728 x 90

دستگیری یک کارگزار دیگر رژیم ایران در فرودگاه دانمارک

فرودگاه دانمارک
فرودگاه دانمارک

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد نیروهای امنیتی دانمارک یکی از کارگزاران پروژه اتمی رژیم که توسط اتحادیه اروپا و آمریکا لیست‌گذاری شده بود را در فرودگاه دانمارک دستگیر و روانه زندان کرده‌اند.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم گفت: فرد دستگیر شده جواد رحیقی نام دارد. او بعد از خارج شدن از لیست تحریم، چندین بار به آمریکا و اروپا سفر کرده بود. نیروهای امنیتی در فرودگاه کپنهاک دانمارک، زمانی که این فرد از گیت مربوطه عبور می‌کنند، او را متوقف کردند و پس از برخوردهای تحقیرآمیز در زیرزمین فرودگاه نگه می‌دارند. مأموران فرودگاه گفته‌اند این کارگزار رژیم به‌صورت غیرقانونی وارد خاک دانمارک شده است.

 

                                      

 

جواد رحیقی

جواد رحیقی

 

 

 

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی رژیم افزود: دادگاه رحیقی برگزار می‌شود وی و وکیلش، توضیحات لازم را ارائه می‌دهند اما مجدداً به زندان منتقل خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که در ضمائم قطعنامه سازمان ملل که در ۲۱خرداد سال ۱۳۸۹صادر شد، نام ۴۰شرکت و یک نفر درج شده بود. در بخشی از این قطعنامه آمده است: این فرد جواد رحیقی رئیس یک مرکز مهم فناوری هسته‌یی رژیم است. داراییهای او در خارج از ایران بلوکه شده و حق مسافرت به کشورهای خارجی را نخواهد داشت.

 

 

سایر فعالیتهای غیرقانونی رژیم در دانمارک

بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی

انتشار خبر دستگیری این کارگزار اتمی رژیم دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که دانمارک یکی از تروریستهای رژیم در این کشور را بازداشت کرد. سرویس اطلاعاتی دانمارک سه‌شنبه ۸آبان ۹۷یک مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران که قصد یک حمله تروریستی در دانمارک را داشت دستگیر کرد.

 

فین بورچ اندرسون Finn Borch Andersen رئیس سرویس امنیتی دانمارک گفت: فرد دستگیر شده یک شهروند نروژی با اصلیت ایرانی است. او گفت رژیم ایران یک حمله تروریستی را در دانمارک طراحی کرده بود و قصد داشت فردی از یک گروه اهوازی را ترور کند.

 

واکنش تند نخست‌وزیر دانمارک

لارس لوک راسموسن نخست‌وزیر دانمارک سه‌شنبه ۸آبان ۹۷نسبت به اخبار مربوط به بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی واکنش نشان داد و گفت این موضوع را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند.

 

لارس لوک راسموسن در توئیتی نوشته است: «غیرقابل قبول است که ایران یا سایر کشورهای خارجی در خاک دانمارک برنامه ترور داشته باشند». او افزود: «انجام اقدامات بیشتر علیه ایران را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند».

 

 

کشف لیست ترور مخالفان ایرانی در سفارت رژیم ایران در دانمارک

در پی تهاجم به سفارت رژیم ایران در کپنهاگ پایتخت این کشور، نیروهای امنیتی به جزوه‌یی دست یافتند که در آن نام چندین مخالف ایرانی در تبعید، به‌عنوان تروریست مشخص شده بود.

روزنامهٔ یلاند پوستن Jyllands-Posten دانمارک فاش ساخت دو رئیس پیشین آژانس اطلاعاتی دانمارک این جزوه را نوعی لیست ترور می‌دانند.

 

فراخواندن سفیر رژیم در دانمارک

وزارت امور خارجه دانمارک عصر سه‌شنبه هشتم آبان اعلام کرد به‌دنبال بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک، سفیرش را از تهران فراخوانده است.

 

اندرس ساموئلسن در یک نشست خبری گفت که کشورش در واکنش به اقدام (رژیم) ایران برای انجام این حمله، تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران وادار کند.

 

وزیر خارجه دانمارک اضافه کرد: مرتضی مرادیان، سفیر رژیم ایران در کپنهاگ را احضار کرده و «خیلی شفاف» به او گفته است که «این مسأله تا چه اندازه مهم و غیرقابل توصیف است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1182183-c666-4eab-a15d-ed1a53f351bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات