728 x 90

دلار از مرز ۱۰هزار تومان گذشت

دلار گران شد
دلار گران شد

امروز یکشنبه ۷مرداد۹۷، دلار در بازار ارز تهران از مرز ۱۰هزار تومان گذشت.

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: در حالی که بازارهای جهانی تعطیل است، دلار در بازار غیررسمی ارز ایران تا ۱۰هزار تومان و حتی بیشتر قیمت خورده است. دولت در سیاست ارزی خود تغییراتی ایجاد کرد اما به هر حال پاسخگوی شرایط موجود نبود و به‌گونه‌یی سیاست‌گذاری کرد که کارشناسان از همان ابتدای امر آن را شکست خورده و بی‌نتیجه دانسته بودند.

 

افزایش قیمت رسمی دلار

بر اساس اعلام بانک مرکزی رژیم از امروز ۷مردادماه قیمت رسمی دلار ۴هزار و ۴۰۳تومان خواهد بود که بیش از ۲۰۰تومان افزایش نسبت به زمان شروع این طرح نشان می‌دهد.

قیمت دلار در بازار آزاد به‌طور رسمی مشخص نیست اما رسانه‌های رژیم می‌گویند مرز ۱۰هزار تومان را رد کرده است.

لازم به ذکر است که در زمان شروع سیاست ارز تک نرخی یعنی ۲۰فروردین امسال، قیمت هر دلار آمریکا در بازار ارز غیررسمی کمتر از ۶هزار تومان بود.

 

جهانگیری معاون اول آخوند روحانی در زمان شروع سیاست تثبیت ارز ابراز امیداوری کرده بود که با اجرای این تصمیم آرامش به بازار ارز بازگردد و افزایش بی‌رویه قیمت متوقف شود.

 

قیمت سکه رکورد تازه‌یی زد

همزمان با معرفی عبدالناصر همتی به‌عنوان رئیس جدید بانک مرکزی رژیم، قیمت سکه از مرز سه میلیون و هفتصد هزار تومان عبور کرد.

برخی منابع قیمت سکه را تا سه میلیون و هفتصد و پنجاه و پنج هزار تومان هم ذکر کرده‌اند.

مجتبی توانگر، اقتصاددان حکومتی در یادداشتی به مشکلات اقتصادی اخیر اشاره و پیش‌بینی کرد: «اگر همین رویه و نگاه تا پایان دولت نیز استمرار داشته باشد بدون هیچ تردیدی با سونامی نقدینگی مواجه خواهیم بود و تلاطم‌های وحشتناک‌تری را در بازارهای سوداگری (سکه، ارز، مسکن و..) شاهد خواهیم بود.»

وی در ادامه افزود: «با این رشد افسارگسیخته نقدینگی، احتمال وقوع یک شوک ارزی و سخن از دلار ۲۵هزار تومانی در مرداد سال ۱۴۰۰، پیش‌بینی خوش‌بینانه تلقی می‌شود.»

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00d966d2-ab0e-40fd-b6ec-a5462ffe476f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات