728 x 90

درآمد صادرات نفت، صرف فعالیت‌های بدخواهانه رژیم ایران می‌شود

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

بنا به بیانیه صادر شده از سوی وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو نوشت: «به‌عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری بر رژیم ایران، آمریکا هشت نهاد مرتبط با صنایع فلز ایران و یک نهاد دیگر که اقدام به واردات مواد حیاتی برای تأسیسات صنایع فلزی حیاتی کرده بود، را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد».

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که درآمدهای ناشی از صادرات نفت صرف تأمین مالی سپاه پاسداران که یک سازمان تروریستی تحت تحریم است می‌شود.
وی خاطرنشان کرد که آمریکا به اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران، تا زمانی که این رژیم تصمیم بگیرد تغییر در رفتار خود را آغاز و مانند یک کشور عادی رفتار کند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۸شرکت وابسته به صنایع فولاد رژیم آخوندی را که در ایران، امارات متحده عربی و آلمان مستقر هستند تحریم کرد. برخی از این شرکتها متعلق به فولاد مبارکه سپاه پاسداران هستند و سالانه دهها میلیون دلار را نصیب سپاه پاسداران می‌کردند.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: شرکت فولاد مبارکه که مورد تحریم قرار گرفت در سال۲۰۱۸ بر اساس اختیارات مقابله با تروریسم به‌خاطر حمایت از شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایران لیست‌گذاری شده بود. شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد نهادی است که تحت مالکیت یا کنترل بنیاد تعاون بسیج وابسته به سپاه پاسداران است، لیست‌گذاری شده بود. شرکت فولاد مبارکه در سال۲۰۲۰ به‌خاطر این‌که در بخش فولاد ایران کار می‌کرد نیز لیست‌گذاری شد... .

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت، «رژیم ایران هم‌چنان از سودهای ناشی از تولید فلزات و نمایندگیهای فروش خارجی برای تأمین مالی رفتار بی‌ثبات کننده در سراسر جهان استفاده می‌کند. ایالات متحده کماکان متعهد به منزوی کردن بخشهای کلیدی اقتصاد ایران است تا زمانی که عواید ناشی از چنین بخشهایی مجدد در جهت رفاه مردم ایران بکار گرفته شود» (سایت خزانه‌داری آمریکا ۵تیر ۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd9f98d8-f82a-44b4-9407-05b1cc0b3fd0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات