728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۴۳

خیزش هزاران تن از مردم کازرون

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعتراضات کارگران، غارت‌شدگان و دیگر اقشار محروم در سراسر کشور ادامه دارد

خیزش هزاران تن از مردمبه‌پاخاسته کازرون به‌ویژه جوانان دلیر در روز پنجشنبه ۳۰فروردین برای پنجمین روز ادامه یافت.   این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای قلابی شهر و خطیب نمایش جمعه و رسانه‌های حکومتی هر گونه تجمع تا تعیین تکلیف طرح تفکیک شهرستان کازرون  را غیرقانونی اعلام کرده بودند.

معترضان که در میدان شهدا تجمع کرده بودند شعار می‌دادند:   نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم. قسم به خون شهدا، هر روز میدان شهدا؛ ما انقلاب کردیم ذلت نمی‌پذیریم؛  دشمن ما همین جا است، همه‌اش می‌گن آمریکاست؛ ما زن و مرد جنگیم با تجزیه می‌جنگیم... تظاهر کنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.

به دنبال تظاهرات شجاعانه مردم کازرون، روز چهارشنبه ۲۹فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده‌های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.

در این روزها علاوه بر خیزش مردم کازرون و اعتصاب بازاریان در شهرهای مرزی، سایر شهرهای کشور نیز شاهد اعتصابها و اعتراضات اقشار محروم بود:

  • کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود در مقابل استانداری تجمع کردند. 
  • نیروهای سرکوبگر با حمله به خانه‌های کشاورزان ورزنه اصفهان به تخریب وسایل و در و پنجره خانه‌های آنها پرداختند.

در روز سه‌شنبه کشاورزان منطقه کوه ارگشت اصفهان در اعتراض به ندادن حق‌آبه، پنج تیر برق پمپاژ آب زاینده رود را  تخریب کردند.

  • غارت‌شدگان مؤسسات حکومتی کاسپین، ثامن‌الحجج و افضل توس در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در اعتراض به غارت داراییهایشان تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند: روحانی دروغگو؛ پس این پولهای ما کو؛‌ سیف (رئیس بانک مرکزی) جنایت می‌کنه؛ دولت حمایت می‌کنه؛‌
  • روز سه‌شنبه نیز  غارت‌شدگان مؤسسه کلاهبرداری توسعه البرز در تهران در مقابل بانک مرکزی و غارت‌شدگان مؤسسه آرمان وحدت در اهواز در مقابل نمایندگی این مؤسسه در استان خوزستان تظاهرات کردند. آنها شعار می‌دادند:  دولت به این بی‌غیرتی هرگز ندیده ملتی.
  • در گچساران غارت‌شدگان مؤسسه آرمان وحدت در این مؤسسه را بسته و آن را تعطیل کردند.
  • جمعی از رانندگان آژانس تهران در اعتراض به افزایش نرخ طرح ترافیک که  به‌طور ناگهانی از ۶۵۰هزار تومان به بیش از چهار میلیون تومان افزایش یافته، در برابر شورای قلابی شهر تهران تجمع کردند.
  • دانشجویان تربیت مدرس برای چهارمین روز متوالی مقابل دفتر مرکزی دانشگاه در تهران دست به اعتراض زدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰فروردین ۱۳۹۷(۱۹اوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2aea6943-095b-47e1-a004-45cd4a0a1c2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات