728 x 90

در سال گذشته بیش از ۷۰هزار کاربر فضای مجازی (روزی ۱۹۲تن )دستگیر شده اند

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان و توقف راهزنی اینترنتی رژیم آخوندی

 

پاسدار- سرتیپ کمال هادیفر رئیس پلیس سایبری رژیم موسوم به فتا اعلام کرد که در سال ۱۳۹۶ بیش از ۷۰هزار کاربر فضای مجازی دستگیر شدهاند. وی گفت: «در سال گذشته بیش از ۷۰هزار نفر از مجرمان سایبری دستگیر و... به مراجع قضایی معرفی شدند.... در سال ۹۶ بیش از ۳۹هزار فقره جرائم سایبری کشف شده است و رشد نزدیک به ۱۰برابری جرائم به نگرانی های ما افزوده است...» (خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۹اردیبهشت۹۷).

چند روز پیش از این صادق لاریجانی، سردژخیم قضاییه آخوندها گفته بود: شبکه های اجتماعی برای تخریب ارکان نظام به  خدمت نظام سلطه و مجاهدین در آمده است. (خبرگزاری ایلنا-۵اردیبهشت). وی سه ماه پیش نیز گفته بود «همه دستگاههای امنیتی موظفند با سرشاخه‌های داخلی که در فضای مجازی اقدام به همکاری با دشمنان و بیگانگان می‌کنند برخورد کنند» (تلویزیون شبکه خبر رژیم-۵بهمن۹۶).

توسل حاکمان جنایتکار ایران به سرکوب گسترده اینترنتی قبل از هر چیز نشان دهنده ناتوانی رژیم از مقابله با خیزشهای مردمی است که این رژیم قرون وسطایی را نشانه رفته و خواستار سرنگونی تمامیت این رژیم است. به دنبال قیام دیماه۹۶‌شورای امنیت رژیم اعلام کرد: «تصمیم گرفته شد که فعالیت این شبکه ها متوقف شود» تا علیه «آرامش کشور» به کار گرفته نشود (رسانه های خبری- ۱۳دی).  آخوند  احمد جنتی، رئیس خبرگان رژیم در همین باره گفت: اگر فضای مجازی مهار شده بود کار به وضع فعلی نمی‌رسید... این فضای مجازی بلا و مشکلی است که به جان ما افتاده است..

مقاومت ایران بازداشت گسترده و سرکوب بیسابقه کاربران اینترنت را به شدت محکوم می‌کند و از عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق بشر، از جمله گزارشگر  آزادی بیان و عقیده و گروه کار دستگیریهای خودسرانه و از اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU) و دیگر ارگانهای ذیربط بین المللی می‌خواهد رژیم آخوندی را به خاطر این سرکوب وحشیانه که نقض بسیاری از معاهدات بین‌المللی است، قویاً محکوم نموده و اقدامات ضروری برای آزادی دستگیر شدگان و متوقف کردن این راهزنی اینترنتی به عمل آورند.

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷(۳۰آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b545ace-9f40-48e1-bf18-3208b5ad4992"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات