728 x 90

درهم‌تنیدگی وزارت خارجه و دستگاه تروریسم رژیم

سخن روز
سخن روز

اخیراً موضوع دستگیری اسدالله اسدی مجدداً در رسانه‌های رژیم و همچنین در سطح بین‌المللی مطرح شده است، علت آن چیست؟

اهمیت مسأله اسدی در چیست و رژیم چرا چنین مسأله‌ای را خودش مستمراً مطرح می‌کند؟

در حال حاضر بیش از یک سال از دستگیری اسدالله اسدی به‌جرم عملیات تروریستی در آلمان و استرداد وی به کشور بلژیک برای محاکمه می‌گذرد، از طرف دیگر رژیم در ضعف و استیصال به اقدامات تروریستی خود ادامه داده و همین مسأله باعث شد که پرونده اسدی هم مجدداً مطرح شود.

این پرونده باعث شده که هم در درون رژیم به تضاد و بحران بین باندهای مختلف رژیم دامن زده شود و هم در صحنه بین‌المللی علیه تروریسم رژیم موضع‌گیری شده و بحران بین‌المللی رژیم را تشدید کند.

 

گستره طرح مسأله تروریسم رژیم

چند روز قبل، سایت مشرق وابسته به باند خامنه‌ای با تیتر «ظریف عرق می‌ریزد؛ او زیر کولر نشسته» نوشت:

«احتمالا یکی از آن انقلابی‌نماهای زیر کولر نشین هم، صاحب عکس زیر است: اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش که ۱۴ماه قبل در آلمان بازداشت و سپس به بلژیک منتقل شد و...!

آقای ظریف در تمام این مدت که اسدالله اسدی، زیر کولر بود(!) به همین یک توئیت بسنده کرد: "چقدر تعجب‌برانگیز است همزمان با سفر هیأت ایرانی و رئیس‌جمهور به اروپا(اتریش)، یک نفر دیپلمات بازداشت شده است».

خارج از رژیم نیز بحث تروریسم این دیکتاتوری یکی از موضوع‌های مطرح در جهان است. در صحنه بین‌المللی مایک پمپئو، در روز جمعه ۱۵شهریور ۹۸ در کانزاس آمریکا در بخشی از صحبتش گفت: « آنها در واقع بزرگترین حامی تروریسم در جهان هستند آنها دارای یک کمپین فعال ترور هستند که در پایتخت‌های اروپایی حتی در زمانی که ما داریم صحبت می‌کنیم در حال انجام است...».

اما مهمترین اتفاقی که توجه جهان را به ابعاد تروریسم رژیم جلب کرده عواقب دستگیری اسدالله اسدی است که یک سلسله از دیپلمات تروریست‌های رژیم از کشورهای اروپایی اخراج شوند و طرح‌های تروریستی مختلفی به‌دنبال آن لو برود و ضربه بزرگی به دستگاه تروریستی وزارت اطلاعات وارد شود و همین مسأله در رسانه‌های بین‌المللی با شدت بیشتری مطرح گردد.

 

تاثیر دستگیری اسدی در دستگیری دیگر دیپلمات‌ تروریست‌های رژیم در اروپا

در چگونگی تاثیر دستگیری اسدی و ربط آن به دستگیری شمار دیگری از تروریست‌های رژیم ضروری است به یک مقاله مفصل که رسانه عربی الحیات با همین تیتر در مورد اسدالله اسدی در روز دوشنبه ۱۱شهریور منتشر کرد اشاره شود. در بخشی از مطلب الحیات آمده است:

« قابل ذکر است که محاکمه اسدالله اسدی که یک عنصر کلیدی در اداره شبکه‌های تروریستی وابسته به رژیم ایران بود همه شبکه‌های تروریستی این رژیم را در چندین کشور جهان و به‌خصوص در اروپا افشا می‌کند، لذا محاکمه وی رژیم ایران را از یک‌سو از مهمترین سلاحی که برای باج‌خواهی در کشورهای اروپایی دارد بی‌نصیب می‌کند و از طرف دیگر تاثیری است که بر روابط بین کشورهای اروپایی با رژیم تهران می‌گذارد، آن‌هم در بحبوحه بحران بین‌المللی که آخوندها در آن به‌سر می‌برند به‌خصوص با آمریکا و کشورهای اروپایی».

البته همه مطالب که در رسانه‌های بین‌المللی و از جمله در الحیات از قول منابع غربی آورده توسط مقاومت ایران قبلاً افشا‌ شده بود. از جمله به سابقه غلامحسین محمدنیا و همچنین مصطفی رودکی که از کشور آلبانی اخراج شدند.

 

سایه دستگیری اسدی بر روی دستگاه تروریسم رژیم

به‌دنبال دستگیری اسدالله اسدی، هواداران مجاهدین در داخل کشور و همچنین ایرانیان آزاده دست به افشاگری گسترده علیه مأموران وزارت اطلاعات در داخل و خارج زدند و مطالب مهمی به‌خصوص در مورد سوابق اسدالله اسدی منتشر کردند، از جمله به سوابق اطلاعاتی وی در اداره کل اطلاعات استان لرستان و همچنین سوابق وی در تروریسم در کشور عراق پرداختند. همه این مطالب در روشن شدن جایگاه اسدالله اسدی در داخل وزارت اطلاعات در تروریسم کمک‌کننده بود.

از طرف دیگر با این‌که مرحله تحقیقات این پرونده پایان نیافته اما اطلاعات جدیدی در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده، از جمله:

سایت ایندیپندت عربی در تاریخ ۲۴ژوئن ۲۰۱۹ نوشت: «اسدالله اسدی ۲۰ژوئن به تهران رفت و در آنجا مواد منفجره شدیدالانفجار را که نیم‌کیلو وزن داشت تحویل گرفت و روز ۲۲ژوئن با هواپیمای مسافری خطوط هوایی اتریش پرواز شماره OS۸۷۲  از تهران به وین آورد به این صورت که آن‌را در یک چمدان دیپلماتیک گذاشته و در محل بار ایرباس A۳۲۰ که سوار بر آن شده بود آورد. این هواپیما ۲۴۰مسافر داشت».

سایت ایندیپندنت انگلیسی در تاریخ ۲فوریه ۲۰۱۸ به‌نقل از یک مقام بسیار معتبر گفت: «مقامهای امنیتی اروپایی اعلام کردند دیپلمات رژیم ایران نه‌فقط در توطئه تروریستی سال گذشته برای بمب‌گذاری در اجلاس مخالفان تهران در خارج پاریس شرکت داشته بلکه طرح را با همکارانش در تهران هماهنگ کرده است. این ارتباطات میان اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم و همتایان او در ایران به‌صورت پیام متنی یا چت بوده که توسط سرویس‌های اروپایی جمع‌آوری شده است».

بنابراین هر روز که می‌گذرد ضربات مختلفی به دستگاه اطلاعاتی و تروریستی رژیم وارد می‌شود.

در همان گزارش الحیات مشخصات حدود ۲۰نفر از دیگر مأموران اطلاعاتی در ۴سفارت رژیم در سالهای اخیر آمده که تقریباً همه آنها قبلاً توسط مقاومت ایران افشا‌ شده که عبارت هستند از:

 

ایستگاه اطلاعاتی در پاریس

حسین شهرابی فراهانی که پس از چند هفته از فرانسه در سپتامبر ۲۰۱۸ اخراج شد.

احمد ظریف که با نام مستعار عبادی رئیس ایستگاه اطلاعات در پاریس بود و شبکه ماموان اطلاعاتی رژیم در فرانسه را به‌ویژه علیه سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت از سال ۱۳۹۲ تا اوایل سال ۱۳۹۷ اداره می‌کرد. قبل از وی از ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۱ حمیدرضا عادل حسن آبادی و حسن جوادیان و از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۷ محمد شیرازی و غلامرضا جعفری اداره‌کنندگان ایستگاه اطلاعات در پاریس بودند.

 

ایستگاه اطلاعاتی آلمان

مرتضی شعبانی که در سال ۲۰۰۴ وارد آلمان شد. رضاداد درویش در سال ۲۰۰۶، افشار مقدم در سال ۲۰۱۰، عباس جعفری در سال ۲۰۱۴ و حسین مهدیان فرد در سپتامبر سال ۲۰۱۵ در پوش دبیر دوم وارد آلمان شدند که همه آنها به کار جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات علیه مقاومت مشغول بودند. در کشور آلمان، علاوه بر سفارت برلین، مأموران اطلاعاتی در کنسولگری‌های رژیم آخوندی در آلمان هم حضور دارند. همان‌طور که در گزارشات سالانه سرویس امنیتی کشور آلمان منعکس است، هدف اصلی مأموران وزارت اطلاعات در آلمان علیه اپوزیسیون و به‌ویژه سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت می‌باشد.

 

ایستگاه اطلاعاتی در آلبانی

به‌محض این‌که دولت آلبانی حاضر به پذیرش مجاهدین از اوایل سال ۱۳۹۲ در کشور آلبانی شد، وزارت اطلاعات با فرستادن یکی از مأموران خود به‌نام فریدون زندی علی‌آبادی در زمستان سال ۱۳۹۲ ایستگاه اطلاعات خود در کشور آلبانی را ایجاد کرد. فریدون زندی علی‌آبادی در سال ۱۳۹۶ به ایران بازگشته و مصطفی رودکی جایگزین وی شد. قبلاً مصطفی رودکی که تا سال ۱۳۹۳ رئیس ایستگاه اطلاعات در اتریش و هماهنگ‌کننده ایستگاههای وزارت اطلاعات در اروپا بود، در پوش دبیر اول وارد آلبانی شد. غلامحسین محمدنیا نیز که مدیرکل امور بین‌الملل سازمان اطلاعات خارجی و نهضت‌ها در وزارت اطلاعات بود، از تابستان ۱۳۹۵(سال ۲۰۱۶) با پوشش سفیر وارد آلبانی شد. محمدعلی ارض‌پیما نعمتی نیز از سپتامبر ۲۰۱۸ وارد خاک آلبانی شده است. برنامه اصلی این مامورین، جمع‌آوری اطلاعات و اداره شبکه مزدوران اطلاعاتی، به‌منظور اقدامات تروریستی علیه مجاهدین مستقر در آلبانی می‌باشد.

 

ایستگاه اطلاعاتی در عراق

ایستگاه اطلاعاتی رژیم در سفارت آخوندها در عراق بعد از سال ۲۰۰۳، به‌دلیل حضور سازمان مجاهدین خلق در خاک عراق بزرگترین ایستگاههای اطلاعاتی رژیم را در کشورهای خارجی تشکیل داده و بیش از ۱۰نفر پرسنل مستقر در سفارت داشته است. رؤسای ایستگاه اطلاعات و برخی از عوامل مهم اطلاعاتی در سفارت رژیم در عراق از اوایل سال ۲۰۰۵ به‌نام هاشمی(یا ابوهاشم)، اسماعیل پورمهدوی و رسول معینی بوده‌اند. اسدالله اسدی از اوایل سال ۲۰۰۵ تا اواسط سال ۲۰۰۸ در ایستگاه اطلاعات در سفارت رژیم در بغداد بود. از سال ۲۰۰۹، کیومرث غلامعلی رشادتمند با نام مستعار حاج علی نویدی جایگزین اسدالله اسدی به‌عنوان رئیس ایستگاه اطلاعات در سفارت شد. کیانمهر با نام مستعار سجاد از سال ۲۰۱۳ جایگزین کیومرث غلامعلی رشادتمند شد که تا سال ۲۰۱۶ و خروج مجاهدین از خاک عراق در همین سمت بود.

این مأموران اطلاعاتی در حملات جنایتکارانه تروریستی به شهر اشرف و قرارگاه لیبرتی و کشتار مجاهدین بی‌سلاح در خاک عراق و همچنین ترور شخصیتهای عراقی مخالف رژیم آخوندی و نیروهای نظامی ائتلاف نقش فرماندهی داشته‌اند. بعد از خروج اعضای سازمان مجاهدین از عراق، در حال حاضر مهدی قاسمی، رئیس ایستگاه اطلاعات در سفارت رژیم در بغداد، علی قائمی، معاون وی، بهروز نوروزپور از پرسنل وزارت اطلاعات می‌باشد، اضافه بر این افراد، ۲-۳نفر دیگر از مأموران وزارت، در ایستگاه اطلاعات در سفارت عراق هستند.

 

نقش وزیر و وزارت‌خارجه در ایستگاههای اطلاعاتی موجود در سفارتها

خانم رجوی در سال ۱۳۸۲ یعنی ۱۵سال پیش اعلام کردند که تروریزم رژیم صدبار خطرناکتر از سلاح اتمیش می‌باشد. امروزه درستی تام و تمام آن نکته به جامعه جهانی ثابت شده است. یکی از گزاره‌های موجود در آن نقل‌قول نقش وزیر خارجه و وزارت‌خارجه رژیم در این زمینه است.

وزیر خارجه یکی از اعضای اصلی شورای عالی امنیت ملی رژیم است که تصمیمات تروریستی نهایتاً در آنجا به‌تصویب می‌رسد و... همه عملیات تروریستی بزرگ و همچنین همه اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم مثل مداخله در کشورها و همچنین توقیف نفتکشها و یا حمله به پهپاد در شورای عالی امنیت مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده و بعد از تأیید خامنه‌ای به اجرا در می‌آید.

نکته بعدی، همه ۶دیپلمات اخراج شده(غلامحسین محمدنیا، مصطفی رودکی در آلبانی، حسین شهرابی فراهانی در فرانسه و ۲دیپلمات دیگر در هلند به‌علاوه اسدالله اسدی) زیر دست ظریف بوده‌اند و او به‌خوبی از فعالیت‌های اطلاعاتی-تروریستی آنها اطلاع داشته است. مشاهده می‌کنید که فقط در این نمونه ۴سفارت مهم رژیم در عملیات تروریستی نقش مستقیم داشته‌اند.

بخشی از معاونت خارجی وزارت اطلاعات به‌طور رسمی در وزارت‌خارجه مستقر است و اسمش «اداره کل بررسی گزارشات» است که رئیس آن در حال حاضر هم‌اکنون یک مدیرکل وزارت اطلاعات به‌نام رضا لطفی است.

در واقع سفارتهای رژیم ظرفی برای حضور ایستگاههای اطلاعات در کشورهای مختلف هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c34ebb99-bddc-46aa-815e-153ee37efb6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات