728 x 90

دلار مرز بی‌سابقه ۲۶ هزار تومان را در نوردید

دلار مرز بی‌سابقه ۲۶ هزار تومان را در نوردید
دلار مرز بی‌سابقه ۲۶ هزار تومان را در نوردید

با سقوط آسانسوری ارزش ریال، قیمت دلار صبح یکشنبه از رقم بی‌سابقه ۲۶هزار تومان گذشت. هر یورو نیز ۲۹هزار و ۷۴۰تومان به فروش رسید.

رویترز با عنوان ریال ایران به پایین‌ترین نرخ در برابر دلار رسید نوشت: ریال ایران در سال۲۰۲۰ نزدیک به ۴۸درصد از ارزش خود را از دست داده که بیش از نیمی از آن در یک ماه گذشته بوده است. افت قیمت نفت و رکود اقتصاد جهانی، بحران اقتصادی رژیم ایران را عمیق‌تر کرده و این در حالیست که ایران بالاترین میزان تلفات کرونا در خاورمیانه را دارد.

رسالت آخوندی ۲۹تیر به‌نقل از سید کمال سید علی، معاون اسبق بانک مرکزی نوشت: «دلیل اصلی کاهش ارزش پول ملی کسری بودجه و نحوه تأمین کسری بودجه است».

این در حالیست که همواره حدود ۷۰درصد از کل بودجه رژیم متعلق به شرکتها و مؤسسات حکومتی است که به هیچ‌کس حساب پس نمی‌دهند. در مورد بودجه امسال کیهان آخوندی روز ۱۱خرداد ۹۸ نوشته بود: «بودجه سال۹۸ یک تریلیون و ۷۰۳هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۴۰۷هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی بوده و یک تریلیون و ۲۷۴هزار میلیارد تومان آن بودجه شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی است (و) خبری از جزئیات بودجه این شرکتها نیست. به عبارت دیگر، سرنوشت حدود ۷۰درصد حجم بودجه همواره تحت‌الشعاع بودجه عمومی قرار گرفته و ریز عملکرد آن مشخص نمی‌شود».

خبرگزاری مهر آخوندی نیز در ۲۷اسفند ۹۸، نوشت: «بودجه شرکت‌های دولتی در سال۹۹، ۱۶درصد نسبت به قانون بودجه سال۹۸ رشد داشته است» یعنی بیش از ۷۰درصد کل بودجه را شرکتهای خامنه‌ای و سران رژیم به یغما می‌برند و با کم کردن ارزش ریال در مقابل دلار، کسری بودجه را از سفرة خالی مردم به یغما می‌برند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ac336db-d916-4211-ada9-a8a2a8e5f313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات