728 x 90

دزدی و رانت‌خواری باندهای فاسد حکومتی را به جان هم انداخته است

دزدی و رانتخواری
دزدی و رانتخواری

بحران رژیم پوسیده و ورشکسته آخوندها که در پیآمد جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و تحریم‌های مرگبار نفتی در حال خفه شدن است، بار دیگر در مجلس آخوندی بالا گرفت و باندهای فاسد نظام ولایت‌فقیه بر سر دزدیها و رانتخواریها به جان هم افتادند.

این جنگ و جدال با برملا کردن فهرستی ۱۰۰نفره در ارتباط با بورسیه‌های رانتی در دولت پیشین سخن توسط محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع شروع شد. فهرستی که به‌گفته او از امامان جمعه گرفته تا فرماندهان انتظامی و نمایندگان مجلس در آن وجود دارد.

محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع: سؤال من از آقای وزیر علوم این است که چه تعدادی را شما تشخیص دادید امتیاز غیرقانونی دادند و لغوش کردید حداکثر کاری که کمیته منتخب کرده است نهایتاً بورس یک تعدادی را قطع کرده اما حکم داده که با هزینه شخصی درس بخوانند با هزینه شخصی در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدهند خب اینها هم در رقابت علمی شرکت نکردند

مطابق اطلاعاتی که بنده دارم بیش از ۷۰نفر با حکم دیوان عدالت اداری بناست که در دانشگاهها جذب بشوند جالب هست در یکی از آراء شعبه صادر‌کننده رأی حتی الزام می‌کند رئیس دانشگاه را به این‌که ردیف استخدامی تعیین کند برای اون فرد اون وزیرزاده اون آقازاده، دختر وزیر سابق.

 

در ادامه این کشاکش روزنامه حکومتی ستاره صبح ۱۷مهر هم نوشت: «آنچه محمود صادقی از تریبون مجلس گفته برای کسانی که در دانشگاهها هستند و با آموزش عالی کشور سروکار دارند، پدیده عجیبی نیست. ظرف دو دهه گذشته چه در دانشگاه تهران، به‌ویژه دانشکده حقوق و علوم سیاسی و چه در دانشگاه آزاد، بسیاری افراد که به‌عنوان استاد و هیأت علمی جذب شدند، نورچشمی‌ها بوده‌اند. کسانی که بعضاً با مجلس یا دستگاههای انتظامی، نظامی و امنیتی در ارتباط بوده‌اند. این روزنامه در تکمیل اظهارات محمود صادقی در مجلس آخوندی افزوده است:« فهرست بورسیه‌های رانتی فهرستی بلندبالا با حدود ۳هزار داوطلب بود که در دوران وزارت کامران دانشجو و در دولت محمود احمدی‌نژاد صورت گرفت که در نهایت نیز بر روی آن سرپوش گذاشته شد. این موضوع تفاوت چندانی با مفاسد اقتصادی ندارد

این تک از سوی محافل باند روحانی بلافاصله از طرف باند خامنه‌ای پاسخ گرفت. حمیده زرآبادی عضو مجلس آخوندی به گوشه‌یی از پرونده غارت و جنایت وزیر ارتباطات دولت روحانی اشاره کرد و از جمله گفت:

جنابعالی که این روزها شعارتان حق الناس است کمی هم در خصوص قراردادهای خرید خارجی هزاران میلیاردی در زیرساخت، همراه اول، مخابرات و رایتل توضیح بفرمایید. در خصوص قراردادهای تبلیغاتی و اسپانسری مالی همراه اول و رایتل شفاف سازی کنید و از انتصابات و استخدام‌های فامیلی و گروهی خود در این شرکتها توضیح بگوئید.

این عضو مجلس ارتجاع در پاسخ به رو کردن بورسیه‌های هم باندی‌اش، در مورد جهرمی وزیر ارتباطات و همکارانش گفت:

می‌شود پاسخ دهید که جنابعالی و متحدانتان با چه مدرکی در وزارت اطلاعات جذب شدید و بر اساس چه شایستگی و یا عملکرد مثبت یک‌شبه ره صد ساله را در حوزه ICT طی کرده اید؟

آقای جهرمی دغدغه شما حق الناس نیست، بلکه تغییر بازیگران اصلی اقتصاد دیجیتال و نشاندن مهره‌های خودتان و تیم تان بر سر چاه‌های درآمدی جدید فضای مجازی است.

 

روزنامه حکومتی فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد که در تیول ولایتی مشاور خامنه‌ای است هم در روز هفدهم مهر به این جنگ وارد شد و علیه جهرمی نوشت:« آذری‌جهرمی حالا در جایگاه قهرمان قصه نشسته و روزنامه دولت از او سوپرمن شماره ۲کابینه را به تصویر می‌کشد. همه اینها البته در حالی است که اخیراً آمار و ارقامی درباره درآمد ستاره‌مربع‌ها منتشر شد و البته تکذیب هم نشد که دولتی‌ها از این پدیده ۳۵۶میلیارد تومان درآمد دارند و درآمد صدا و سیما نیز ۵۶میلیارد تومان است».

آتش این فاش‌گویی باندی مجلس ارتجاع را هم گرفت. آخوند غرویان از حوزهٔ قم گفت مجلس آخوندی را کانون فساد دانسته و گفت: «مبارزه با فساد اول از مجلس آغاز شود».

 

روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد ۱۷مهر هم در همین روز سپاه و سایر نهادهای در تیول ولی‌فقیه را کانون رانت و فساد معرفی کرد و از جمله نوشت:« با گسترش بستر‌های رانت در کشور، مولتی میلیاردرهای مافیایی که پشت‌شان به چند عنصر یا به‌اصطلاح نهاد خاص گرم بود سر بر آوردند». این روزنامهٔ حکومتی در ادامه افزوده است:« خانهای جدید دوران مدرن رفتارهای سازمانی خاص خود را در عرصه اقتصادی دارند که بیشتر به نوعی اشرافیت‌های موسوم به « جوامع کاستی» شباهت دارد که همه چیز منحصراًً در اختیار یک طبقه با افراد خاص و مشخص است. برخی مولتی میلیاردرها از جمله کسانی که بازارهای موبایل و آهن را قبضه کرده و مال‌های زیادی هم در کلان‌شهرها دارند از این شیوه مستثنی نیستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/664e348b-4d37-47c2-86fe-90842676b90d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات