728 x 90

دستگیری صرافان در تهران به‌دنبال بحران اقتصادی رژیم

دستگیری صرافان در تحران به دنبال بحران اقتصادی رژیم
دستگیری صرافان در تحران به دنبال بحران اقتصادی رژیم

به‌دنبال بحران اقتصادی و کاهش ارزش ریال، مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در تهران ۱۳۰تن از صرافان را دستگیر کردند.

پاسدار حسین رحیمی، سرکرده نیروی انتظامی رژیم گفت: «طی چند روز اخیر ۱۳۰تن از دلالان ارزی شناسایی و دستگیر و به زندان منتقل شدند. وی افزود: «هر کس در داخل خیابان، بازار و چهارراه ارز بفرو شد جرم کرده و نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند.

خاطرنشان می‌شود درپی کاهش ارزش ریال و وضعیت وخیم اقتصادی، در ماه‌های اخیر، اعتراضاتی در تیرماه در بازار تهران به‌وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید:

کاهش ارزش ریال و گرانی سرسام آور

روزنامه دولتی جهان صنعت در این رابطه نوشت: پس از به اوج عزت رسیدن دلار و به خاک ذلت کشیده شدن ریال، شاهد شروع جنگ نابرابر و ظالمانه میان قیمت اجناس، کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز عمومی با قدرت خرید مردم در جامعه هستیم؛ جنگی که سفره مردم را هر روز خالی و خالی‌تر می‌کند، خط فقر را بالا و بالاتر می‌برد و فاصله طبقاتی را هر روز عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌کند. متأسفانه کسی هم در عمل خود را پاسخگوی فشار کمرشکنی که اوج‌گیری قیمتها را بر مردم وارد می‌سازد نمی‌داند و این امر نوعی احساس بی‌پناهی، سرخوردگی و تنهایی را در اذهان مردم به وجود آورده است. گزافه نیست اگر بگوییم مسئولان دولتی که با رأی مردم روی کار آمدند و قرار بوده با کلید تدبیر و امید قفل مشکلات به جا مانده از دولتهای نهم و دهم را باز کنند، به جای چاره‌ا‌ندیشی اساسی برای معیشت مردم و وضعیت وخیم صنعت و تولید کشور که بعد از سونامی اخیر بازار ارز و افزایش نجومی قیمت دلار شدت بی‌سابقه‌ای گرفته است به نظاره‌گر صحنه این جنگ نابرابر تبدیل شده و تنها به دادن وعده توزیع بسته‌های حمایتی به گروه‌های کم‌درآمد اکتفا می‌کنند.

کاهش قیمت ریال و افزایش قیمتها فقر روزافزون مردم

 

«هم‌چنان که در دوره احمدی‌نژاد، شاهد بودیم در برابر افزایش چند صددرصدی قیمت حامل‌های انرژی، پرداخت چهل و پنج هزار تومان یارانه نقدی نتوانست ذره‌یی از پیامدهای مصیبت‌بار به‌اصطلاح هدفمندسازی یارانه‌ها را بر زندگی مردم خنثی یا تعدیل کند و آن هدفمندی به سرآغازی برای شروع دور تازه‌یی از فقر عمومی، کاهش قدرت خرید درصد بالایی از خانوارهای ایرانی و در نتیجه گسترش هر چه بیشتر فاصله طبقاتی تبدیل شد.

ارزوهای برباد رفته اقتصادی و کاهش شدید قیمت ریال

مسئولان و مشاوران اقتصادی دولت هم، در عین‌حال که سال‌هاست سنگ افزایش و به‌زعم خودشان واقعی شدن نرخ ارز را به سینه می‌زنند، حالا که آرزوهایشان به بهترین شکل ممکن برآورده شده، به‌منظور عقب نماندن از قافله برای فشارهای کمرشکنی که سونامی نرخ دلار بر زندگی مردم و صنعت و تولید کشور وارد ساخته اشک تمساح می‌ریزند و همه کاسه کوزه‌های افزایش نرخ ارز را بر سر افزایش حجم نقدینگی می‌زنن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b26cfff-9dda-47c9-9094-761348941d46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات