728 x 90

درخواست عربستان سعودی از شورای امنیت برای مجازات رژیم ایران

عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل‌
عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل‌

عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد با تقدیم نامه‌یی به شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه 6فروردین 97 خواهان مجازات رژیم ایران  به‌دلیل مجهز کردن شبه‌نظامیان حوثی به موشکهای بالستیک شد.

وی این نامه را یک روز پیش از دیدار ولیعهد عربستان سعودی با آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل در روز سه‌شنبه تقدیم کرد و در آن از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های خود در حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی و نیز ضرورت برخورد با رژیم ایران و پاسخگو کردن آن در این رابطه عمل کند.

در همین حال سخنگوی ائتلاف عربی، ترکی المالکی، با محکوم کردن رژیم ایران به‌خاطر تجهیز شبه‌نظامیان حوثی به موشکهای بالستیک گفت: دستیابی حوثی‌ها به موشکهای بالستیک تحولی خطرناک است و یمن از دخالت‌های رژیم ایران در این کشور و حمایت از شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی رنج‌ها برده است.

وی ضمن درخواست تحت تعقیب قرار دادن رژیم ایران از سوی شورای امنیت به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی اعلام کرد، موشکی که حوثی‌ها به سوی ریاض شلیک کردند یک موشک ایرانی از نوع قیام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d21d6ec5-e590-4cf5-893e-17200bd95e82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات