728 x 90

دعوای باندی بر سر جنگل خواری ؛جهانگیری دستور پی‌گیری پرونده ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه آق‌مشهد ساری را صادر کرد

جنگل‌های منطقه آق‌مشهد ساری
جنگل‌های منطقه آق‌مشهد ساری

در ادامه اصرار سازمان اوقاف و قوه قضاییه رژیم آخوندی برای مشروعیت دادن به ادامه جنگل خواری در ایران، پرونده ۵۶۰۰هکتار از جنگل‌های منطقه آق مشهد ساری که از بهترین جنگل‌های شمال کشور و در دل جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، بار دیگر موضوع دعوای باندهای رژیم شده است . هر چند دادگاه تجدید نظر مازندان با دستور قوه قضاییه ناگزیر شده که رأی پیشین خود را بشکند و آن هم بر اساس سوابق موهوم حکم به وقفی بودن این بخش مهم از جنگل‌های کشور بدهد، اسحاق جهانگیری، معاون آخوند روحانی می‌گوید منابع عمومی بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی در حیطه وقف قرار نمی‌گیرد. بدین ترتیب زورآزمایی تازه‌ای در این باره بین دولت از یک‌سوی و قوه قضاییه و سازمان اوقاف از سوی دیگر آغاز شده است.

در این راستا، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه ۲۳ آذر با تأکید بر این موضوع که «بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی انفال* قابل وقف نیست»، درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص این اراضی جنگلی و ضرورت رفع مشکل پرونده‌های اختلافی به وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور مجلس ورئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دستوراتی را صادر کرد. (خبرگزاری رسمی رژیم -ایرنا ۲۳آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ca41f88-037b-4e23-8a35-b03bcf693284"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات