728 x 90

خیزش سراسری معلمان در سومین روز با شعارهای «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «معلم بپا خیز برای رفع تبعیض»، «معلم قیام کن از حق خود دفاع کن»

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش سراسری معلمان در سومین روز با شعارهای

«معلم زندانی آزاد باید گردد»، «معلم بپا خیز برای رفع تبعیض»، «معلم قیام کن از حق خود دفاع کن»

 

امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه۱۴۰۰ معلمان و فرهنگیان، برای سومین روز متوالی در سراسر کشور دست به تجمع و تظاهرات زدند. این اعتراضات در تهران در مقابل مجلس ارتجاع (تجمع معلمین تهران و البرز) و در شهرستانها در مقابل اداره کل آموزش و پرورش، برگزار شد.

تظاهرات امروز در حالی صورت گرفت که نیروی انتظامی و لباس شخصیها و مأموران و مزدوران اطلاعاتی به طرق مختلف تلاش کردند از تجمع معلمان جلوگیری کنند و در برخی شهرها به سوی تظاهر کنندگان یورش بردند. در تهران نیروهای سرکوبگر با حمله به تجمع معلمان تلاش کرد آنها را متفرق کنند، اما در مقابل ایستادگی و فریاد «بی‌شرف، بی‌شرف» تظاهر کنندگان مجبور به عقب‌نشینی شدند. در شیراز به‌رغم تدابیر بازدارنده نیروی انتظامی هزاران معلم به خیابان آمدند و دست به اعتراض زدند.

 

معلمان معترض در شهرهای مختلف فریاد می‌زنند: «معلم قیام کن از حق خود دفاع کن»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «مدعی عدالت خجالت خجالت»، «این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی»، «فرهنگی آزاده چاره ما فریاده»، «معلم می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «تا حق خود نگیریم آرام نمی‌نشینیم»، و «معلم دادبزن حقتو فریاد بزن».

 

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت با درود به معلمان و فرهنگیان آزاده که برای سومین روز متوالی با فریاد معلم قیام کن از حق خود دفاع کن، معلم بپاخیز برای رفع تبعیض و معلم زندانی آزاد باید گردد در سراسر کشور بپا خاسته و با فریادهای بی‌شرف بی‌شرف با یورش نیروهای سرکوبگر مقابله می‌کنند، دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم جوانان را به حمایت از معلمان معترض فراخواند و گفت آنها اراده عموم مردم علیه رژیم غاصب و تبهکار آخوندی را بازتاب می‌کنند. این قیامی است برای عدالت و آزادی و حاکمیت مردم در برابر رژیمی که تمام سرمایه‌های مردم ایران را چپاول و نابود کرده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲ آذر ۱۴۰۰ (۱۳دسامبر ۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67f1c123-03ca-4962-8a8f-a5b808d2d70b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات