728 x 90

قیام سراسری - شماره ۸۴

خیزش مردم مهاباد، تسخیرفرمانداری و کلانتری در اعتراض به‌شهادت یکی از جوانان قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۸۴

 

 

خیزش مردم مهاباد، تسخیرفرمانداری و کلانتری در اعتراض به‌شهادت یکی از جوانان قیام

 

امروز پنجشنبه ۵آبان در چهل و دومین روز قیام سراسری، مردم دلاور مهاباد در اعتراض به‌شهادت اسماعیل مولودی (سمکو) که روز گذشته به‌دست پاسداران به‌شهادت رسید دست به تظاهرات زدند. شب گذشته مأموران امنیتی قصد داشتند پیکر شهید را ربوده و مخفیانه دفن کنند تا مردم در خاکسپاری او تجمع نکنند، اما خانواده او مقاومت کردند و اجازه اینکار را ندادند.

امروز مردم خشمگین مهاباد پس از خاکسپاری اسماعیل مولودی در حالی‌که هر لحظه به جمعیت آنها اضافه می‌شد فرمانداری و کلانتری ۱۱ و برخی دیگر از مراکز حکومتی را تصرف کردند.

 

در سراسر شهر صدای تیراندازی شنیده می‌شود. در میدان استقلال شمار زیادی از مردم با شعار مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات می‌کنند و با مأموران سرکوبگر درگیر شده‌اند. جوانان با کندن تابلوهای رانندگی و بلوکهای کنار خیابان برخی خیابان‌ها را بستند. نیروهای سرکوبگر در محله گمرگ مهاباد که منزل اسماعیل مولودی در آنجا واقع است به سمت مردم تیراندازی کردند.

 

صبح امروز در خیابان امیر آباد تهران مردم با شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید کشته شه تظاهرات کردند و دانشجویان ملایر نیز دست به تظاهرات زدند. بامداد امروز جوانان شورشگر در گنبدکاووس مجسمه بزرگ سر دژخیم قاسم سلیمانی را به آتش کشیده و منهدم کردند.

 

شب گذشته مردم در قصر شیرین چند اداره و بانک دولتی را به آتش کشیدند و نیروهای ضدشورش را فراری دادند و دوربینهای اطلاعات رژیم در مناطق مختلف را تخریب کردند. در بوکان جوانان با روشن کردن آتش و شعارهای آزادی آزادی آزادی خیابانهای این شهر را به کنترل خود درآوردند. در ملک شهر اصفهان تظاهر کنندگان با مأموران درگیر شدند و ۲ خورو نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. در بروجن تظاهر کنندگان ماشین سپاه را به آتش کشیدند. تظاهر کنندگان در تبریز یک موتور نیروی انتظامی را در خیابان باغ قاباغی به آتش کشیدند.

به‌نوشته رسانه‌های حکومتی پاسدار سرگرد امیر کمندی روز چهارشنبه در خیابان ستارخان در مقابله با تظاهر کنندگان کشته شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ آبان ۱۴۰۱ (۲۷ اکتبر۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f56cc08b-8309-4f58-b437-05e0db462971"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات