728 x 90

یک دلال رژیم ایران در آمریکا مجرم شناخته شد

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا شب گذشته ۱۸مرداد اعلام کرد نگار قدس کنی ۴۰ساله به جرم صادرات غیرقانونی کالا به ایران مجرم شناخته شد.

وی از سال ۲۰۱۵تحت پیگرد آمریکا بود و در سال ۲۰۱۷در استرالیا دستگیر و به آمریکا مسترد شد. نگار قدس کنی صاحب شرکت فن‌آوری موج خاور در تهران بود. وی با کمک علیرضا جلالی و تعدادی دیگر شرکت ارتباطات راه دور موج سبز را در مالزی تشکیل داده و از این طریق کالاهای آمریکایی را به ایران می‌فرستادند.

نگار قدس کنی به‌عنوان بخشی از توطئه به غلط خود را کارمند شرکت موج سبز به شرکت‌های آمریکایی معرفی می‌کرد تا که فناوری صادرات کنترل شده را از آمریکا به‌دست آورد.

برای به‌دست آوردن این محصولات قدس کنی و سایرین مقصد نهایی و مصرف‌کنندگان نهایی این فناوری صادراتی را مخفی می‌کردند.

به‌عنوان بخشی از توطئه، قدس کنی با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فن‌آوری مورد نظر تماس گرفته، توافق‌نامه خرید درخواست کرده و در مورد خرید و تحویل کالا با فروشنده آمریکا مذاکره می‌کرده است. زمانی که موج سبز در مالزی کالاها را دریافت می‌کرد، مجدداً بسته‌بندی و به‌طور غیرقانونی از مالزی به شرکت فن‌آوری موج خاور در تهران صادر می‌کرد.

در سال ۲۰۱۷ شرکت فن‌آوری خاور توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌خاطر دادن خدمات به سپاه پاسداران لیست‌گذاری شد

علیرضا جلالی شریک متهم در ماه نوامبر ۲۰۱۷ اعتراف کرد و در ماه مارس ۲۰۱۸ محکوم شد.

این پرونده نتیجه تحقیقات انجام شده توسط اف.بی.آی، دفتر بازرگانی آمریکا برای اجرای صادرات و تحقیقات امنیت داخلی آمریکا می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cb7354b-28bc-4ec9-8acd-0e97db38dffc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات