728 x 90

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا – فاکس نیوز: مقامهای اوباما کنگره را گمراه کردند

اوباما و دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا
اوباما و دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا

فاکس‌نیوز: تمامی این مقامهای (دولت) اوباما، دانسته یا ندانسته، کنگره را گمراه کردند.

 

واشنگتن پست: گزارش (تحقیقاتی سنا) فاش می‌کند که دولت اوباما در بیش از ۲۰۰سفر خارجی، مؤسسات مالی را تشویق به تجارت با (رژیم) ایران کرده است.

 

سی.ان.ان.: گزارش (سنا)... خواهان بازبینی... همه مجوزهای مرتبط با توافق (اتمی با رژیم) ایران می‌شود.

 

استیو اسکالیز قائم‌مقام رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، طبق گزارش سنا دولت اوباما مردم آمریکا را نسبت به توافقاتش با (رژیم) ایران گمراه کرد.

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا - استیو اسکالیز قائم‌مقام رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا

به‌دنبال انتشار گزارش سنای آمریکا درباره تلاش مخفیانه دولت اوباما برای دسترسی رژیم آخوندی به سیستم مالی ایالات متحده، استیو اسکالیز قائم‌مقام رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «دولت اوباما مردم آمریکا را نسبت به توافقاتش با (رژیم) ایران گمراه کرد.

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا - فریبکاریهای دولت اوباما و زد و بندهای مخفیانه

واشنگتن پست نیز در مقاله‌یی، فریبکاریهای دولت اوباما و زد و بندهای مخفیانه آن با دیکتاتوری آخوندی در جریان توافق اتمی را «اوج تازه‌یی از دروغ‌گویی» خوانده است.

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا - تلاش دولت اوباما

انتشار گزارش زیرکمیته تحقیقات سنای آمریکا که وجه دیگری از زد و بندهای مخفیانه اوباما با رژیم را فاش کرده، فراخوان ترامپ برای استمرار تحقیقات در این رابطه را در پی داشت.

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا - سناتور راب پورتمن

سناتور راب پورتمن رئیس کمیته مذکور طی سخنانی در اجلاس سنا، گفت:

« دولت اوباما... مکرراًً به مردم آمریکا تضمین می‌داد که به (رژیم) ایران اجازهٔ دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده داده نخواهد شد. آنها همین ادعاها را در برابر کمیته‌های کنگره و طی جلسات استماع... نیز به‌طور علنی مطرح کردند. اما بعد از دو سال تحقیقات، ما گزارشی را منتشر کردیم که با جزییات نشان می‌دهد چه‌طور دولت اوباما، به‌رغم ادعاهایش، به‌طور مخفیانه مجوز مشخصی صادر کرده که اجازهٔ تبدیل دارایی‌های (رژیم) ایران به قیمت میلیاردها دلار را با استفاده از سیستم مالی ایالات متحده می‌داده است».

سناتور پورتمن هم‌چنین گفت:

«وزارت‌خارجه اوباما کاملاًً درک می‌کرد که چنین امتیازی، یعنی دسترسی (رژیم) ایران به سیستم مالی ایالات متحده، «به‌خاطر تحریم‌های آمریکا که... ما آنها را رفع نخواهیم کرد، ممنوع است». این گفته‌های من نیست، بلکه سخنان یکی از مقامهای ارشد وزارت‌خارجه در همان دوران است».

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا - فاکس‌نیوز: صدور مجوز برای اجازه مبادله

فاکس‌ نیوز در گزارشی می‌گوید: « طبق گزارش (سنا) در ژانویه ۲۰۱۶، (رژیم) ایران در مورد حدود شش میلیارد دلار خود (در بانک مسقط) شکایت کرد؛ یک ماه بعد خزانه‌داری دولت اوباما مجوزی را صادر کرد که اجازهٔ مبادله‌یی را می‌داد که در غیراین صورت توسط دولت فدرال منع می‌شد. مقامهای (دولت اوباما) سپس تلاش کردند دو بانک ایالات متحده را متقاعد کنند تا (این مبادله) را به اجرا بگذارد. اما به گفته گزارش (سنا)، هر دو بانک آمریکایی این اقدام را رد کردند...».

 

فاکس‌نیوز در گزارش دیگری، اظهارات چند تن از مقامهای دولت اوباما از جمله وزیر خزانه‌داری او در کنگره آمریکا را پخش کرد که همگی تأکید کرده‌اند، رژیم آخوندی اجازهٔ دسترسی به سیستم مالی آمریکا را نخواهد داشت.

فاکس‌نیوز گفت: «تمامی این مقامهای (دولت) اوباما، دانسته یا ندانسته، کنگره را گمراه کردند.».

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا – سی.ان.ان

سی.ان.ان. نیز درباره گزارش کمیته تحقیقات سنا، می‌نویسد: «این گزارش توصیه می‌کند که کنگره نسبت به مذاکرات آینده با (رژیم) ایران مطلع بشود و خواهان بازبینی... همه مجوزهای مرتبط با توافق (اتمی با رژیم) ایران می‌شود».

 

دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی آمریکا – واشنگتنپست: اوباما دروغگویی را به اوج رساند

واشنگتن‌پست در مقاله‌یی به قلم مارک تیسن از مؤسسه آمریکن انترپرایز می‌نویسد: «اوباما با توافق (اتمی با رژیم) ایران، دروغ‌گویی را به اوج‌های تازه‌یی رساند... وی نخست از مطلع‌کردن کنگره نسبت به توافقات جانبی بر سر بازرسی‌ها سرباز زد... آنگاه دریافتیم که دولت اوباما به‌طور مخفیانه هواپیمایی را که حاوی ۴۰۰میلیون فرانک سوئیس و یورو و دیگر واحدهای پولی بود در همان روز آزادی ۴گروگان آمریکایی، به تهران فرستاده است؛ دو پرواز مخفیانه که حاوی ۱.۳میلیارد دلار پول نقد بودند نیز به‌دنبال آن صورت گرفت. اکنون در یک افشاگری انفجاری... زیرکمیته دائمی تحقیقات سنا... فاش کرده که دولت اوباما به‌طور مخفیانه تلاش داشته (رژیم) ایران را در تبدیل ۵.۷میلیارد دلار از دارایی‌هایش با استفاده از بانکهای آمریکایی کمک کند... مسئولان تحقیقات، ایمیلی‌های داخلی از وزارت‌خارجه (اوباما) را یافتند که مقام‌ها در آن اذعان می‌کنند، این دولت با مجاز کردن دسترسی (رژیم) ایران به بانکهای آمریکایی، از «تعهدات ما در برجام» فراتر رفته است. فراتر از آن این گزارش فاش می‌کند که دولت اوباما در بیش از ۲۰۰سفر خارجی، مؤسسات مالی را تشویق به تجارت با (رژیم) ایران می‌کرده است...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0898587f-9538-4c2c-8e25-fd0bfeee4ddc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات