728 x 90

دادگاه بین‌المللی باید حسن نصراله و آخوندهای تهران را محاکمه کند

تظاهرات و درگیری مردم و جوانان لبنانی در بیروت ۱۸مرداد۹۹
تظاهرات و درگیری مردم و جوانان لبنانی در بیروت ۱۸مرداد۹۹

اسکای نیوز روز شنبه ۱۸مرداد طی گفتگویی با تحلیلگران عرب درباره انفجار بیروت با اشاره به دخالت‌های رژیم ایران توسط حزب‌الله در لبنان گفت: امروز ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که پرتوان‌تر و فعالتر باشد تا بتواند حسن نصرالله و آخوندهای تهران را به کنترل در بیاورد و آنها را در جامعه جهانی به محاکمه بکشد. امروز مفروض است دادگاه بین‌المللی که می‌خواهد حکم ۴نفر (از نفرات حزب‌الله) را اعلام کند یک نفر دیگر را نیز به آنها اضافه کند که او حسن نصرالله و آخوندهای تهران می‌باشند. باید آنها را محاکمه کرد.

دولت چیزی را در مورد علت انفجار بیروت پنهان می‌کند

گزارشگر فاکس نیوز از بیروت ۱۹مرداد در گزارشی گفت: ۴روز بعد از انفجار، عملیات نجات هنوز ادامه دارد . در این ساعت آنها در حال جستجوی بازماندگان هستند . اما هنوز ۶۰نفر مفقودند و بیم آن می‌رود که همه مرده باشند.

بسیاری از تظاهر کنندگان در خیابان‌ها می‌گویند دولت چیزی را در مورد علت این انفجار پنهان می‌کند. تیم نجاتی که از کشور چک آمده است گفت . زمانی که تظاهرات شروع شد ارتش عملاً تیم های آنها بهمراه سایر تیم های نجات و تجسس از سایر کشورهای اروپایی را از منطقه خارج کرد .

درگیری بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان لبنان

سایت الحدث در گزارشی درباره درگیری مردم و جوانان بیروت نوشت: جوانان شورشی روز گذشته در مرکز بیروت در تلاش برای اشغال پارلمان با مأموران امنیتی که به‌سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند به‌شدت درگیر شدند و با پرتاب سنگ و بازگرداندن گازهای اشک‌آور به مقابله و مقاومت برخاستند.

حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان طی سخنانی که از تلویزیون پخش شد وعده تحقیق سریع و برگزاری انتخابات زودرس داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d2d7600-7cb5-49e6-ad11-fb27ee8242b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات