728 x 90

دروغ‌درمانی آخوند روحانی در خوزستان و شرایط بحرانی سدهای دز و کرخه

نمای سد دز
نمای سد دز

آخوند شیاد روحانی روز جمعه ۹فروردین ۹۸در جمع عوامل رژیم تحت عنوان کشاورزان خوزستانی مدعی شد: از خوشحالی کشاورزان اهوازی با اجرای طرح تأمین آب اراضی کشاورزی خوشحالیم. مصمم به تکمیل پروژه آبیاری نوین۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان هستیم.

اظهار خوشحالی آخوند روحانی در حالی است که ۲۸ استان کشور زیر سیل رفته و خسارتهای انسانی و مالی بسیاری متوجه هموطنان بی‌دفاع ما کرده است که هم‌چنان ادامه دارد.

 

شرایط بحرانی سدهای دز و کرخه به‌دلیل پر شدن ظرفیت آنها

در همین حال برخی مقامات رژیم آخوندی نسبت به خطر سر ریز شدن سدهای استان خوزستان و زیر آب رفتن دهها روستا و سه شهر و همچنین آسیب به ۲۷۸ روستا و ۱۲۵ هزار هکتار از زمینهای بر اثر تخلیه آب سدها هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، داریوش بهارلویی، مدیر به‌اصطلاح دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، روز جمعه ۹ فروردین، گفت که در ۷۲ ساعت گذشته بیش از سه میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای خوزستان شده و ظرفیت مخازن سدهای استان تقریباً کامل شده است.

در همین حال حمیدرضا لشگری، به‌اصطلاح معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، نسبت به ادامه «شرایط بحرانی» سدهای دز و کرخه به‌دلیل پر شدن ظرفیت این سدها هشدار داد.

به گفته لشگری برای کنترل سیلاب ها، باید حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب از آب سد دز تخلیه شود.

فرماندار شوشتر، نیز از تخلیه اهالی چند روستا خبر داد، وی گفت «اهالی روستای دهول و تعدادی از اهالی روستای عیله بخش شعیبیه تخلیه شده‌اند».

این کارگزار حکومت همچنین گفت که افزایش میزان آب سد دز هم‌چنان هفت روستا در این شهرستان را تهدید می‌کند.

در همین حال به‌اصطلاح شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهبهان خبر داد که بخشی از آب سدهای مارون و کوثر رها سازی شده است.

اقدام کارگزاران رژیم ولایت فقیه برای رها کردن آب سدها در حالی است که بر اساس گزارشها این رها سازی سریع و در میزان بالای آب، باعث آسیب به زمینهای کشاورزی می‌شود.

این در حالی است که کیخسرو چنگلوایی، رئیس ارگان حکومتی موسوم به جهاد کشاورزی خوزستان، اذعان کرده است که رهاسازی آب از سدها باعث می‌شود که ۲۷۸ روستا و ۱۲۵ هزار هکتار از زمینهای این استان در معرض آسیب ناشی از سیلاب قرار گیرند.

 

​ سازمان آب و برق خوزستان نیز با صدور اطلاعیه‌هایی نسبت به‌وقوع سیلاب در ۱۸ روستای حاشیه سد دز، ۳۳ روستا و سه شهر در حاشیه کرخه و ۱۸ روستا در حاشیه سد کارون هشدار داده است.

آخوند شیاد حسن روحانی، رئیس جمهور خامنه‌ای، در بازدید خود از خوزستان گفته است که وزیر نیرو، برای کنترل آب سدها در استان خوزستان خواهد ماند. پرواضح است که رژیم ضد بشری ولایت فقیه و سردمداران آن تنها به چپاول اموال مردم ایران کمربسته اند و اهمیتی برای جان و مال مردم قائل نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b381b313-1324-486d-8b3d-4304cfa39516"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات