728 x 90

درآمد نفتی رژیم ایران در ۶ماهه اول ۲۰۲۰ به کمتر از نصف کاهش یافت

درآمد نفتی رژیم ایران
درآمد نفتی رژیم ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه ۱۴آبان گزارش داد که درآمد نفتی رژیم ایران در شش ماهه نخست سال۲۰۲۰ نسبت به دور مشابه سال گذشته به کمتر از نصف کاهش یافته است.
بر اساس گزارشی که در سایت این اداره منتشر شد گفته شده، رژیم ایران در شش ماه ابتدایی سال جاری میلادی در مجموع ۹میلیارد دلار درآمد خالص از صادرات نفت داشته، در حالی که این رقم در دور مشابه پارسال ۲۰میلیارد دلار بوده، اعلام این رقم در حالی است که بر اساس گزارش یاد شده، تخفیف‌های احتمالی رژیم ایران و ونزوئلا به مشتریان نفتی، هم‌چنین تسویه بدهی به چین و روسیه از طریق تحویل نفت را در محاسبه درآمدهای این کشورها دخالت نداده است.


لازم به ذکر است که آمریکا اردیبهشت ۹۸ اعطای معافیت به مشتریان نفتی رژیم ایران را متوقف کرد و همین امر موجب افت شدید درآمدهای نفتی رژیم ایران در ۲سال گذشته شد. شیوع کرونا هم که امسال بر تقاضای جهانی نفت به‌شدت تاثیر گذاشته، موجب افت بیشتر درآمدهای نفتی رژیم ایران شده که قبل از تحریم‌های آمریکا، نفت سهم ۶۰درصدی در کل صادرات رژیم ایران داشته، اما در سال جاری سهم نفت خام در کل صادرات ایران زیر پنج درصد برآورد شده بود. پیش‌تراز این رئیس اتاق بازرگانی رژیم ایران و چین هم مهرماه امسال گفته بود که درآمد نفتی ایران در سال جاری، در بهترین حالت پنج میلیارد دلار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b6a201a-3201-4761-826e-b66dec707ef0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات