728 x 90

در هفدهمین روز قیام سراسری دانشجویان دهها دانشگاه در شهرهای مختلف دست به تظاهرات و اعتراض زدند

ایران قیام سراسری – شماره ۳۱

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران قیام سراسری – شماره ۳۱

در هفدهمین روز قیام سراسری دانشجویان دهها دانشگاه در شهرهای مختلف دست به تظاهرات و اعتراض زدند

 

از صبح امروز ۱۰مهر ۱۴۰۱، در هفدهمین روز قیام سراسری ایران، دانشگاهها، سنگر‌های آزادی برای دومین روز متوالی به تظاهرات و اعتصاب پرداخته و بر خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی تأکید کردند.

 

برخی از دانشگاههایی که از صبح امروز صحنه تظاهرات و اعتراضات بودند عبارتند از: دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد شهر قدس، دانشگاه فرهنگ تهران، دانشگاه باهنر تهران، دانشگاه برق و کامپیوتر خواجه نصیر، تربیت مدرس تهران، دانشگاه آزاد واحد سوهانک، دانشگاه اصفهان، دانشگاه نجف‌آباد اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشگاه شیراز، دانشگاه زنجان و دانشگاه بابلسر.

 

دانشجویان شعار می‌دادند، «تهران شده بازداشتگاه»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «مشهد، زاهدان، جانم فدای ایران»، «دانشجوی با غیرت، حمایت حمایت». دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلام‌شهر، مردم این شهر را به قیام فراخوانده و شعار می‌دادند، «همشهری باغیرت حمایت حمایت». دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، بر استمرار قیام تا سرنگونی آخوندها تأکید ورزیده و شعار می‌دادند، «قرار ما هر روزه، فکر نکنین امروزه».

 

همزمان در بسیاری شهرهای ایران نیز تظاهرات و تجمعات اعتراضی شکل گرفته است. در تهران، خیابان لاله‌زار، بازاریان به‌جان آمده از ظلم و ستم آخوندی به خیابان آمده و شعار می‌دهند، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه». در شیراز نیز از صبح امروز تظاهرات و درگیری با نیروهای سرکوبگر جریان دارد.

 

در اصفهان در خیابان مشیر‌الدوله با آتش زدن لاستیک و درگیری با نیروهای دشمن به تظاهرات پرداختند. در شهرک صنعتی شاپور اصفهان تظاهرکنندگان مسیر تردد نیروهای سرکوبگر را مسدود کرده و شعار می‌دهند، «ایرانی باغیرت، حمایت حمایت».

 

روز گذشته قیام سراسری مردم ایران در دست‌کم ۴۸دانشگاه در شهرهای مختلف ایران و تظاهرات در ۳۵شهر شعله‌ور شد و بازاریان و کسبه در ۳۰شهر و کامیون‌داران در چند شهر دست به اعتصاب زدند. در یکی از مناطق اصفهان، چهار مزدور بسیجی که خانمی را با خودرو زیر گرفته بودند، توسط جوانان مجازات شدند. در مشهد به‌رغم شلیک مستمر و پرتاب گاز اشک‌آور نیروهای سرکوبگر، تظاهر کنندگان به مقابله پرداخته و آنها را پس زدند. در اکثر شهرها جوانان مسیر تردد مزدوران را مسدود کرده و از نزدیک شدن آنها جلوگیری می‌کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰مهر ۱۴۰۱ (۲ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a89b586f-7b3f-47c7-9ef0-bb5284c30e56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات