728 x 90

اعلام استعفای عادل عبدالمهدی، سقوط دولت دست‌نشانده خامنه‌ای و جشن پیروزی مردم و قیام‌کنندگان عراقی + فیلم

میدان تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد

 

سی ان ان: تحمل مردم عراق نسبت به سیاستمداران و مداخله رژیم ایران در کشورشان تمام شده است
بعد از سه روز اعتراضات خونین در عراق ۳۱ نفر کشته شدند. بیش از ۱۰۰۰ نفر از جمله ۷۵ تن از نیروهای امنیتی نیز مجروح شده اند. عراقیان نسبت به فساد دولتی و مداخله ایران در امور داخلی آنها خشمگین هستند. آنها به تازگی کنسولگری رژیم ایران را در شهر جنوبی نجف به آتش کشیدند...

در شهری مانند نجف، کنسولگری رژیم ایران به آتش کشیده شد. نجف جایی است که مقامات رژیم ایران فکر می کردند قوی ترین نفوذ را بر مردم عراق که غالبا شیعیه هستند دارد... اما مردم آنجا دیگر هیچ تحملی برایشان باقی نمانده است، نه برای سیاستمداران خودشان و نه برای مداخله هیچ کشوری حتی ایران. اینها هشدارهای خیلی جدی هستند که در حال تکوین می باشند...

آنچه در اینجا می گذرد مهم است نه تنها برای آینده عراق، بلکه قابل توجه است که بگوییم آنچه در عراق رخ می دهد برای ثبات منطقه نیز حیاتی است.

عراق

 

اعلام استعفای عادل عبدالمهدی

سقوط دولت دست‌نشانده خامنه‌ای

جشن پیروزی مردم و قیام‌کنندگان عراقی

با اوجگیری قیام مردم عراق برای به زیر کشیدن دولت و نخست‌وزیر تحت‌امر رژیم ولایت فقیه، و پس از تأکید آیت‌الله سیستانی برای برکناری و سلب اعتماد از دولت، بعد ازظهر جمعه ۲۹نوامبر۲۰۱۹برابر با هشتم آذر عادل عبدالمهدی مهره سرسپرده خامنه‌ای اعلام استعفا کرد.

با سقوط دولت دست نشانه ولایت فقیه و مهره یی که خامنه‌ای اخیراً نیز از طریق قاسم سلیمانی بر لزوم ابقای او در رأس دولت عراق تأکید کرده بود، قیام مردم عراق با یک پیروزی بزرگ از یک نقطه‌عطف عبور کرد و مردم و جوانان شورشگر این تحول را در شهرها و نقاط مختلف عراق جشن گرفتند.

تلویزیون العربیه الحدث گزارش کرد:‌ ساعاتی پیش عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر فعلی عراق، استعفانامه خود را رسماً تقدیم پارلمان کرد. طبق روال قانونی، پارلمان بایستی ظرف ۲۴ساعت آینده نظر خود را در این مورد اعلام نماید.

به‌دنبال این خبر تظاهرکنندگان در بغداد و دیگر شهرهای عراق به جشن و پایکوبی دستاورد پایداری خود پرداختند.

ناظران می‌گویند تأکید آیت‌الله سیستانی بر برکناری عادل عبدالمهدی اقدامی علیه خامنه‌ای است که با اعزام پاسدار قاسم سلیمانی به عراق بر باقی ماندن وی در این مسند اصرار داشت و حتی عوامل دست‌نشانده چون هادی عامری را مجبور به تبعیت از این فرمان کرد.

تصویری از میدان تحریر ۸آذر۹۸

تصویری از میدان تحریر ۸آذر۹۸

 

سرتیتر آخرین خبرها:

 

  • شیوخ ناصریه شب گذشته تهدید کرده بودند اگر نیروهای ضدشورش و جمیل شمری از ناصریه خارج نشوند به سلاح به خیابان میریزند.
  • مصادره سلاح های سنگین و سبک توسط تظاهرکنندگان در منطقه منصوریه در ناصریه
  • شرکت کاله ایرانی در کربلا به آتش کشیده شد
  • شیوخ عشایر الآنبار اعلام کردند بعد از نماز جمعه امروز در همدردی با مردم ناصریه و نجف و شهیدان آن شهر به میدان تحریر بغداد میآیند. مردم استان الانبار برای شهیدان ناصریه و نجف نماز غائب به‌جا آوردند.
  • در کربلا معترضان نام میدان تربیه را به‌نام میدان احرار تغییر دادند.
  • ابو الولید فرمانده پلیس استان "ذی قار" به‌دنبال کشته شدن شمار زیادی از معترضان در این استان استعفا داد.
  • در درگیریهای امروز ناصریه ۷کشته و ۷۰تن زخمی شدند.
  • زنان کربلا در یک حرکت همآهنگ با حمل پرچم عراق و لباسهای متحدالشکل در خیابانهای این شهر راهپیمایی کردند.
  • بنا ‌به گزارشات رسیده از ناصریه، امروز مردم و جوانان ناصریه به خیابانها ریختند و مرکز پلیس ناصریه را محاصره کردند. مردم هم‌چنین خودروهای پلیس و نیروهای سرکوبگر در ناصریه را به آتش کشیدند.
  • مردم ناصریه کنترل بعضی اتوبانهای ناصریه را به‌دست گرفتند.
  • مردم و جوانان دیوانیه مسیر نجف، دیوانیه و سماوه را با آتش مسدود کردند.
  • نماینده ملل ‌متحد در عراق: سه‌شنبه آینده تمام دلایلم را برای کشتار تظاهرکنندگان را شورای امنیت تحویل می‌دهم.

تصویری از میدان تحریر ۸آذر۹۸

تصویری از میدان تحریر ۸آذر۹۸

 

سقوط دولت دست نشانده خامنه‌ای در عراق
رادیو فرانسه:‌ عادل عبدالمهدی ساعتی پس از آنکه آیت الله سیستانی در همسویی با معترضان خواستار برکناری دولت وی شد، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد که به زودی استعفای خود را تسلیم مجلس می کند. این تحول یک روز پس از سرکوب خونین تظاهرات در استانهای جنوبی کشور که دست کم ۵۰ کشته برجای گذاشته است اتفاق افتاد.

تصویری از میدان تحریر ۸آذر۹۸

تصویری از میدان تحریر ۸آذر۹۸

 

درگیریها در ناصریه - بنا به گزارشات رسیده از ناصریه، امروز مردم و جوانان ناصریه به خیابانها ریختند و مرکز پلیس ناصریه را محاصره کردند. مردم همچنین خودروهای پلیس و نیروهای سرکوبگر در ناصریه را به آتش کشیدند.

مردم ناصریه کنترل بعضی اتوبانهای ناصریه را بدست گرفتند.

به گزارش رسیده در جریان درگیری و تیراندازی مزدوران عراقی به مردم وجوانان تا این ساعت ۱۳نفر شهید شده‌اند.

 

جوانان ناصریه در سوگ دوستان شهیدشان تجمع کردند.

 

شیوخ ناصریه تهدید کردند - آنها روز گذشته تهدید کرده بودند که اگر بزودی بازداشت شدگان ناصریه آزاد نشودند و نیروهای ضدشورش از شهر خارج نشوند با سلاح به خیابانها می آیند.

 

مردم نجف در سوگ شهیدان روز گذشته در این شهر سوگوار هستند.

 

مردم در بصره اتوبانها را به کنترل خود درآوردند.

 

درگیریها در ناصریه - بنا به گزارشات رسیده از ناصریه، امروز مردم و جوانان ناصریه به خیابانها ریختند و مرکز پلیس ناصریه را محاصره کردند. مردم همچنین خودروهای پلیس و نیروهای سرکوبگر در ناصریه را به آتش کشیدند.

مردم ناصریه کنترل بعضی اتوبانهای ناصریه را بدست گرفتند.

به گزارش رسیده در جریان درگیری و تیراندازی مزدوران عراقی به مردم وجوانان تا این ساعت ۱۳نفر شهید شده‌اند.

 

جوانان قیام آفرین ناصریه به خیابانها ریختند و مرکز پلیس ناصریه را محاصره کردند.

ناصریه- کنترل اتوبانها و جاده‌ها توسط مردم - ۸آذر۹۸

ذی قار -به آتش کشیدن خودروهای نیروهای امنیتی توسط مردم و جوانان - ۸آذر ۹۸

 

مردم و جوانان دیوانیه مسیر نجف، دیوانیه و سماوه را با آتش مسدود کردند.

 

بیمارستان صدر در نجف - ازدحام مردم در مقابل بیمارستان ۸آذر۹۸

 

درگیری در نجف - نیمه شب گذشته

 

درگیری در المثنی - شلیک نیروهای امنیتی به سوی جوانان در المثنی نزدیکی اداره کشاورزی -۸آذر۹۸

 

حمایت و تظاهرات مردم دیوانیه از مردم و جوانان ناصریه

 

مردم و اهالی نجف امروز شهیدان روز گذشته را در شهر نجف تشییع کردند.

تشییع جنازه شهیدان شهر نجف

تشییع جنازه شهیدان شهر نجف

 

به‌دنبال به آتش کشیدن کنسولگری و لانه جاسوسی رژیم ایران در نجف و پس از شهادت بیش از ۴۰تن از مردم و جوانان ناصریه در روز گذشته، درگیریها بین مردم و نیروهای امنیتی مزدور رژیم ایران در نجف و کربلا تشدید شده است.

شب گذشته در نجف و ناصریه درگیریها تا صبح ادامه داشت.

مردم و جوانان میسان در حمایت و همدردی با مردم ناصریه به خیابان‌ها ریختند و ابراز همدری کردند.

مردم و جوانان کربلا برای اهداء خون به مجروحان ناصریه به بانک‌های خون هجوم آوردند.

بیمارستانهای ناصریه مملو از زخمی است.

مردم و جوانان قرنه در بصره در حمایت از مردم ناصریه به خیابان‌ها ریختند و حمایت خودشان را با حضور در خیابان‌ها اعلام کردند.

 

در اطلاعیه شماره ۱۸ ارتش آزادیبخش با عنوان «پس از نجف اشرف و در هم کوبیدن لانه ترور و جاسوسی رژیم اکنون قیام در ناصریه برق از چشمان خلیفه ارتجاع می‌پراند» مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران تصریح کرد:

«دست مریزاد که در نجف اشرف در آستان امیر‌مؤمنان، بهترین درس را به مأموران رژیم ایران دادید. سگهای زنجیری خامنه‌ای می‌گویند دست هر کس را که بخواهد به آقای سیستانی حمله کند قطع خواهند کرد!

بهتر است دست و پای خود را در عراق قطع و گورشان را گم کنند. جز خامنه‌ای خلیفهٔ ارتجاع و جاهلیت و مزدوران او به ذهن کسی خطور نمی‌کند که آقای سیستانی را در مقام مرجعیت بیازارد.

امروز در ناصریه، با ۴۰شهید و بیش از ۳۰۰مجروح، براستی که نقطه‌عطف درخشانی در مسیر آزادی عراق از یوغ استبداد دینی حاکم بر ایران خلق کردید. امروز تاریخچه خونین قیام دو ماهه در عراق را ورق زدید. «توفان انقلاب دموکراتیک عمق استراتژیک رژیم ولایت فقیه را در عراق و لبنان درمی‌نوردد» و آتشفشان قیام در ایران با خامنه‌ای و دست نشاندگانش سر سازگاری ندارد.»

 

العربیه درباره درگیریها در ناصریه نوشت: در شهر ناصریه دیگر چیزی برای آتش زدن باقی نمانده است.
خیابانهای ناصریه خالی از هر گونه نیروی امنیتی است و فقط صدها تن از عشایر در آن حضور دارند که با سلاحهایشان از سمت جنوب و شرق به شهر آمده‌اند. عشایر تلاش می‌کنند که از جاده‌های اصلی حفاظت کنند و هم‌چنین با فرمانده پلیس شهر وارد مذاکره شده‌اند تا او را قانع نمایند که پلیس محلی را در ناصریه و خیابانهای آن مستقر نماید. آنها تلاش می‌کنند تظاهر کنندگان را آرام کنند چرا که وضعیت به نقطه بسیار خطرناکی رسیده است. هیچ نیروی امنیتی وجود ندارد. یک قتل‌عام انجام شده. هزاران تن از تظاهر کنندگان خشمگین در خیابانهای شهر حرکت می‌کنند و هیچ چیز برای آتش زدن باقی نمانده. خانه‌های مقامات و غیره طی روزهای گذشته به آتش کشیده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f8b7ef8-ccd4-4e52-b60c-4dc2b5bad074"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات