728 x 90

خیزش در استان سیستان و بلوچستان - مسدود کردن جاده‌ها توسط مردم- توئیت مریم رجوی

قطع اینترنت
قطع اینترنت

توئیت مریم رجوی:

 

ادامه اعتراضات در زاهدان؛ مردم بلوچ همچنان در خیابان‌ها حضور دارند.

 

 

مردم غیور پلان در شهرستان دشتیاری شامگاه  پنجشنبه ۷ اسفند   اقدام به بستن محورهای ترانزیتی کردند.

 

 

راهبندان خیابان  توسط معترضین در زاهدان

 مردم زاهدان شامگاه پنجشنبه ۷ اسفند  در اعتراض به کشتار سوخت‌بران بلوچ توسط جنایتکاران سپاه پاسداران در تقاطع خیابانهای مزاری و جانبازان در شهر زاهدان اقدام به مسدود کردن خیابان کردند.

 

 

 

 

جرقه اعتراضات در ورودی شهر زاهدان

مردم معترض زاهدان در اعتراض به کشتار سوخت بران بلوچ توسط سپاه، با وجود جو شدید امنیتی و اعلام حکومت نظامی، ورودی شهر در جانبازان را مسدود کردند.

هم‌چنین گزارشها حاکی از بازداشت دهها شهروند بلوچ است که هویت یکی از آنها "عمر زاروزئی" ۱۹ساله اعلام شده است.

مردم معترض قصد دارند اعتراضات را به دیگر نقاط شهر بکشانند.

اعلام حکومت نظامی در شهر زاهدان

پس از فراخوانهای مردمی برای ادامه اعتراضات به کشتار سوخت بران بلوچ توسط سپاه در زاهدان، نیروهای امنیتی با حضور گسترده خود در سطح شهر اعلام حکومت نظامی کردند.

طبق اعلام منابع مطلع، دهها تن از شهروندان بلوچ نیز توسط مأموران امنیتی بازداشت شدند.

هم‌چنین در برخی از مناطق شهر به‌ویژه در شیر آباد صداهای ممتد تیراندازی توسط مأموران امنیتی به سمت شهروندان به گوش رسیده است.

مردم معترض بلوچ در زاهدان در حالت آماده‌باش کامل برای به جریان انداختن اعتراضات در خیابان‌ها به‌صورت پراکنده و گروهی حضور دارند.

اینترنت این شهر هم‌چنان دچار قطعی و اختلال است.

 

در پی خیزش قهرمانه مردم بلوچستان از شب گذشته رژیم آخوندی برای سانسور خبرهای قیام این منطقه در یک اقدام سرکوبگرانه اقدام به قطع کامل اینترنت در سیستان و بلوچستان کرده است.

بر اساس گزارشهای مردمی ارتباط اینترنتی عمده شهرهای این استان منجمله زاهدان، خاش و ... قطع است.

 

حضور گسترده معترضان به کشتار سوخت‌بران در شهر سوران

 بنا به گزارشات دریافتی از اینترنت، مردم سوران پنجشنبه ۷ اسفند  در اعتراض به کشتار سوخت‌بران و اشرار نامیدن آنها توسط سرپرست فرمانداری سراوان و قتل عام مردم زاهدان توسط سپاه به شدت خشمگین هستند و از تجمع‌های اعتراضی در سطح شهر شکل گرفته است. 

پس از به آتش کشیدن کیوسک نیروی انتظامی توسط مردم معترض و فراری دادن نیروهای سرکوبگر، مردم در حال پیشروی برای تسخیر پاسگاه هستند. فضای شهر سوران به شدت ملتهب است. 

 

تبدیل مدارس به پایگاه سرکوب توسط سپاه در شهر سوران

 پاسداران جنایتکار و مأموران ضدشورش رژیم در شهرستان سوران، مدارس را به پایگاه سرکوب مردم تبدیل کرده است. روز گذشته، مدرسه موسوم به‌رجایی سوران تعطیل شده و نیروهای ضدشورش و سپاه در آن مستقر شده‌اند.

 

واکنش عفو بین‌الملل به کشتار سوخت‌بران بلوچ

عفوبین‌الملل با انتشار توییتی نوشت: فیلم‌ها و گزارش‌های نگران کننده‌ای از داخل ایران به دست آمده است که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی ایران در ۲۲فوریه تعدادی از باربران سوخت را در استان سیستان و بلوچستان تیراندازی و کشته‌اند. عفو بین‌الملل  در حال بررسی شرایط پیرامون این حادثه است.

 

 

تکذیب ادعای رژیم ایران مبنی بر تیراندازی گارد مرزی پاکستان 

دو روز پس از شلیک مرگبار به سوی سوخت‌بران ایرانی، یک مقام محلی پاکستان  تیراندازی گارد مرزی این کشور به سوخت‌بران در ماجرای پاسگاه شمسر سراوان را تکذیب کرد. 

شایان ذکر است که رژیم دجال آخوندی برای فریب اذهان و فرار از جنایتی که مرتکب شده است مدعی شده بود که مرزبانان پاکستانی بسوی سوخت‌بران بلوچ تیراندازی کرده‌اند. امری که توسط پاکستان تکذیب شده است. 

 

سوزوگداز مهره‌های رژیم آخوندی 

در پی خیزش مردم سراوان، اعضای مجلس ارتجاع سراسیمه به این منطقه برای کنترل اوضاع اعزام می‌شوند. همتی عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: در پی اتفاقات اخیر در مرز سراوان از جمله خسارات وارد شده به فرمانداری هیأتی از مجلس به این منطقه سفر خواهد کرد.

خشم و نفرت مردمی از جنایات رژیم به حدی است که برخی از مهره‌های رژیم را وادار به موضعگیری ریاکارانه کرد. صادق خرازی، سفیر سابق رژیم در فرانسه گفت: مسئولان باید به اتفاقات رخ‌داده در مرز ایران و پاکستان پاسخگو باشند (اعتماد آنلاین ۶اسفند).

آخوند منتجب‌نیا نیز نامه‌یی به آخوند روحانی نوشت و گفت: حادثه بسیار تلخ و ناگوار در منطقه مرزی سراوان باعث نگرانی و عصبانیت مردم سیستان و بلوچستان شد. برخورد با مسائل فرهنگی و مشکلات اقتصادی با نگاه امنیتی و نظامی ـ انتظامی، نه منطقی است و نه کارآمد (سایت رویداد ۷اسفند).

 

پرواز هیلکوپتر برای سرکوب معترضان در زاهدان 

پاسداران جنایتکار با ناتوانی در سرکوب معترضان، برای ایجاد رعب و وحشت در میان هموطنان بلوچ اقدام به پرواز هلیکوپتر و شلیک به مردم  کرده‌اند. گزارشها حاکی است، چندین هلی‌کوپتر بر فراز شهر زاهدان برای سرکوب معترضان بلوچ به پرواز درآمده اند. در حال حاضر وضعیت شهر زاهدان به شدت ملتهب است.

 

 

 

پیام مسعود رجوی به مردم غیور سیستان و بلوچستان

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b91f10b1-6028-4ea0-b7c3-9f26179356a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات