728 x 90

درگذشت بتول علوی طالقانی مجاهدی قهرمان و صدیق

مجاهد قهرمان و صدیق بتول علوی طالقانی
مجاهد قهرمان و صدیق بتول علوی طالقانی

بامداد جمعه ۱۲مرداد، خواهر مجاهد بتول علوی طالقانی، از شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران، پس از ۵دهه مجاهدت در راه آزادی، بر اثر بیماری در آلبانی درگذشت و به یاران شهید و صدیقش پیوست.

شیرزن قهرمان بتول علوی طالقانی متولد سال ۱۳۲۱ در تهران، فعالیت سیاسی خود را از سال ۴۴ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ با مجاهدین از طریق زنان پیشتازی مانند فاطمه امینی آشنا شد و هوادار سازمان شد.

 

خواهر مجاهد بتول علوی طالقانی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران بود و سپس به تدریس در دبیرستانهای تهران پرداخت. در ابتدای انقلاب ضدسلطنتی مدیریت دبیرستان اسدی را در تهران برعهده داشت اما در سال ۱۳۵۹ به‌خاطر طرفداری از مجاهدین و برانگیختن محصلین علیه رژیم آخوندی، از مدیریت و تدریس برکنار شد.

او پس از ۳۰خرداد ۱۳۶۰ مانند دیگر یارانش مخفی شد و در سال ۱۳۶۱ از ایران خارج شد و در سال ۱۳۶۴ به پایگاههای مجاهدین در منطقه مرزی ایران و عراق منتقل گردید و پس از آن به مدت ۳۳سال بی‌وقفه در همه صحنه‌های رزم و پایداری در بخشهای مختلف سازمان و ارتش آزادی مجاهدت کرد که اوج آن دوران پایداری ۱۴ساله در اشرف و لیبرتی بود. وی در این دوران به‌رغم بیماری، در تمامی تهاجمات به اشرف و لیبرتی با استواری به مقابله با مزدوران می‌پرداخت. از جمله در ۶ و ۷مرداد و در ۱۹فروردین ۹۰ به‌طور مستمر در دفاع از اشرف شرکت داشت.

آن روی سکه‌ای این دلاوری، مهربانی و خضوع و پایبندی به ارزشهای انقلابی بود که از او مجاهدی والا ساخته بود.

 

خودش در نامه‌یی برای خواهر مریم نوشته بود:

«... با انقلابتان و با آموزشهایتان ایدئولوژیک قد کشیده‌ایم. چه عرصه‌هایی را فتح کرده‌ایم.... یاد گرفته‌ایم که نسبت به هر پدیده‌ای ارزیابی از نوک قله داشته باشیم. برای همین است که همواره سرشار و شادابیم. اینها همه ره آورد انقلابتان و تعلیمات و آموزشهای شما است که ما مجاهدین را مقاوم و خستگی‌ناپذیر... ساخته است.»

 

در جایی دیگر در نامه به خواهر مریم در توصیف انقلاب آرمانی مریم می‌نویسد:

«این انقلاب شماست که انگیزه‌ی مبارزاتی و مجاهدت را مضاعف نموده است. شما با سخنانتان روح و جوهره انقلاب را دز اذهان ما ترسیم می‌کنید می‌آموزید که انقلاب یک جهش بزرگ ایدئولوژیک در عرصه مبازره با عناصر و اشکال استثماری است که سخن نوینی از مسئولیت پذیری دارد».

 

تجدیدعهدها و تعهدنامه‌ها و نقشه مسیرهای مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی سرشار از عزم ایستادگی و مبارزه برای نجات مردم ایران و ادامه‌ی راه برای استقرار آزادی در ایران و برپایی ایرانی دموکراتیک و آباد است. نگاهی به برخی کلمات این مجاهد صدیق گویای اراده‌ی سترگ این شیرزن مجاهد خلق در همه سالهای زندگی به‌خصوص در دورانهای سخت پایداری و هجرت است.

 

مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی در نقشه‌مسیر خود در خرداد سال ۹۷ نوشته است:

«رسالت تاریخی مجاهدین این است که در نبرد با رژیم دجال آخوندی دنیای نوینی را در مناسباتمان بسازیم... چرا که مناسبات ما باید نشانی از مناسبات آرمانی و هویت تاریخی‌مان باشد... نبرد با ملایان تحت پرچم رهبری مسعود و مریم منتی است که خداوند بر سر من گذاشته است و باید شکرش را به جا آورم».

او هم‌چنین در نقشه‌مسیر سال ۹۶ خود از جمله نوشته است:

«خداوند با هدایت این رهبری بوده است که این مقاومت را در میان آتش و خون نگهدار بوده است تا رژیم دجال آخوندی را نه تنها از حکومت ساقط که از تاریخ محو کند. خدا کند که ما قدر این منت الهی را بدانیم و شکر نعمتش را به جا آوریم...

این برای ما مجاهدین سراسر افتخار و غرور سرفرازی و نعمت است که از مجاهدت و نبرد تمام‌عیار... با رژیم پلید آخوندی به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و تا جان در بدن داریم زیر چتر رهبری بر عزم نبردمان پای می‌فشاریم».

 

خانم مریم رجوی درگذشت این شیرزن قهرمان و صبور و پاکباز را به همه مجاهدین در آلبانی و به‌ویژه به خواهران مجاهدش عذرا علوی طالقانی و مریم و زهرا تسلیت گفت و زندگی و مبارزه او را سرمشق و راهنمای زن ایرانی توصیف کرد.

 

تعهد مجاهد صدیق بتول علوی طالقانی:

خواهر مریم سلام خدا قوت خسته نباشید

در تقدیر از زحمات شما تعهد می‌دهیم سرسپار آموزشهای شما باشیم. که شما پاسخ زحماتتان را در تداوم هزار کانون شورشی در داخل و تحقق سین ۴۰... کنید.

من مجاهد خلق بتول علوی مجاهد مریمی مجاهد لم یرتابوا سرسپار به آموزشهای خواهر مریم حاضر حاضر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bb28e76-91d2-4a9f-9479-50af7427e0a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات