728 x 90

داستان فرانکشتاین تکرار می‌شود؟

سخن روز
سخن روز

اگر داستان هیولای فرانکشتاین را خوانده یا در سینما دیده باشید، فرانکشتاین دانشمند قدرت‌پرست و نیمه‌دیوانه‌یی است که در آزمایشگاه خود یک هیولای انسان‌نما خلق می‌کند که دشمن انسان است؛ این هیولای ترسناک جنایتها می‌کند، اما نهایتاً جان خالق خود را نیز می‌گیرد.

این رمان قرن نوزدهمی، گویی اکنون در میهن ما بار دیگر تکرار می‌شود. خامنه‌ای که خود به‌راستی یک هیولای ضدبشر است، از ویروس کرونا نیز یک هیولای بیرحم و مرگ‌آفرین ساخته و به‌جان مردم ایران انداخته است؛ هیولایی که سوار بر مرکب حاکمیت، تاکنون دست‌کم نزدیک ۴۰۰هزار انسان و به‌قولی دو برابر این را به‌کام کشیده و هم‌چنان شب و روز در حال کشتار است. اما نکته آن است که این هیولای مهار گسیخته که خامنه‌ای روز اول آن را نعمت و فرصت برای رژیم در حال زوالش خوانده بود، اکنون به‌جان خود او افتاده و پایه‌های حکومتش را مورد تهدید قرار داده است. چرا که در حال حاضر کمتر کسی را در ایران می‌توان یافت که به‌این واقعیت پی نبرده باشد که شیوع فاجعه‌بار کرونا در میهن ما به‌رغم آن‌که در همهٔ دنیا در حال عقب‌نشینی و مهار است، خواسته و نقشهٔ اهریمنی خامنه‌ای برای حفظ قدرت و حکومتش می‌باشد؛ دستگاه تبلیغاتی نظام ولایت فقیه برای مقابله با این آگاهی و باور عمومی سراپا به‌تپش و تقلا افتاده است تا به‌مردم بقبولاند که ممنوعیت واردات واکسن به‌عنوان علت اصلی گسترش کرونا، بنا‌به‌دستور خامنه‌ای نبوده و او تنها با نوع آمریکایی و انگلیسی واکسن مخالفت کرده است. نگاهی به‌بخشی از انبوه مطالبی که این روزها مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی می‌گویند و می‌نویسند، این واقعیت را نمایانتر می‌کند.

 

  • کیهان خامنه‌ای ۲شهریور: رسانه‌های معاند و دشمنان ایران... به‌طور مشخص رهبر انقلاب را مورد حمله و هجمه قرار داده و مدعی هستند ایشان با واردات واکسن مخالفت کرده و مانع از ورود واکسن شدند»... .
  • روزنامهٔ فرهیختگان (۲شهریور) متعلق به‌ولایتی از مقربان درگاه خلیفهٔ ارتجاع: «ضد انقلاب با ایجاد یک جنگ روانی و تهییج افکار عمومی، عدم موفقیت مطلوب سیستم بهداشتی، درمانی کشور در مهار بیماری کرونا را به‌رهبر معظم انقلاب منتسب دانسته»... .
  • زنگنه عضو مجلس ارتجاع (۲شهریور): «... افزایش آمار فوتیها و علت این امر را وارد نکردن واکسن در زمان خودش می‌دانند و این را بطوری به‌نظام حاکمیت و رهبر معظم انقلاب منسوب می‌کنند».

 

این تازه بخشی از تبلیغات گماشتگان خلیفهٔ ارتجاع، تنها طی یک روز است، تنها فایدهٔ این تقلای بیهوده برای شستن دستهای آغشته به‌خون خلیفهٔ ارتجاع، نمایان کردن وحشتی است که خود او و سراپای نظامش را فراگرفته است، چرا که از یک‌سو واقعیت این است که در حال حاضر ایران با فاصلهٔ زیاد، در رتبهٔ اول تعداد مبتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان قرار دارد و از سوی دیگر لعن و نفرین‌ خیل عظیم داغ‌دیدگان و عزیز از دست دادگان، اکنون به‌چنان فریاد فزاینده و رسایی تبدیل شده که لاجرم در رسانه‌های رژیم هم انعکاس می‌یابد. درنگی بر بخشی از آنها این واقعیت را روشن‌تر می‌سازد.

 

  • «هنوز هیچ‌کدام از واکسنهای داخلی وارد بازار دارویی ما نشده و فقط این مردم ما هستند که دارند جان می‌دهند و پرپر می‌شوند» (روزنامهٔ حکومتی شرق ـ ۲شهریور).
  • روزنامهٔ حکومتی همدلی (۲شهریور) تحت عنوان «معمای کرونا در عراق و افغانستان» این سؤال را مطرح می‌کند که «چه عاملی در ایران باعث شده که تلفات کرونا در ایران ۵۰۰برابر افغانستان باشد؟» پاسخ نویسندهٔ این مطلب، به‌معمای کذایی آن است که: «جمعیت افغانستان و عراق تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند».

اما این معما یک جواب دیگر هم دارد، در آن کشورها، به‌رغم همهٔ مصائبی که دارند، هیولایی مانند خامنه‌ای حاکم مطلق نیست. اما همهٔ نشانه‌ها گویای این است که فرانکشتاین معاصر دارد خود قربانی هیولایی که ساخته، می‌گردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6348b6f0-1518-4ce6-8877-321a9c65d9d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات