728 x 90

قیام ایران – شماره ۲۲

خیزش جوانان و مردم تهران در چهارراه مصدق با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «ایرانی‌ می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام ایران – شماره ۲۲

خیزش جوانان و مردم تهران در چهارراه مصدق با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «ایرانی‌ می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»

 

عصر شنبه ۹مرداد۱۴۰۰، جمعیت کثیری از مردم تهران در همبستگی با قیام مردم خوزستان در مقابل تئاتر شهر در چهارراه مصدق تهران تجمع کرده و تظاهرات کردند و از جمله شعار می‌دادند «ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «از خوزستان تا تهران اتحاد اتحاد»، «هموطن هموطن حمایت حمایت»، «مرگ بر دیکتاتور» و...

نیروهای سرکوبگر با تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور درصدد متفرق کردن جمعیت بر آمدند و به ضرب و شتم تظاهر کنندگان پرداخته و درصدد دستگیری تعدادی از آنان بر آمدند. جمعیت با شعار ولش کن و بی‌شرف بی‌شرف به مقابله برخاستند.

شامگاه جمعه ۸مرداد نیز، مردم تهران، اهواز، شوشتر، بهارستان، اراک، دهلران، هشتگرد، دزفول و قزوین به خیابان‌ها ریختند و با شعارهای «توپ تانک فشفشه خامنه‌ای کشته شه»، «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» و «مرگ بر دیکتاتور» خواستار سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران شدند.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به جوانان شجاع که در تهران و اهواز و دیگر شهرهای ایران بپا خاستند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند درود فرستاد و گفت: قیامی که با فریاد تشنگان آب و آزادی در خوزستان شروع شد سرخاموشی ندارد و شورشگران در چهارگوشه میهن ادامه می‌دهند. خامنه‌ای با قطع اینترنت می‌خواهد مانع به هم پیوستن فریادهای مردم بپا خاسته و رسیدن این صدا به جهان شود. اما رژیم آخوندی گریزی از سرنگونی محتوم ندارد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹مرداد۱۴۰۰ (۳۱ژوئیه۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b42396b6-7b62-486c-b16c-45cbd7a0d6fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات