728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۸۸

خیزش مهاباد در وداع با شهیدان قیام و بزرگداشت شهیدان و تظاهرات در بانه و سقز و دیواندره و کرمانشاه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۸۸

خیزش مهاباد در وداع با شهیدان قیام و بزرگداشت شهیدان و تظاهرات در بانه و سقز و دیواندره و کرمانشاه

 

امروز جمعه ۶آبان در چهل‌وسومین روز قیام، هزاران تن از مردم مهاباد پس از خاکسپاری شهیدان روز گذشته این شهر، با شعار مرگ بر خامنه‌ای در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند. نیروهای دشمن به سمت مردم شلیک کردند و جوانان با به آتش کشیدن سطل‌های زباله جاده را بستند و به درگیری با مزدوران سرکوبگر پرداخته و نمادهای رژیم را در میدان‌های شهر آتش زدند. جوانان شورشگر مهاباد روز گذشته سرکرده انتظامی این شهر را به‌شدت گوشمالی دادند.

 

امروز سایت حکومتی جماران به‌نقل از جلال محمودزاده، عضو مجلس ارتجاع از مهاباد، نوشت: «چهارشنبه‌شب در یکی از میادین شهر مهاباد جوانی به نام مولودی با تیر کشته می‌شود و پنجشنبه صبح مردم برای تشییع پسر جوان شرکت و حضور پیدا می‌کنند. در مسیر برگشت از مراسم به تعداد افراد اضافه و جمعیت افزایش یافته و مردم به سمت شهرداری و فرمانداری راه افتادند و شهر مقداری متشنج شد. در این بین متأسفانه ۴نفر دیگر کشته می‌شوند که یکی از آن جوانان ۱۵سال دارد».

 

در شهر بانه نیز امروز مردم در خیابان‌های شهر تظاهرات کردند و با نیروهای سرکوبگر به مقابله برخاستند. مردم کرمانشاه در مراسم چهلم شهید رضا شهپرنیا در آرامستان «بریمه ون» با شعارهای «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» تظاهرات کردند. جوانان هنگام ادای احترام به مزار شهید رضا شهپرنیا این شعر را می‌خواندند «دست خالی آمدم اینجا ولی وقت وداع، پنجه در خاک زدم مشتی شرف برداشتم». در سقز نیز مراسم چهلم شهید فریدون محمودی با شعارهای ضدحکومتی برگزار شد. مردم دیواندره مراسم چهلم فواد قدیمی، شهید شهر خود را با تظاهرات و شعارهای ضدحکومتی بر سر مزار او برگزار کردند.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، بر مردم مهاباد و سنندج و سقز و بانه و مریوان و عموم هموطنان کرد که در ۳روز گذشته عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌اند درود فرستاد و با سلام بر فرزندان قهرمان مهاباد که در این ایام به‌شهادت رسیدند و فدیه آزادی و حاکمیت مردم شدند، گفت این خون‌های به‌ناحق ریخته شده، مردم ایران را برای سرنگونی رژیم مصمم‌تر می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ آبان ۱۴۰۱ (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ef4e82-fc28-4966-94d0-f2ef82e3e819"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات