728 x 90

دستورات خامنه‌ای برای اقدامات تصنعی به‌منظور مهار بحران ارز؛ اعتراف رئیس کل بانک مرکزی ایران

صدور دستورات مهار  بحران  ارز توسط خامنه ای
صدور دستورات مهار بحران ارز توسط خامنه ای

رئیس کل بانک مرکزی حکومت آخوندی فاش کرد که دستورات مربوط به اقدامات تصنعی برای جلوگیری از بحران ارزی که همراه با موجی از اعدامها و اقدامات سرکوبگرانه بود، توسط شخص خامنه‌ای صورت گرفته است.

رسانه‌های حکومتی با نقل حرفهای همتی در جلسه مدیران عامل بانکهای رژیم نوشتند: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به دیدار خود با خامنه‌ای از دستور وی به این بانک برای تقویت هر چه بیشتر ارزش ریال خبر داد.

 

خبرگزاری رویترز روز ۱۷ آذر به‌نقل از رئیس بانک مرکزی رژیم نوشت: خامنه‌ای دستور داده که بانک مرکزی ارزش ریال را تقویت کند. این در حالیست که ارزش ریال به‌دلیل اقتصاد لرزان رژیم ایران و تحریمهای آمریکا افت داشته و بی‌ثبات شده است.

رویترز افزود: علت این بحران و بی‌ثباتی نرخ ارز، تضعیف بنیادین اقتصاد، مشکلات مالی در بانکهای محلی و تقاضای سنگین برای دلار در میان ایرانیهاست که می‌خواهند سپرده‌هایشان را بعد از خروج آمریکا از برجام حفظ کنند.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع درباره بی‌نتیجه بودن اقدامات تصنعی رژیم برای مهار بحران ارزی گفت: به‌رغم کاهش قیمت دلار، قیمت کالاها هم‌چنان رو به افزایش است حتی قیمتها ثابت هم نمانده است.

وی به بی‌ثباتی اقتصادی و نوسانات قیمت ارز بر اثر دخالتهای حکومتی اذعان کرد و افزود: الآن وضعیت اقتصادی به‌گونه‌یی است که هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند.(هم‌چنانکه) یکروز دلار از ۴هزار تومان به ۱۸هزار تومان رسید و قیمت کالاها هم به همین میزان چهار برابر افزایش یافت.

 

در ادامه زمینه‌چینی برای اعدام و تشدید سرکوب برای مهار اوضاع بحرانی اقتصادی، آخوند محسنی اژه‌ای، سخنگوی قضاییه خامنه‌ای اعلام کرد حکم اعدام یک متهم پرونده اقتصادی صادر شده و به تأیید دیوان عالی رژیم نیز رسیده است.

آخوند اژه‌ای اتهام وی را فساد فی‌الارض و پرداخت رشوه عنوان کرد.

 

هفته گذشته با موافقت خامنه‌ای، دستگاه قضایی رژیم آیین‌نامه دادگاههای ویژه اقتصادی را ابلاغ کرد که بر اساس آن این دادگاهها دارای اختیارات ویژه‌یی برای صدور حکم از جمله حکم اعدام هستند.

 

یک عضو مجلس رژیم به نمایشی بودن ادعای مبارزه با فساد در حکومت آخوندی اعتراف کرد و گفت: در نظام ما، مبارزه با فساد حالت فرمالیته و نمایشی دارد.

این عضو مجلس آخوندی افزود: مردم در مورد اعدام سلطان سکه قانع نشدند و این محاکمه شفاف نبود بنابراین برخی از مردم گفتند اصلاً اعدام نشده است، برخی گفتند چرا با افراد شاخص‌تر برخورد نشد و.. در واقع این محاکمه فاصله دولت و ملت را بیشتر کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/610e7956-7898-40cd-a0aa-865187f4f78e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات