728 x 90

خیزش در استان سیستان و بلوچستان - بستن محور زرآباد به کنارک توسط شورشیان بلوچ

حمله مردم سراوان به فرمانداری رژیم در این شهر
حمله مردم سراوان به فرمانداری رژیم در این شهر

امروز (۱۷ اسفند) جوانان شورشی بلوچ در اعتراض به کشتار سوختبران، جاده زرآباد به کنارک را بستند.

معترضان با ارسال تصویری از بستن جاده زرآباد به کنارک گفتند: «ما تا برآورد نشدن خواسته‌ها ی سوخت‌بران عقب‌نشینی نخواهیم کرد و تا آخرین لحظه به اعتراضات ادامه خواهیم داد».

گفتنی است، در تاریخ ۴اسفند ماه ۹۹، سپاه جنایتکار پاسداران در نقطه صفر مرزی شمسر سراوان، بیش از ۳۷ سوختبر بلوچ را با تیراندازی مستقیم کشته و زخمی کرد. پس از این اقدام جنایتکارانه اعتراضهای گسترده آغاز و به دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان گسترش پیدا کرد.

 

قطعی و اختلال در اینترنت شهرهای بلوچستان

گزارشها از سیستان و بلوچستان حاکی است که اینترنت در بسیاری از شهرهای بلوچستان دچار قطعی و اختلال شده است. امروز ۱۷اسفند ماه ۹۹، در بسیاری از شهرهای بلوچستان به‌ویژه در شهرستان سراوان اینترنت دچار قطعی و اختلال شده بود.

یکی از شهروندان سراوان در این مورد گفت: ”نیروهای لباس‌شخصی اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه در شهر سراوان حضور گسترده دارند“ .

این منبع افزود: ”حضور گسترده نیروهای امنیتی لباس‌شخصی به این دلیل است که درصدد شناسایی و سرکوب معترضان به کشتار سوخت‌بران هستند“.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47a2bceb-b589-455c-82e9-ee1bcf49d864"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات