728 x 90

دادخواهی مادر شهید قیام آبان محمد داستانخواه ۱۵ساله در روز تولدش

دادخواهی مادر شهید قیام آبان محمد داستانخواه ۱۵ساله در روز تولدش
دادخواهی مادر شهید قیام آبان محمد داستانخواه ۱۵ساله در روز تولدش

مادر شهید قیام آبان۹۸ محمد داستانخواه دانش‌آموز ۱۵ساله در روز تولدش دادخواه خون او شد. وی در کلیپ ویدئویی گفت:

مادر محمد داستانخواه هستم. نوجوان دانش‌آموز ۱۵ ساله کشته شده در آبان.

دادخواه خون به ناحق ریخته پسرم هستم من از خون به ناحق ریخته پسرم نمی‌گذرم قاتلانش باید محاکمه شوند لعنت به یزیدان که تو را کشتند نه می‌بخشم نه فراموش می‌کنم.

به چه گناهی؟؟

درباره محمد داستان‌خواه و شهادت وی:

محمد داستان‌خواه، ۲۰مرداد ۱۳۸۳ در خانواده‌ای از طایفه شش بلوکی قشقایی متولد شد.

وی دانش‌آموز مدرسه فردوسی واقع در چهارراه مطهرنیا شهرک صدرای شیراز بود.

به گفته «نرگس افشاری» مادر محمد داستان‌خواه، او در دوره‌های رباتیک شرکت می‌کرد و کاردستی‌های ابداعی زیادی مانند قایق و کشتی می‌ساخت.

محمد داستان‌خواه، روز شنبه ۲۵آبان ۱۳۹۸ پس از تعطیلی مدرسه به همراه یکی از هم‌کلاسی‌هایش راهی خانه می‌شود که در میان شلوغی اعتراضات، در خیابان مولانا نزدیک به چهار راه پمپ گاز در حالی‌که لباس فرم مدرسه بر تن داشت و در کنار خیابان نشسته بود، که مورد اصابت گلوله نیروهای سرکوبگر رژیم به قلبش قرار می‌گیرد و جان می‌بازد.

خانواده محمد از ساعت ۴ بعدازظهر تا ساعت ۹شب به‌دنبال محمد در خیابان‌ها بودند. نهایتاً در ساعات پایانی شب، در بیمارستان «پیوند اعضا صدرا» پیکر بی‌جانِ او را با لباس فُرم مدرسه و کیف و کتاب‌هایش پیدا می‌کنند.

روز چهارشنبه ۲۹آبان، پیکر محمد داستان‌خواه به خانواده تحویل داده شد و روز جمعه اول آذر ۱۳۹۸ در روستای کوه سبز از توابع مرودشت به خاک سپرده شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17f45c4d-d2d1-41b8-a429-607a4fe8ab16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات