728 x 90

اف.ای.تی.اف درتنگنای تحریمها و اقرار آخوند روحانی به فرصت سوزیها

اف ای تی اف درتنگنای تحریمها و اقرار آخوند روحانی به فرصت سوزیها
اف ای تی اف درتنگنای تحریمها و اقرار آخوند روحانی به فرصت سوزیها

آخوند روحانی روز دوشنبه ۱۹ آذرماه در اعتراف به تنگنای رژیم گفت: این اشکال کار ما است فرصتها را می‌سوزانیم هدر می‌دهیم. ما الآن می‌خواهیم با بانکهای خارجی کار کنیم بدون کار کردن با بانکهای خارجی اقتصاد ما حل نمیشه.

وی در ادامهٔ بحران درونی رژیم بر سر تصویب لوایح اف.ای.تی.اف در دفاع از تصویب این لوایح گفت: شما جنس وارد می‌کنی از این صرافی به آن صرافی از آن صرافی به آن صرافی ۲۰درصد گرانتر برایت در می‌آید. اگر با سیستم بانکی باشه ۲۰درصد ارزانتر در می‌آید. بحث هزینه هست. می‌گوئید اف.ای.تی.اف باشه یا نباشه؟ یکنفر نمی‌آید بگه اف.ای.تی.اف باشه یعنی ۲۰درصد ارزانتر، اف.ای.تی.اف نباشه یعنی ۲۰درصد گرانتر. خب اونی که شعار میده بیاید هزینه‌اش را پرداخت بکنه نمیشه تو این کشور یکنفر بیاید در یک نهادی در یک ارگانی شعار بده و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند باید ترجمه کنیم.

یک کسی می‌آید از یک گوشه‌ای نمی‌دانیم این تفکر مال کجا هست، تحریک می‌کند مردم را آقا اگر این قرارداد امضا شود این کنوانسیون امضا بشه این گروه اقدام مالی اگر ما باهاش کار بکنیم اسلام از دست می‌رود».

رئیس‌جمهور ارتجاع همچنین به زمینه‌سازی برای دو نرخه کردن بنزین پرداخت، اقدامی که به‌گفته کارشناسان فشار اقتصادی ناشی از آن به‌طور مضاعف روی دوش مردم سنگینی خواهد کرد. آنهم در شرایطی که از یارانه ۴۰۰میلیارد تومانی سوخت، تنها ده میلیارد آن سهم میلیونها مردم محروم می‌شود و بخش عمده آن را قاچاقچیان و رانت‌خواران حکومتی به جیب می‌زنند. آخوند روحانی در زمینه‌سازی برای دونرخه کردن بنزین گفت: چه اشکالی داره که ما سوخت رو دو نرخه کنیم برای کسی که درست رانندگی می‌کنه و برای کسی که احتیاط نمی‌کنه. حالا توی کشور ما سوخت نرخ ثابت داره همیشه، توی دنیا که این جوری نیست، توی دنیا روز تعطیل سوخت یک نرخ داره، روز کار یه نرخ داره، موقع شلوغی یک نرخ داره. نرخها روز به روز، ساعتی، شما باید نگاه کنی به پمپ بنزین میرسی که الآن بنزین چنده، این نیست که دیروز بنزین چند بوده. حالا این جا ما عادت کردیم به یک قیمت فیکس و ثابت و...

 

بیشتر بخوانید

FATF؛ بحران درونی رژیم ایران -عده‌یی از مخالفان اف.ای.تی.اف در زمین دشمن بازی می‌کنند

بحران درونی رژیم بر سر تن‌دادن به اف.ای.تی.اف نیز بار دیگر بالا گرفته است.

در این رابطه روزنامه آرمان از باند روحانی با حمله به باند رقیب نوشت:عده‌یی از مخالفان FATF دانسته یا ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند. در چند دهه آینده به اسنادی دست خواهیم یافت که برخی سرویس‌های جاسوسی معاند، افرادی را در رابطه با مسائل کنونی و اتفاقات عرصه سیاسی یا فریب داده‌اند و یا مورد سوءاستفاده قرار داده‌اند.

 

از سوی دیگر آخوند مجتبی ذوالنور از مهره‌های خامنه‌ای در مجلس آخوندی در مخالفت با پذیرش اف.ای.تی.اف گفت: پذیرش سی.اف.تی وضعیت اقتصاد را وخیم‌تر می‌کند.

 

آخوند ذوالنور افزود: تصویب لوایح FATF برای نظام دردسرساز است و با تصویب آنها اطلاعات مالی برای دشمن شفاف خواهد شد و وضعیت بدتر خواهد شد.

 

در همین حال، علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم، ضمن تأکید بر ضرورت تن‌دادن رژیم به اف.ای.تی.اف، گفت با انجام رفراندوم در راین رابطه مشکلی ندارد.

این در حالیست که شورای نگهبان اف.ای.تی.اف را رد کرده و لاریجانی لوایح مربوطه را به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب از باند روحانی، علی لاریجانی گفت: سازو کار مالی اروپا تقریباً نهایی شده و بانکهای اروپایی گفته‌اند باید FATF توسط ایران پذیرفته شود تا مبادلات بانکی انجام شود. وی افزود با اصل به رفراندوم گذاشتن FATF مشکلی ندارم؛ اما چنین موضوعاتی ظرافت‌های فنی و حقوقی دارد.

 

پاسدار علی لاریجانی در مورد استیضاح ظریف به‌خاطر پولشویی، به کشمکش در این زمینه در مجلس ارتجاع اشاره کرد و ضمن اعتراف به این‌که دستهای آلوده و پولهای کثیف وجود دارد، گفت:

تلویزیون رژیم -۱۲آذر ۹۷

برخی از نمایندگان.همین نظر شما رادارند و معتقدند که الآن زمان مناسبی نیست ولی به هر حال اختلاف هست دیگر یک تعداد یک جور دیگر فکر می‌کنند

 

نکته‌ای که آقای ظریف گفتند البته یک مقدمه و مؤخره‌ای داشت در ابتدای آن گفته بودند آن کسانی که در مورد لایحه سی اف تی دارند نظر می‌دهند اینها خیلی‌های آنها روی عقیده‌شان دارند نظر می‌دهند و صادقانه نظر می‌دهند برخی‌شان هم ممکن است تحت تأثیر باشند در این زمینه حالا این دومی را نمی‌گفت بهتر بود بعضی سیاستمداران گاهی نکاتی هم می‌گویند دیگه می‌توانستند نگویند.

پولشوییهای میلیاردی رژیم ایران و احضار ظریف به مجلس

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93e485bf-1afd-4dbb-a953-3538f247995d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات