمای آزادی پخش شد، ۲۰۰۰نقطه در۴۰کشور در ارتباط زنده با خانم مریم رجوی و دبیرخانه شورا در پاریس و مجاهدین در اشرف۳ قرار داشتند و به‌سخنرانیهای شخصیتهای سیاسی و مذهبی و نمایندگان پارلمان از کشورهای عربی و مسلمان و جوامع اسلامی در سایر کشورها و هم‌چنین شخصیتهایی از اروپا و آمریکا گوش فرا دادند.

سخنرانان ضمن محکوم کردن جنایات ضدانسانی و ضداسلامی دیکتاتوری ولایت فقیه علیه مردم ایران و خلقهای منطقه بر این نکته تأکید کردند که راه خلاصی از شر رژیم، حمایت از مردم ایران و مقاومت قهرمانانهٔ آنها با رهبری و هدایت سازمان مجاهدین خلق ایران علیه رژیم آخوندی و کمک به‌این مقاومت برای سرنگونی رژیم آخوندهاست.

 

سخنرانان ضمن اعلام همبستگی با مجاهدین و مقاومت ایران و حمایت از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای برپایی یک ایران آزاد و دموکراتیک، پیروزی مقاومت پایدار مردم ایران را پیروزی مردم همه مسلمانان و مردم منطقه، به‌خصوص خلقهای عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین که از جنایات ضدانسانی رژیم آخوندی و دخالت‌ها و ترویسم و جنگ‌افروزی آن رنج برده و می‌برند، توصیف کردند.

سخنرانان که شامل شماری از سیاستمداران به‌همراه برجسته‌ترین عالمان و روحانیان سنی و شیعه و مسیحی و یهودی بودند، ارتجاع خمینی و جنایتهای ضدبشری رژیم آخوندها را به‌عنوان عاملی که سیمای اسلام را در انظار جهانیان مخدوش و سیاه جلوه داده محکوم کردند و نقش مجاهدین و شخص خانم رجوی را به‌عنوان نمایندهٔ حقیقی اسلام عدالت‌خواه و بردبار که ارزشهای اصیل توحیدی را نمایندگی می‌کند، مورد ستایش قرار دادند.

 

در این کنفرانس، خانم مریم رجوی طی سخنانی ضمن ارائهٔ خطوط اصلی اسلام حقیقی، به‌عنوان دین آزادی و عدالت و برابری، تأکید کرد: آخوندهای حاکم بر ایران خصم همهٔ ادیان ابراهیمی و همهٔ مذاهب اسلام هستند. رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران ضمن اشاره به‌جنایات بی‌حد و حصر رژیم فاسد و تبهکار آخوندها در حق مردم ایران و همهٔ مردم منطقه و با بیان این‌که مجاهدین و مردم ایران و فرزندان شورشگرشان برای به‌زیر کشیدن ولایت فقیه به‌پا خاسته‌اند، همه مسلمانان ضدبنیادگرا و همه کشورهای اروپا و خاورمیانه را فراخواندند که در کنار نبرد مردم ایران قرار بگیرند.

 

دومین کنفرانس، دومین ضربه

رژیم آخوندی هنوز از ضربه سنگین کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی به‌خود می‌پیچید که روز بعد (پنجشنبه ۲۶فروردین) ضربه دوم با کنفرانس آنلاین شماری از نمایندگان مجلس ملی فرانسه و حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران بر فرقش فرود آمد. کنفرانسی که به‌دعوت کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک تشکیل شده بود. در این کنفرانس، ۹نماینده مجلس ملی فرانسه، شماری از نمایندگان و سناتورهای پیشین این کشور و جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا سخنرانی کردند و از جمله تصریح نمودند: «مردم ایران با دو ویروس مواجه هستند، ویروس کرونا و ویروس حاکمیت ملاها. ما از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم تا مردم بر هر دو ویروس غلبه کنند».

سخنرانها با بیان این‌که رژیم آخوندی تروریسم دولتی را علیه اپوزیسیون خودش به‌کار می‌گیرد، فرانسه و کشورهای اروپایی را به حمایت از مجاهدین خلق فراخواندند؛ سازمانی که شبکه داخلی مقاومت ایران را سازماندهی می‌کند و از حمایت وسیع مردمی برخوردار است. آنان تصریح نمودند رژیم ایران چه در منطقه و چه در داخل کشور در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد و زمان به‌روشن‌ترین وجهی صحت نظرگاه خانم رجوی و شورای ملی مقاومت دربارهٔ ماهیت این رژیم و وضعیت جامعه ایران به‌اثبات رسانده است.

 

این دو ضربه سنگین سیاسی در شرایط حساس و خطیری بر رژیم وارد می‌شود؛ چرا که بحرانهای داخلی آن را در وضعیت شکننده ی قرار داده است. رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران در سخنان خود در این کنفرانس با تشریح وضعیت انفجاری جامعه ایران، خاطرنشان کرد که رژیم با قدرت‌نمایی تو خالی می‌خواهد (در مذاکرات وین) امتیاز بگیرد و زمان بخرد. اما مسیر ممانعت از دستیابی به‌بمب، امتیاز دادن به‌رژیم نیست. رژیم به‌شدت نیازمند اروپاست، به‌همین دلیل اروپا می‌تواند با اتخاذ یک سیاست قاطع، نقش مؤثری ایفا کند.

این فراخوان به‌یمن روشنگریهای وقفه‌ناپذیر مقاومت و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ آن، طی سالیان، به‌طور نمایانی به‌کرسی قبول نشسته است. سخن آقای فیلیپ گوسلن نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک، شاهد این مدعاست که گفت: «‌اروپا و فرانسه راهی جز اعمال قاطعیت در برابر چنین رژیمی ندارند؛ بایستی سیاست جدیدی در مقابل رژیم مذهبی ایران اتخاذ شود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56db329c-dd6e-4396-b98c-2579dabf6462"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات