728 x 90

دادگاه عالی اتحادیه اروپا: شرکت‌های اتحادیه اروپا می‌توانند اگر تحریم‌های آمریکا برای آنها هزینه بالایی داشته باشد معاملات با ایران را لغو کنند

دادگاه عالی اتحادیه اروپا
دادگاه عالی اتحادیه اروپا

رویترز

دادگاه عالی اتحادیة اروپا می گوید

اگر تحریم‌های آمریکا هزینة بالایی داشته باشد

شرکت‌های اتحادیة اروپا می‌توانند معاملات با رژیم ایران را لغو کنند

 

 

واکنش غیظ آلود حکومت آخوندی پس از حکم دادگاه عدالت اروپا

در تلویزیون انگلیسی زبان رژیم( پرس تی وی)

این حکم «قانون مسدودکننده»یی که شرکت‌های اروپایی را از تبعیت

 از تحریم‌های بعد از خروج ترامپ از برجام منع می‌کرد عملاً خنثی می‌کند

 

 

خبرگزاری رویترز ۲۱دسامبر ۲۰۲۱ از لوکزامبورگ گزارش داد: دادگاه عالی اتحادیة اروپا گفت، در صورتی که تحریم‌های آمریکا هزینة بالایی داشته باشد، شرکت‌های اتحادیة اروپا می‌توانند معاملات با رژیم ایران را لغو کنند.

روز سه‌شنبه دادگاه عالی اتحادیة اروپا گفت، اگر حفظ قراردادها با شرکت‌های (رژیم) ایران که تحت تحریم‌های آمریکا هستند به «ضرر اقتصادی نامتناسب» راه ببرد شرکت‌های اروپایی می‌توانند به‌قراردادهایشان با آنها پایان دهند.

این حکم دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ به‌دنبال شکایت شعبة بانک ملی متعلق به حکومت ایران در آلمان علیه دویچه‌تلکوم صادر شد؛ آن‌هم بعد از این‌که این... (شرکت آلمانی) قرارداد خود را با این بانک در سال۲۰۱۸ پیش از انقضا، فسخ کرده بود.

اکنون دادگاه عالی منطقه‌یی در هامبورگ، بایستی تصمیم بگیرد که آیا حفظ قرارداد با بانک ملی، دویچه تلکوم که حدود نیمی از درآمدش را از تجارت‌هایش در آمریکا به‌دست می‌آورد، در معرض چنین ضرر اقتصادی نامتناسب قرار می‌دهد یا خیر. (رویترز ۳۰آذر) 

 

آر.تی. روسیه نیز گزارش داد: «دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ حکم کرد که شرکت‌های مستقر در اتحادیة اروپا می‌توانند قراردادهای خود با نهادهای رژیم ایران را درصورتی که توافق اولیه آنها به «ضرر اقتصادی نامتناسب» منجر ‌میشود، لغو کنند. ( آرتی روسیه ۲۹آذر)

 

حکومت آخوندی در تلویزیون انگلیسی زبان خود به‌نام پرس تی.وی نسبت به حکم دادگاه عدالت اروپا واکنشی پرسوز وگداز نشان داد.

این تلویزیون در سایت خود، نوشت: «دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ، حکم داد که اگر به‌خاطر تحریم‌های آمریکا برقراری قراردادها بین شرکت‌های اتحادیة اروپا و شرکت‌های ایرانی، منجر به «ضرر اقتصادی نامتناسب» (برای طرف اروپایی) شود، آنها مجازند قراردادشان را لغو کنند».

پرس تی.وی رژیم با غیظ و نگرانی ازپیامد حکم دادگاه عدالت اروپا  افزود : «با توجه به‌این‌که دویچه‌تلکوم نیمی از تجارت خود را با شرکت‌های آمریکایی انجام می‌دهد، ناظران بر این باورند که تصمیم (دادگاه عدالت اروپا) یک تصمیم از پیش‌تعیین‌شده است.. سایر اقدامات اروپا نیز برای باز نگه‌داشتن کانال‌های تجاری با ایران به‌همین شکل وعده‌های توخالی بوده است».

تلویزیون خارج کشوری رژیم در ادامه نوشت: این حکم  عملاً «قانون مسدودکننده»یی که اشخاص و شرکت‌های اروپایی را از تبعیت از تحریم‌های اعمال‌شده بعد از خروج ترامپ از برجام منع می‌کرد، خنثی می‌کند. (سایت پرس تی وی ۱دی)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7fc4ca8-f0c9-49f8-a961-4f1dd992f652"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات