728 x 90

خیز دولت آخوند روحانی برای گرانی سیمان

سیمان
سیمان

خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی به تاریخ اول بهمن به‌نقل از عبدالرضا شیخان که وی را دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان می‌نامید؛ نوشت که قطعاً برای سیمان افزایش قیمت خواهیم داشت.
شیخان در مصاحبه خود با اشاره به قطعی گاز و برق در کشور و ادامه استفاده از مازوت به‌عنوان سوخت اعتراف کرد که «از بین ۷۶ کارخانه فعال سیمان‌سازی کشور ۱۵ کارخانه با گاز کار می‌کنند و مابقی مازوت می‌سوزانند در حالی که در اصفهان نه گاز هست و نه مازوت».

وی با اشاره به شرایط وخیم کارخانه‌های تولید سیمان در کشور ادامه داد: «با این شرایط قطع گاز و برق که هزینه‌ها را به‌مراتب بالا برده و باعث تخریب بعضی از ماشین‌آلات ما شده است و نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد دارد، کارخانجات تقریباً نیمه تعطیل هستند و تولید ما بسیار کاهش پیدا کرده، قیمت سیمان در بازار آزاد افزایش پیدا کرده است. در شهرهای مختلف با توجه به تقاضا به نرخ‌های مختلفی فروخته می‌شود. قبل از قطعی گاز و کاهش تولید قیمت هر کیسه سیمان در بازار بسته به هزینه حمل و نقل و... بین ۲۷ تا ۳۲هزار تومان بود اما حالا در بعضی شهرها به کیسه‌ای ۴۰هزار تومان نیز رسیده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5647f686-e3be-49cf-94c5-f985c9d1235d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات