728 x 90

درگیری زندانیان در بند ۸ زندان اوین و تحریم سیرک انتخابات توسط زندانیان زندان مرکزی کرج

زندان  اوین
زندان اوین

بر اساس اخبار دریافتی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، زندانیان زندان اوین به‌طور گسترده‌یی انتخابات رژیم را تحریم کرده و رأی ندادند.

بر اساس همین گزارش در بند۸ زندان اوین، زندانیان به رأی‌گیری در درون زندان اعتراض کردند و گفتند در حالی که ما را به اتهام مخالفت با این حاکمیت زندانی کرده‌اید، چگونه و با چه وقاحتی می‌خواهید که ما رأی خودمان به داخل صندوق های رأی شما بریزیم. ما از اساس با این حاکمیت مخالف هستیم و رأی ما سرنگونی است.

به‌دلیل عدم شرکت زندانیان در رأی‌گیری اجباری در داخل زندان و ندادن رأی بین زندانیان سیاسی و عوامل این بند درگیری رخ داد.

 

تحریم انتخابات توسط زندانیان زندان مرکزی کرج

به‌رغم تمهیدات و تهدیدات زیادی که روزهای پیش از برگزاری نمایش قلابی انتخابات علیه زندانیان محبوس در زندان مرکزی کرج صورت گرفته بود، زندانیان این زندان در برابر رژیم ایستادند و همراه با مردم ایران این نمایش مضحک را تحریم کردند.

به گزارش یک منبع موثق در یکی از سالنهای این زندان که حدود ۶۰۰نفر زندانی محبوس هستند، فقط ۸نفر در انتخابات شرکت کرده و رأی دادند.

لازم به ذکر است که پیش از این در این زندان به زندانیان گفته شده بود که از خانواده‌های خود بخواهند که کارت ملی‌شان را برای رأی دادن به زندان بیاورند. اما زندانیان از این امر سر باز زده و در انتخابات شرکت نکردند.

خبر دیگری حاکی از این بود که حدود یک ماه پیش به زندانیان گفته بودند که کارت ملی خود را به قیمت هفتصدهزار تومان برای رأی دادن به محسن رضایی بفروشند، اما با وجود فقر و مشکلات اقتصادی زندانیان، زندانیان گفتند که ما شرف‌مان را به این قیمت نمی‌فروشیم و رأی ما سرنگونی رژیم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1309d3e5-9627-4189-9cdb-a269113ad5d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات