728 x 90

دادگاه انگلستان پولهای دلالی که قطعات نظامی برای رژیم ایران قاچاق کرده بود را مصادره کرد

دادگاه انگلستان - آرشیو
دادگاه انگلستان - آرشیو

دادگاه انگلستان پولهای الکساندر جرج را به جرم قاچاق قطعات هواپیما به رژیم ایران، مصادره کرد.

 

سایت نورت سامرز تایمز روز ۲۷اسفند ۹۷نوشت: آلکساندر جرج به‌دلیل نقض قوانین کنترل تسلیحات کشتار جمعی و قاچاق آن به ایران ۵میلیون پوند به‌دست آورده بود که توسط دولت مصادره شد.

 

این دلال که در تحقیقات اداره مالیات و گمرکات انگلستان دستگیر شد قطعات هواپیما را از آمریکا خریداری و با ارسال، برای شرکتهایی در دوبی و مالزی آنها را به ایران قاچاق می‌کرد.

وی هم‌اکنون محکومیت دو و نیم ساله خود را طی می‌کند.

 

لازم به یادآوری است رسانه‌های انگلستان در آذرماه ۹۷ خبر دادند الکساندر جرج  به‌دلیل قاچاق قطعات جتهای جنگنده به ایران، و نقض تحریم‌های آمریکا به خواسته اداره گمرکات این کشور بازداشت شد.

الکساندر جرج ۷۷ساله اهل ”بریستول “ انگلستان پس از تحقیقاتی که توسط اداره مالیات و گمرک، به‌خاطر انتقال قطعات نظامی به ایران، که شامل قطعات میگ های روسی و جت جنگنده اف ۴ساخت آمریکا بوده است به دو سال و نیم زندان، محکوم شد.

 

دو فرد دیگر به‌نامهای «پل آتواتر» ۶۵ساله Paul Attwater و همسر ۶۶ساله‌اش «ایلیس »Iris، که هر دو ملیت انگلیسی داشتند آبان ۹۷  به‌دلیل خرید قطعات هواپیما از آمریکا که استفاده دوگانه داشته و انتقال آنها به کمپانی ”الکساندر جرج“ در مالزی و دبی که نهایتاً به ایران فرستاده شد، به ۶ماه حبس تعلیقی محکوم شده بودند.

آلکساندر جرج

آلکساندر جرج

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1792242f-d0c8-4223-8300-230c1d18b8ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات