728 x 90

داستانهایی از قرآن- طالوت و جالوت- قسمت اول

داستانهای مقاومت

داستانهایی از قرآن- طالوت و جالوت- قسمت اول
داستانهایی از قرآن- طالوت و جالوت- قسمت اول

داستانهایی از قرآن- طالوت- قسمت اول
ما نیکوترین داستانها را، به موجب این قرآن که به تو وحی کردیم؛ برتو حکایت می‌کنیم.

 

 

سلام بر شنوندگان عزیز رادیو مجاهد، با داستانهایی از قرآن در خدمت شما هستیم. ما در سلسله برنامه‌های قبل به‌طور اختصار به داستان شگفت‌انگیز ذوالقرنین اشاره کردیم. هدف از طرح این داستانها، استفاده از نکات جالب و پندآموز آنهاست.

در داستان ذوالقرنین هم دیدیم که پیشرفت و پیروزی در کاری به‌دست نیآمد الا این‌که اسباب آن را فراهم کرد. بعد شنیدیم که ذوالقرنین در هنگام برخورد با قومهای مختلف که هر کدام زندگی مخصوص به خودشان داشتن، متناسب با آنها رفتار کرد؛ و همه را زیر بال و پر خودش گرفت.

تکالیف سخت و سنگین برازنده یک حکومت عادلانه نیست. از این رو ذوالقرنین پس از هر پیروزی قوانین و برنامه‌های آسانی وضع کرد؛ که مردم توانایی انجام آنها را داشته باشند و از روی میل و رغبت و شوق انجام بدن.

امنیت، نخستین و مهمترین شرط یک زندگی سالم و اجتماعیه، به همین جهت ذوالقرنین برای تأمین امنیت قومی که مورد تهدید و غارت بودن، پر زحمت‌ترین کارها را برعهده گرفت. و برای جلوگیری از یورش مفسدان، نیرومندترین سدها را ساخت.

البته نکات پندآموز این داستان زیاد هست و فرصت پرداختن در این زمان کوتاه نیست و ما به اختصار از آنها گذشتیم.

درچند برنامه آینده می‌خواهیم به یکی دیگر از داستانهای قرآن از جمله طالوت بپردازیم.. . .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1aea1bd3-8bdf-48e6-ae7a-0d5f960eaf3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات