728 x 90

دروغ‌درمانی آخوند روحانی در امر درمان

دروغ‌‌درمانی آخوند شیاد حسن روحانی در امر درمان
دروغ‌‌درمانی آخوند شیاد حسن روحانی در امر درمان

روز ۱۵دی ۹۷ آخوند حسن روحانی جهت گرفتن رأی اعتماد برای وزیر بهداشت راهی مجلس شد و طبق معمول با کلی‌گویی و دادن آمار و ارقام دروغین، از پیشرفتهای رژیم به‌خصوص در امر بهداشت و درمان دم زد، ادعاهایی که در همان جلسه اعتراض برخی اعضای حاضر را برانگیخت.

روحانی در سخنرانی خود به‌جای این‌که بیلانی از اقدامات دولت خودش در این ۶سال در زمینه بهداشت و درمان ارائه کند، وضعیت درمان را با قبل از انقلاب یعنی ۴۰سال پیش مقایسه کرد و گفت: «یک بخش آن بخش سلامت بود با همان نگاه به آمارهای اولیه کاملا روشن هست که در این ۴۰سال چه قدمهای بلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در راه سلامت مردم برداشته. در آغاز دولت یازدهم و قبل از این‌که دولت شروع بشود من در تبلیغات انتخاباتی‌ام در سال ۹۲ قول داده بودم که یکی از اهداف آینده موضوع سلامت تجهیز بخش‌های مربوط به سلامت در دسترس قرار دادن داروهای مورد نیاز و همچنین کاهش مخارج بیماران است این جزء قول من در انتخابات بود».

 

۳بار بردن بیمار به اتاق عمل!

قدم‌های بلند نظام آخوندی و همچنین قول‌های انتخاباتی که روحانی در سخنرانی‌اش مطرح کرد را یکی از نمایندگان مجلس به‌نام فرهنگی در سخنرانی‌اش هنگام رأی اعتماد به وزیر کابینه روحانی به چالش کشید و گفت: «آیا رواست به‌خاطر یک تجهیزات جزیی ۳بار یک بیمار را به اتاق عمل ببرند و به‌دلیل نبود یک تجهیزات جزیی او را برگردانند روی تخت خودش. اخیراً یکی از معاونان وزارتخانه درباره یکی از مدیران خیلی اغراق کرده بودند به ایشان گفتم مبنای شما چیست برای این تعریف و تمجید، فرمودند شاخص‌هایی داریم گفتم خواهش می‌کنم جان انسانها را در شاخص‌هایتان بیاورید».

وی سپس به غارت و چپاول ۸۰درصد بودجه بهداشت و درمان به‌عنوان حقوق و پاداش اشاره کرد و گفت: «بودجه بخش بهداشت و درمان از ۱۲۰۰۰میلیارد به ۳۸۰۰۰میلیارد یعنی به ۳برابر و بیشتر رسیده است آیا این ۳برابر شدن، آثاری را که می‌باید از خود به‌جای می‌گذاشت، گذاشت آیا شاهد شرایط بهتر بودیم من در قوانین مختلف که بنده خودم در تدوین آنها نقش اساسی داشتم تصریح کردیم که اینها فقط برای دارو و تجهیزات و امکانات است نه برای حقوق و دستمزد و تقویت مبانی دریافتی‌ها و امثال اینها. بیش از ۸۰درصد سوق پیدا کرد به سمت هزینه‌های پرسنلی و پرداخت به اشخاص».

 

اکثریت مردم فاقد پوشش بیمه

یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع به‌نام حسین مقصودی با رد دروغ‌درمانی روحانی در امر درمان، وضعیت بهداشت و درمان را این‌چنین توصیف می‌کند: «برخلاف جمله رئیس‌جمهور این روزها اکثر مردم فاقد طرح پوشش بیمه هستند آنها هم که بیمه هستند(گوش کن) آنها هم که بیمه هستند، بیمه آنها اعتباری ندارد، هر دارویی را نمی‌دهند، سهم مردم در پرداخت حق‌الزحمه دارو زیاد شده است، مردم توان پرداخت داروها را ندارند».

مقصودی در جنگ و دعوای باندی در ادامه دست روحانی را رو کرده و پاسخ مردم را نیز اینچنین بیان می‌کند: «چرا پشت تریبون اطلاعات نادرست و دروغ نوبخت را باور می‌کنید و به مردم می‌گویید، مردم امروز به شما و ما و آقای نوبخت می‌خندند».

 

ادعاهای دروغین و پرطمطراق آخوند روحانی در شرایطی است که فشار هزینه درمان بر مردم بیداد می‌کند و سالیانه تعداد زیادی از مردم به‌دلیل هزینه گزاف درمان به زیر خط فقر می‌روند. به اعتراف حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی، سالانه ۷۰۰هزار نفر به زیر خط فقر می‌روند.

 

کسری بودجه بهداشت و درمان

در زمینه دروغ بودن ادعای آخوند روحانی در زمینه پیشرفت بهداشت و درمان در نظام آخوندی همین بس که طی سالیانی که دولت او بر سرکار است کسری شدید بودجه بهداشت و درمان بیداد می‌کند و سال به سال از هزینه بهداشت و درمان کاسته می‌شود.

در زمینه کمبود بودجه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آخوندی گفت: «بنا‌ به هر دلیلی منابع مالی که مجلس برای حوزه سلامت تصویب می‌کند، از سوی دولت در اختیار این بخش قرار نمی‌گیرد. متأسفانه از ۱۰درصدی که باید از محل هدفمندی یارانه‌ها به این بخش تخصیص یابد حتی یک ریال نیز اختصاص داده نمی‌شود. پرداختی‌های بیمارستانها خیلی عقب‌افتاده است و برخی از دانشگاه‌های بزرگ نیز مجبور شده‌اند که تعداد زیادی از پرسنل خود را تعدیل کنند. پزشکان امروز به اندازه یک سال معوقه پرداختی دارند. همچنین دارو خانه‌ها و بخش‌های مختلفی در بیمارستانها از این مراکز طلبکار هستند و همکاران ما در بیمارستانها با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند».(خبرگزاری ایسنا ۶آبان ۹۷)

 

کمبود ۱۰۰هزار تخت بیمارستانی

در شرایط کنونی کمبود تخت‌های بیمارستانی در سراسر کشور به بیش از ۱۰۰هزار تخت می‌رسد. به‌گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی «هم‌اکنون نزدیک به ۳۴هزار تخت بستری در پایتخت کمبود داریم».(باشگاه خبرنگاران ۲۵مرداد ۹۷)

اکثر تخت‌های موجود در بیمارستانها فرسوده است، در این رابطه ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت دولت روحانی اذعان کرد ۷۵درصد تخت‌های بیمارستانهای دولتی در تهران فرسوده است.(خبرگزاری ایلنا ۱۳آذر ۹۷)

 

کمبود تجهیزات پزشکی و دارو

بسیاری از بیمارستان‌ها با لوازم معمولی پزشکی برای کنترل عفونت با کمبود تجهیزات مواجه است و این کمبود به مرز هشدار رسیده است و لوازم یک بار مصرف برای کنترل عفونت چند بار مصرف می‌شود.

در این رابطه رئیس ایدز بیمارستان خمینی که یکی از بیمارستانهای بزرگ و مهم تهران است نسبت به مصرف دوباره این لوازم هشدار داد.

او در گفتگو با خبرگزاری ایلنا ۲۵شهریور ۹۷ گفت: «هم در حوزه تجهیزات و هم در حوزه دارو با کمبود مواجه هستیم، بخش تجهیزات پزشکی به‌خصوص مواردی که مصرف آن برای کنترل بیماریهای عفونی است با کمبود مواجه شده است و موجب بروز مشکلات بسیاری شده است».

کمبود تجهیزات به حدی است که بعضی از لوازم پزشکی از جمله لوازم مورد استفاده در درمان قلب استفاده مجدد می‌شود.

 

کمبود کادر پرستار

تعداد پرستاران در ایران نیز بسیار کم است و این کمبود آن‌چنان است که دبیرکل خانه پرستار در مقایسه با کشورهای گرجستان و ارمنستان گفت: «در کشورهایی هم‌چون گرجستان و ارمنستان، به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت، ۶نیروی پرستاری وجود دارد. در حالی که در کشور ما به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت ۱.۵نیروی پرستاری وجود دارد. این در حالی است که بیش از ۲۰هزار پرستار فارغ‌التحصیل جوان در کشور داریم که بیکار هستند».

دبیرکل خانه پرستار در مورد روبه‌رو شدن بیمارستانها با کمبود پرستار گفت:‌ «بیمارستانها در حال تعدیل پرستاران طرحی هستند و قرارداد پرستاران شرکتی را تمدید نمی‌کنند. در واقع، ورودی بیمارستانها دچار محدودیت شده و خروجی نیروهای پرستاری رو به افزایش است».(خبرگزاری مهر ۲۸مهر ۹۷)

 

رفتن مردم به زیر خط فقر

ادعاهای دروغین و پرطمطراق آخوند روحانی در شرایطی است که فشار هزینه درمان بر مردم هم بیداد می‌کند و سالیانه تعداد زیادی از مردم به‌دلیل هزینه گزاف درمان به زیر خط فقر می‌روند.

در این رابطه حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی، اعتراف کرد سالانه ۷۰۰هزار نفر به زیر خط فقر می‌روند.

واقعیت این است که به‌دلیل غارت و چپاول حکومت آخوندی و در اثر «تدبیر و امید» دولت روحانی! در حال حاضر اکثریت مردم ایران زیر خط فقر هستند و نه تنها از عهده هزینه سنگین و کمرشکن درمان برنمی‌آیند بلکه بسیاری از آنها حتی محتاج نان شب خود هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3f10d5f-1c1a-44d3-a919-a8f61a209902"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات