728 x 90

خیزش مردم بهبهان با شعارهای «حکومت آخوندی نمیخوایم» و «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

رژیم آخوندی در وحشت از گسترش خیزش، اینترنت در خوزستان را مختل و دهها جوان را دستگیر کرد

از اولین ساعات شامگاه پنجشنبه ۲۶تیرماه، جمع زیادی از مردم بهبهان با شعار «حکومت آخوندی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» به خیابان آمدند و در میدان بانک ملی، مقابل ساختمان بانک ملی، همان محلی که در قیام آبان ۹۸ توسط مردم به‌عنوان سمبل غارت و چپاول به آتش کشیده بودند، دست به تجمع زدند.

مردم شعار می‌دادند، ”ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد ”، ”بسیجی حیا کن، مملکتو رها کن ”، ”بسیجی بیشرف ”، ”نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم ”، ”توپ، تانک، فشفشه آخوند باید گم بشه ”، ”نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران ”، ”خامنه‌ای ابلیس ایران ارث بابات نیست“ و ”ای دیو سیاه پای در خون، از مملکت من برو بیرون ”

جوانان غیور بهبهانی با یاد محمود و مهرداد دشتی نیا، دوتن از شهیدان قیام آبان ماه در بهبهان شعار می‌دادند: «دشتی، دشتی روحت شاد». برادران دشتی در آبان ماه گذشته با شلیک مستقیم پاسداران به‌شهادت رسیدند.

رژیم آخوندی ساعتی پس از شروع تظاهرات مردم بهبهان در وحشت از گسترش خیزش به دیگر مناطق، اینترنت در استان خوزستان را مختل و قطع کرد.

واحدهای سرکوبگر انتظامی وحشت‌زده به محل گسیل شدند و با شلیک گاز اشک‌آور تلاش کردند مردم را متوقف کنند، اما جوانان در محله‌ها و کوچه و خیابان‌ها، با پرتاب سنگ، به مقابله با آنها پرداختند. بر اثر شلیک گاز اشک‌آور شماری از مردم به بیمارستانها منتقل گردیدند. در مقابله بین مردم و نیروهای سرکوبگر دهها تن از جوانان دستگیر شدند.

سرکرده نیروی انتظامی بهبهان پاسدار سرهنگ محمد عزیزی صبح امروز اعلام کرد تظاهر کنندگان شب گذشته با ورود پلیس «نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکنانه کردند به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آنها نمود». وی تهدید کرد که نیروی انتظامی با این تحرکات به‌طور قاطع برخورد خواهد کرد.

مقاومت ایران با درود به مردم بپا خاسته بهبهان، از دبیرکل، شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و دیگر مراجع ذیربط بین‌المللی خواست تا سرکوب وحشیانه توسط فاشیسم دینی را قویاً محکوم و برای آزادی فوری دستگیر شدگان خیزش بهبهان اقدام کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a191181d-10b4-4bf1-915d-41c294b155a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات