728 x 90

خیزش مردم کازرون برای دومین روز ادامه دارد، درگیری در مرکز شهر - 27اردیبهشت 97

تظاهرات مردم کازرون ـ آرشیو
تظاهرات مردم کازرون ـ آرشیو

هم اکنون پنجشنبه 27اردیبهشت 97 از کازرون خبر می‌رسد که خیزش مردم کازرون برای دومین روز متوالی ادامه دارد. خیابانهای منتهی به میدان مرکزی شهر، موسوم به میدان خیرات، توسط مأموران امنیتی و گارد ضدشورش محاصره شده، اما جوانان دلیر کازرون در دسته‌های جداگانه اقدام به تجمع و آتش زدن لاستیک در خیابان کرده‌اند.

شلیک گاز اشک‌آور به‌صورت مستمر علیه جوانان صورت می‌گیرد، اما آنان هم‌چنان در خیابانها حضور دارند.

فضای شهر کازرون ملتهب است

خاطرنشان می‌شود در پی تظاهرات مردم کازرون در روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت (۱۶مه)، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم شمار زیادی از مردم به‌ویژه جوانان این شهر را دستگیر کردند. به‌دنبال آن صدها تن از مردم در برابر مرکز نیروهای انتظامی و امنیتی تجمع نمودند و خواهان آزادی دستگیر شدگان شدند. آخوند خرسند امام جمعه رژیم در کازرون، برای فریب معترضان و متفرق کردن آنها به صحنه رفت که مردم او را هو کردند و این آخوند پا به فرار گذاشت.

نیروهای سرکوبگر ابتدا به شلیک گاز اشک‌آور و شلیکهای هوایی مبادرت کردند اما مردم به اعتراضات خود ادامه دادند و بر آزادی دستگیر ‌شدگان پای فشردند. سپس نیروهای رژیم به‌طور مستقیماًً به جانب مردم آتش گشودند. در جریان این درگیریها دست کم دو تن از جوانان به‌شهادت رسیدند و شمار زیادی مجروح و دستگیر شدند.

مردم کازرون متقابلاًً با سنگ و چوب به دفاع از خود پرداختند و پاسگاه نیروهای دشمن به آتش کشیده شد. درگیریها به بخش وسیعی از شهر از جمله خیابانهای انقلاب، حمیدی و فلسطین گسترش پیدا کرد و تا نیمه‌شب ادامه یافت. در ساعت یک نیمه‌شب یک ستون از نیروهای سرکوبگر از شیراز وارد کازرون شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/768d4414-b40f-4c3d-878a-dda6bffcab61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات