728 x 90

خیزشی دیگر در عراق - لگدمال کردن بنر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی توسط جوانان شورشگر عراقی + فیلم

تخریب بنرهای خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی در میدان تحریر عراق -۹آبان۹۸
تخریب بنرهای خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی در میدان تحریر عراق -۹آبان۹۸

این خبر تکمیل می‌شود.

 

ناصریه - لگدمال کردن بنر خامنه‌ای و سلیمانی توسط جوانان شورشگر عراقی

 

میدان تحریر بغداد: ابراز خشم بی‌سابقه مردم عراق نسبت به خامنه‌ای و سلیمانی

قیام‌کنندگان عراقی که عامل ویرانی عراق و قتل‌عام هموطنانشان را به‌خوبی شناسایی کرده‌اند، با شعارهای، «ایران خارج شو، بغداد آزاد شده»، بنرهای خامنه‌ای و سلیمانی را رنگ باران کرده و با کفش بر صورت این دو می‌زدنند.

میدان تحریر عراق:

 

عکس خمینی ملعون در دیالی به زیر کشیده شد

بصره هم بپا خاست. تظاهرات و درگیری در این شهر که از چهارشنبه شب شروع شده بود روز پنجشنبه هم ادامه یافت. تظاهرات شبانه علاوه بر بصره در دیوانیه، کربلا، و دیالی با شعارهایی علیه حکومت فاسدان و دست‌نشاندگان ولایت‌فقیه برگزار شد. مأموران امنیتی با شلیک گاز اشک‌آور تلاش کردند تظاهر کنندگان را پراکنده کنند اما ناکام ماندند. بندر ام القصر هم به‌دنبال اعتراضات مردمی کاملاً تعطیل شد.

در دیالی جوانان شورشی، همانند کانون‌های شورشی و قیام آفرینان در ایران عکس بزرگی از خمینی ملعون را به زیر کشیدند.

میدان تحریر بغداد کماکان کانون شورش و انقلاب است. جمعیت زیادی در این میدان حضور دارند و تعداد آنها هر روز گسترش می‌یابد. جوانان ساختمان بلند مشرف به میدان تحریر را در تصرف خود دارند و آن را تشبیه به کوه احد می‌کنند و می‌گویند این سنگر را هرگز رها نمی‌کنند. در روزهای گذشته از این ساختمان تک‌تیراندازان مزدور رژیم آخوندی به تظاهر کنندگان شلیک کرده و تعدادی را به‌ شهادت رساندند

سخنان مداخله‌جویانه خامنه‌ای در مورد عراق بر آتش خشم مردم این کشور افزود. تلویزیون العربیه طی گزارشی گفت: سخنان خامنه‌ای دیگر کسی را نمی‌فریبد

ناظران عرب می‌گویند صحبت‌های خامنه‌ای نگرانی‌های رژیم ایران را نشان می‌دهد. این سخنان بعد از سلسله حوادث عراق و لبنان ایراد می‌شود که طی آن معترضان خشم خود را از دخالت تهران در امور داخلی کشورهایشان ابراز کردند و با شعارها و با آتش کشیدن تصویر خود خامنه‌ای خواستار توقف این دخالت‌ها شدند.

 

یک تظاهر کننده عراقی:

یک پیام به علی خامنه‌ای می‌دهم. پیامم این است که دم و دمبالچه‌هایت را از عراق جمع کن. دیگر این بازیهای شیعه و سنی را از ذهنت خارج کن و از عراق دست بردار ما مردمی متحد شده‌ایم. کرد، شیعه، سنی و هر مذهب دیگری که می‌خواهیم داشته باشیم، مهم این است که ما عراقی هستیم. ما وطنمان را می‌خواهیم. وابستگی نمی‌خواهیم.

 

به گفته اسکای نیوز، بارش شدید گلوله صحنه‌ای‌ست که تظاهر کنندگان عراقی در پل استراتژیک سنک در مرکز بغداد شاهد آن هستند. سیلابی از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و بمبهای صوتی به سوی تظاهر کنندگان روانه شده است.

اسکای نیوز افزود: تظاهر کنندگان تصمیم گرفتند که نیروهای امنیتی مستقر روی پل جمهوری و میدان تحریر را از طریق پل سنک دور بزنند. و از آنجا که پل سنک نزدیک‌ترین نقاط حیاتی است که به ورودی سفارت رژیم ایران منتهی می‌شود و در نزدیکی یکی از ورودیهای منطقه سبز است به موقعیتی تبدیل شد که به‌گفته تظاهر کنندگان جام خشم متراکم آنهاست

 

موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین درباره وحشت و شٍکوه و شکایت خامنه‌ای از قیام خلقهای لبنان و عراق گفت:

قولَنج «امنیت»، فصل‌مشترک و کد شناخته شده شاه و شیخ در رویارویی با قیام خلقهای در زنجیر است. وقتی سر شیخ و شاه در مقابله با قیام خلق به سنگ می‌خورد:

اولاً- آنرا به آن سوی مرزها و استکبار جهانی و آمریکا و اسراییل و پول عربستان سعودی نسبت می‌دهد. آسمان را بیهوده به ریسمان می‌بافد تا اصالت و حقانیت قیام و انقلاب برای درهم کوبیدن و سرنگونی ساختار و نظم ننگین موجود را انکار کند.

ثانیاً-تلاش می‌کند برای تخطئه و خنثی کردن قیام کاکل و نوک تیز سیاسی آن یعنی ضرورت تغییر نظام را سلب کند و آنرا به خواسته‌ای صرفاً صنفی و اقتصادی تنزل بدهد. مطالباتی که می‌توانند سالیان سال بدون خطر برای تمامیت رژیم ادامه و استمرار داشته باشد و به جایی هم نرسد. یا در صدقه دادن قطره‌ای حاکم به محکوم و ظالم به مظلوم خلاصه شود و محدود بماند.

اما زمان قیام و انقلاب هم‌چنانکه جوانان شورشی در عراق و لبنان می‌گویند فرا رسیده و عهد سیاستمداران اسقاطی و دست‌نشاندگان و مزدوران ارتجاع حاکم بر ایران به‌سر رسیده است.

شرکت فعال زنان بپا خاسته عراقی در قیامها و حضور آنها در میدان تحریر بغداد چشمگیر است.

 

یک زن تظاهر کننده علیه رژیم:

به ما شلیک می‌شد از کجا؟‌ کسانی‌که از طرف رژیم ایران آمده‌اند. الآن یک جنگ رسمی بین رژیم ایران و مردم عراق در جریان است و هرگاه ما پرچم عراق را بلند می‌کنیم به ما شلیک می‌کنند.

شیوخ عشایر فرات میانی هم برای حمایت از قیام‌کنندگان و خواسته‌های آنان فراخوانی صادر کردند.

قیام عراق روح همبستگی و همدلی را در میان مردم بالا برده است. مردم فارغ از هر گونه وابستگی مذهبی و قومی کمکهای خود را به محلهای تجمع و تظاهرات می‌رسانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c49d13a5-c64d-4450-bc13-2af3e3db4d8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات