728 x 90

در چهل و هفتمین شب قیام، تظاهرات شبانه در نقاط مختلف تهران و شهرهای کشور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۰۰

در چهل و هفتمین شب قیام، تظاهرات شبانه در نقاط مختلف تهران و شهرهای کشور

سه‌شنبه ۱۰ آبان در چهل و هفتمین روز قیام مراسم چهلم شهید قیام سیاوش محمودی در بهشت زهرای تهران با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد. شرکت‌کنندگان با شعارهای کوبنده «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»، «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «سیاوش عزیزم خونت را پس می‌گیرم»، «مهسا حدیث سیاوش ایران مثل آتش»، «این گل پرپر شده هدیه به میهن شده»، «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان»، «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله» مراسم را به صحنه دیگری از قیام تبدیل کردند. سیاوش محمودی نوجوان ۱۷ساله‌ای بود که در اثر شلیک مستقیم پاسداران روز ۳۰شهریور به‌شهادت رسید. در رشت نیز مراسم چهلم شهید قیام محمد رسول مومنی‌زاده برگزار شد.

سه‌شنبه شب مردم در خیابان حافظ تهران تظاهرات شبانه به‌راه انداخته و با روشن کردن آتش راه‌بندان ایجاد کردند. مردم در پاساژ علاءالدین با شعارهای ضدحکومتی دست به تظاهرات زدند که نیروهای سرکوبگر با گاز اشک‌آور به آنها حمله کردند. جوانان شجاع یک بنر بزرگ حکومتی را در خیابان جمهوری روبه‌روی پاساژ علاءالدین آتش زدند و مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور از آنها حمایت کردند. در تهرانپارس مردم با زدن شیپور شعار مرگ بر خامنه‌ای سر دادند. در شهرک اکباتان به‌رغم حملات وحشیانه نیروی انتظامی در شبهای گذشته، هم‌چنان شعارهای شبانه مرگ بر دیکتاتور از پنجره‌ها به گوش می‌رسید. در نارمک، تهرانسر، خیابان پیامبر و خیابان شریعتی تهران مردم از پنجره‌ها شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «می کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت» سر دادند.

در اسلامشهر، ایذه، مریوان، دهلران، اراک، چابهار، دارا آباد، دیواندره و... جوانان با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» و «مرگ بر دیکتاتور» تظاهرات شبانه داشتند و با روشن کردن آتش راه‌بندان ایجاد کردند. مأموران سرکوبگر در اراک به سمت مردم شلیک کردند. در دهلران جوانان به جنگ و گریز با نیروهای دشمن پرداختند و یک نوجوان در اثر شلیک آنها مجروح شد. در بندرعباس جوانان شجاع ماشین نیروی انتظامی را مجبور به فرار کردند.

در اصفهان جوانان در تظاهرات شبانه خود با آتش زدن لاستیک راه‌بندان ایجاد کردند و طنین شعار مرگ بر دیکتاتور از خیابان اشراقی شمالی شنیده می‌شد.

روز سه‌شنبه جمعی از کادر پزشکی بیمارستان نمازی شیراز تجمع اعتراضی برپا کردند و صدها تن از مردم سیستان و بلوچستان معدن طلای انجیرک در تفتان را وادار به تعطیل و استخراج طلا را متوقف کردند.

در همین حال پاسدار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی خامنه‌ای و سرکرده پیشین سپاه پاسداران، کشورهای دیگر را تهدید کرد و گفت: «دشمنان خارجی ما بدانند که ما اونها را رصد می‌کنیم اگر از خط قرمزهای ایران عبور کنند جمهوری اسلامی پاسخ قاطع می‌دهد. شما بسیار آسیب‌پذیر هستید ما اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی داریم اگر ادامه بدهید دخالت در ایران را امنیت ملی ما را وحدت ملی ما را منافع ما را و ارزشهای ما را زیر پا بگذارید ما شما را منهدم می‌کنیم» (تلویزیون شبکه چهار رژیم ۱۰ آبان)

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ آبان ۱۴۰۱ (۲ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77ad2ec5-0e9d-464f-ae01-a9fe05e4e058"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات