728 x 90

دفاع مجاهدین از آزادی پوشش

دفاع از آزادی پوشش زنان
دفاع از آزادی پوشش زنان

بعد از چهل سال رویارویی مجاهدین با رژیم آخوندی به‌دلیل قیام دموکراتیک مردم ایران دوباره این روزها بحث دفاع مجاهدین از آزادی زنان اوج گرفته است. از جمله روز ۱۶فروردین ۱۴۰۲ روزنامه حکومتی فارس متعلق به سپاه پاسداران اوج سوزش خود را از مواضع اصولی مجاهدین در دفاع از آزادی پوشش زنان به نمایش گذاشت و با تیتر درشت نوشت: «چرا مریم رجوی از بی‌حجابی حمایت می‌کند اما هنوز روسری بر سر دارد؟» به‌راستی این سؤال شایان توقف و تأمل است که آیا مجاهدین دنبال دردسر برای خودشان می‌گردند و آیا کم مشکل و شیطان‌سازی دارند که باید پاسخگوی بی‌حجاب‌ها هم باشند؟ آخر چرا با وجود داشتن حجاب از بی‌حجابها دفاع می‌کنند؟!

البته طبق اصل اصیل آزادی‌ها هر کس می‌تواند در زندگی شخصی هر طور می‌خواهد بخورد و بپوشد و تفریح و زندگی کند ولی اولاً این هنر نیست که انسان از نظر و عقیده و سلیقه‌ٔ خودش دفاع کند و اتفاقاً هنر این است که انسان از نظر و عقیده و مرام و علاقه و سلیقه‌ٔ دیگران دفاع کند و به آزادی‌های سایرین احترام بگذارد. هنر این است که یک مسلمان به عقاید یک لاییک احترام بگذارد، یک مسیحی از آزادی عقیده یک بهایی و یک آلمانی از حقوق یک پناهنده سوری دفاع کند و یک زن باحجاب جلوی سرکوب یک زن بی‌حجاب توسط مزدوران خامنه‌ای بایستد. پس این اوج از خود گذشتگی و احترام مجاهدین به آزادی‌ها را نشان می‌دهد که بدون ذره‌یی چشمداشت یا نگرانی از عواقب موضع‌گیریهای خود همواره پیشتاز دفاع از آزادی‌ها بوده‌اند.

ثانیا این نهایت آرزوها و خواست خامنه‌ای بوده و هست و خواهد بود که مجاهدین از حجاب و اسلام و ایدئولوژی خود دست بردارند تا با فراغ بال تمام دین و مذهب را مصادره کرده و خود را تنها نماینده اسلام جا بزند و تا جایی که می‌تواند در سرکوب و سوءاستفاده از دین پیش برود و کسی هم مزاحمش نباشد. خامنه‌ای می‌خواهد مجاهدین از پتانسیل‌های عظیم اسلام انقلابی دست بردارند و بدون حجاب و مذهب و ایدئولوژی و عقیده و آرمان مثل نمونه‌های دیگر ذوب در زندگی و روزمرگی خود شوند. سوزش ارگان سپاه پاسداران هم از همین جاست. آرزویی که خامنه‌ای و همه ارگانهایش با خود به گور خواهند برد و مجاهدین هرگز از اعتقادات ناب توحیدی خود دست برنخواهد داشت

و اجازه نخواهند داد که خامنه‌ای بحث اصلی و خواست اصلی مردم ایران یعنی سرنگونی را به بحث فرعی و انحرافی جنگ بین باحجاب و بی‌حجاب یا مسلمان و غیرمسلمان بکشاند و برای خودش عمر بیشتر بخرد. بین اینها که دعوایی نیست و در همه جای دنیا مردم با انواع اعتقادات در کنار هم زندگی می‌کنند. در ۹۹درصد کشورهای جهان باحجاب و بی‌حجاب و مذهبی و لامذهب و... زندگی و اعتقادات خود را دارند و کسی با کسی کاری ندارد. البته مردم ایران هم با هوشیاری و با شعارهایی مثل «چه باحجاب چه بی‌حجاب پیش بسوی انقلاب» مدتهاست این توطئه را نقش بر آب کرده‌اند و صحنه‌های جنگ دوشادوش دختران و زنان شجاع با پوشش‌های مختلف علیه مزدوران خامنه‌ای از شکوهمندترین صحنه‌های قیام جاری بوده است.

بنابراین دفاع مجاهدین از آزادی پوشش عین جنگ آنها با استبداد ولایت فقیه و دشمن آزادی‌هاست. زنان میهنمان نیز مثل یک فنر فشرده آماده پرواز و رهایی، همواره خواهران مجاهد خود را الگوی جنگندگی و مبارزه و پرداخت بها کرده و بیشترین نقش‌آفرینی پیشتازانه در مبارزه را به‌عهده داشته‌اند و در نهایت این زن ایرانیست که بنیادگرایی حاکم را شکست می‌دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7879eda0-192f-4908-8fec-d35a5eb99c08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات