728 x 90

دست‌آوردهای کرونای ولایت

عزادار شدن بسیاری از خانواده ها، ارمغان خامنه ای به مردم ایران
عزادار شدن بسیاری از خانواده ها، ارمغان خامنه ای به مردم ایران

کرونا از بدو ورودش به ایران مورد استقبال خامنه‌ای قرار گرفت، تا در عرصهٔ جنگش با مردم ایران از آن به‌عنوان فرصت استفاده کند. چرا که سایهٔ سرنگونی را در پی قیامهای آبان ۹۶و دیماه ۹۸ هر لحظه سنگین‌تر حس می‌کرد.

اگر سانسور و لاپوشانی رژیم بگذارد، آمارها از تلفات و خسارات این جنگ کثیف نظام ولایت، سخن می‌گویند.

اما رژیم دوجایه خور هم می‌خواهد مردم را بکشد و هم آنرا بپوشاند.

یک قلم آمار قربانیان کرونا است که هیچ وقت واقعیت را نگفته است.

به‌نوشته روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۴شهریور۱۴۰۰ اگر طبق گفته پزشکیان معاون سابق رئیس مجلس آخوندی و عضو مجلس فعلی آن محاسبه کنیم آمارهای واقعی چهار برابر است.

معاون وزیر بهداشت سابق می‌گوید؛ آمار واقعی ۵/۲ برابر آمار رسمی است.

علیرضا زالی، گفت وزارت بهداشت آمار واقعی را پنهان می‌کند.

دکتر محمدرضا هاشمیان فوق‌تخصص آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری گفت: به‌طور قطع آمار واقعی فوتی‌های کرونا بیشتر از آماری است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

و سرانجام کوروش هلاکویی نائینی، استاد آمار و اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آمار مرگ‌و‌میر کرونا در ایران هفت برابر آمار رسمی است.

هم دستی کرونای ولایت با فقر تحمیلی آخوندها بر مردم ایران، خود مقوله دیگری است. روزنامه حکومتی سپید در مطلبی با عنوان «دست کوتاه فقرا از دارو و خدمات درمانی، چند بیمار کرونا را تسلیم مرگ کرد؟» می‌نویسد: «هیج کسی نمی‌داند کرونا چند نفر را به‌خاطر فقر کشت» و افزوده است: «هیچ‌کس نمی‌داند که در پیک‌های اول و دوم و... پنجم در بیغوله‌های حاشیه شهر چه گذشته است. اما آمارهای رسمی و غیررسمی می‌گویند که جمعیت بزرگی حاشیه‌نشین هستند. آمارهایی که تعداد حاشیه‌نشینان را بین ۱۱ تا ۲۵میلیون نفر و حتی بیشتر تخمین می‌زند که گفته می‌شود از این میان نزدیک به ۷میلیون و ۶۰۰هزار نفر در حاشیه گورستانها زندگی می‌کنند. گورستانهایی که در روزگار سیاه شیوع کرونا بدون وقفه جنازه بلعیدند».

کرونا چند نفر را بیکار کرد؟ منابع رسمی حکومتی از روی آمار کسانی که استخدام رسمی هستند حداکثر یک و نیم میلیون نفر آمار می‌دهند. اما خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) اذعان کرد برخی آمارها از ۶میلیون نفر بیکار شده در اثر کرونا خبر می‌دهند. سایت مرکز آمار رژیم هم نوشته بود از هر چهار ایرانی یک نفر شاغل است.

کرونا چند کودک را یتیم کرد؟ کرونا چند زن را به آمار زنان سرپرست خانوار افزود؟

رسانه‌های حکومتی پاسخ‌هایی که به این سؤالات می‌دهند همه برای کوچک‌نمایی ابعاد جنایت کرونای ولایت است. از جمله یک سایت حکومتی نوشته است: «کرونا ۵۱هزار کودک را یتیم کرده، ۳۰هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار اضافه کرده، ۶۱۲هزار خانوار را به زیر خط فقر برده و منجر به افزایش ۲۵درصدی اختلافات حاد خانوادگی شده است».

واقعیت آن است که برخی کارشناسان حکومتی هم به آن اذعان می‌کنند، دستاورد کرونا چیزی جز افزودن میلیونها بیکار و کودکان جدید کار به ارتش ناراضیان علیه نظام نبوده است و بدون شک خامنه‌ای که می‌خواست با باد کرونا مانع پیشروی قیام مردم شود قطعاً طوفان درو خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e7252f9-2341-4baf-a67c-46f8185be64d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات